Alla inlägg den 5 juli 2007

Av bambi - 5 juli 2007 21:19

..sitter här och dricker min sista pulver-shake och har tråkigt. Det finns verkligen ingenting på tv och redan kollat på 40 year-old virgin (som var så där...), så jag har fördrivit tiden med att läsa andras bloggar.


Jag och älsklingen pratade om att kanske besöka Fjärilshuset imorgon, men får se hur han mår (han har ju bihåleinflammation och borde väl egentligen ta det lugnt). Vi har inte varit dit nån gång så det kanske skulle vara roligt att se?

Av bambi - 5 juli 2007 19:25

Jag och älsklingen hade en kort diskussion om vikt... (det blir ju mycket sånt nu)... och han tycker inte att jag behöver gå ner nåt alls i vikt, medan jag tycker att jag skulle behöva gå ner en hel del. Jag har alltid varit spinkig fram tills efter gymnasiet... så jag trivs inte riktigt med att vara lite mullig (det är så jag känner mig). Men jag vill inte vara jättespinkig heller... vill hitta min trivselvikt.


Det stora problemet är (och älsklingen håller med) allt godis jag proppar i mig. Tidigare så gick det sällan en dag utan att jag åt godis (choklad och bakverk främst) och detta i kombination att jag sällan rör på mig har gjort att jag har gått upp. Älsklingen är orolig nu att jag kommer återgå till gamla vanor när jag slutar med Cambridgekuren. Jag är också lite orolig, jag har jättesvårt att motstå choklad och speciellt brownies. Men det jag absolut måste förändra är motionen, jag motionerade verkligen ingenting tidigare, men det måste jag verkligen ändra (plus dra ner väldigt mycket på godiset).


Men jag har nu sagt att jag ska köra ren kur (alltså bara pulver tre gånger om dagen) till jag når mitt första delmål: 66 kg (vilket är om 4 kg) och köra kombinerat kur (pulver + lätt måltid) tills jag når slutmålet.. vilket förhoppningsvis blir 62 kg... vilket är om 8 kg... uha va mycket...

Av bambi - 5 juli 2007 17:35

Ok, nu måste jag faktiskt blogga om crocs. Jag såg en söt tjej idag i en väldigt grön klänning och så hade hon illgröna crocs till detta. Det förstörde ju allt!


Är det verkligen bara jag som hatar dessa skor? Det verkar ju som det eftersom alla har dom! Såg till och med britter som hade det när vi var på kryssningen, så det verkar som om detta mode finns runt om i världen. Men jag måste bara säga att jag skulle aldrig sätta på mig ett par! Dom är plastiga och ser extremt klumpiga ut... till och med den med världens minsta fötter måste se ut som Big Foot i ett par... extremt fula!


Var bara tvungen att säga min åsikt..

Av bambi - 5 juli 2007 13:13

När man är sjuk så ska man ligga i soffan och se på film, så jag och älsklingen har hyrt två filmer. 40 year-old virgin som jag tycker verkar ganska rolig och The King of Scotland (eller nåt sånt) som jag antagligen inte kommer att se på...


Jag har även varit iväg och inhandlat nästa veckas ranson av Cambridgekuren, dom hade höjt priset till 460 kronor nu för en veckas ranson. Jag köpte bara chokladsmak som vanligt... jag tröttnar aldrig på den. Men det finns en massa andra smaker som också är okej, som: vanilj, jordgubb, kycklingsoppa, etc.

Av bambi - 5 juli 2007 11:12

Jag fuskade lite imorse och vägde mig, även fast man ska väga sig en gång i veckan... men jag kan inte låta bli och jag blir ju mer sporrad!


Jag är inne på dag 5 och imorse visade vågen på 69,9 kg! Wow!

I och för sig stod jag nästan naken och det var innan jag tagit min "frukost", men ändå... vågen visade på en vikt under 70  *jippee*


Nu ska jag åka till Hornstull och inhandla en till veckas ranson Cambridge... har fortfarande lite ont i fötterna annars skulle jag nog ha promenerat som sist. Men imorgon är nog fossingarna helt okej!

Av bambi - 5 juli 2007 10:53

Idag fick älsklingen äntligen komma och träffa en läkare. Han har bihåleinflammation, stackarn... jag har börjat hosta lite också, men inte alls lika mycket. Hoppas att det går över snart! Inte roligt att vara sjuk på sommarn!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards