Alla inlägg den 6 maj 2007

Av bambi - 6 maj 2007 13:40

Åt nyss lunch. Det blev färsk pasta med hemmagjord pesto. Hemmagjord pesto är så otroligt mycket godare och nyttigare än sån där färdig på burk (det är så mycket olja i den). Här kommer mitt recept (det är bara att mixa ihop i en mixer/hackare, otroligt enkelt):

  • 4-5 vitlöksklyftor
  • en påse pinjenötter
  • några bitar parmesan
  • en kruka färsk basilika
  • lite olivolja (tills det blir bra konsistens, brukar inte behövas mycket)

Så otroligt enkelt och så gott! Det håller sig även länge i kylen eftersom olivolja konserverar, men det brukar gå åt ganska snabbt, så det brukar inte behöva stå så länge  :)

Av bambi - 6 maj 2007 11:14

Jag har verkligen blivit kär i Gwen Stefanis klädesmärke Harajuku Lovers! Jag har köpt denna blåa top och tycker verkligen att den är sååå fin (Det står Baby på framsidan och så är bilden på ryggen). Men jag hittade även denna svarta top men fick aldrig den (den såldes på Tradera, precis som den blåa som jag köpte) den blev nämligen lite dyr... 320 kronor. Men det kanske den skulle vara värd?

 Men tydligen så är det lite svårt att få tag i Harajuku Lovers här i Sverige. Det är ju synd eftersom dom är ju riktigt snygga, topparna!

Av bambi - 6 maj 2007 10:37

Vi var ute och grillade igår kväll, fy fan va kallt det blev framåt 19-20! Blev svinkallt, så vi gick hem och drack te. Kunde ju inte vara ute längre... Synd att det ska bli så kallt så fort solen går ner här i Sverige... *burr*

Det var trevligt igår även fast det blev så kallt... jag träffade på min frisör! Va Stockholm är litet! Jag hade ingen aning om att vi kände samma människor. Så hon var på samma fest som mig... jag blev väldigt medveten om min frisyr efter det att jag hälsade på henne och kom på att det var ju min frisör! (Som jag inte har varit hos på ett halvår, det är säkert så länge sen jag klippte mig... pinsamt!!!) 

Ikväll så är det bio, vi ska på Spiderman 3. Måns ska hänga med också. Jag hoppas att den är bra  :)

Nu ska jag ta och rätta lite Nationella Prov... blää...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards