Alla inlägg den 7 juli 2007

Av bambi - 7 juli 2007 20:28

Har beställt detta armbarnd från KyssJohanna för 175 kronor, eftersom jag har klarat av min första vecka på Cambridgekuren! *jippee*


Detta är alltså sjunde dagen som jag bara dricker pulver! Jag ska väga mig imorgon bitti för att få vikten efter en veckas diet.


Nu måste jag komma på vad jag ska få om jag klarar 2 veckor!


Älsklingen sa att om jag klarar av att gå på ren kur + 1 veckas upptrappning tills vi ska till Göteborg (vilket är om ca 3 veckor) så skulle jag få shoppa för några tusen i Göteborg... känns väldigt lockande.. men tufft med 2 veckor till på ren kur! Vet inte om jag klarar det!

Av bambi - 7 juli 2007 15:01

Idag så blir det ingen promenad... jag har hostat en massa på morgonen så jag tar det lugnt idag. Det blir inte heller någon fest ikväll... eftersom vi båda är sjuka.. trist...


Men idag är min sjunde dag på Cambridgekuren, vilket innebär att jag får beställa armbandet från KyssJohanna ikväll! *jippee*

BMI

Av bambi - 7 juli 2007 11:17

BMI litar jag inte på 100% eftersom det inte talar om hur fördelning mellan fett och muskler egentligen är... men eftersom jag inte har så mycket muskler så kan jag nog använda mig utav BMI lite grann...


Räknade ut mitt BMI på Expressens hemsida och när jag vägde mig sist så vägde jag straxt under 70 kg, vilket ger ett BMI på 23,9 vilket är på övrekanten av "ideal"... och jag vill ju gärna vara åtminstonde på mitten av "ideal" eller undredelen av "ideal"... inte övre...


Här ser ni hur mitt BMI är om jag skulle väga 66 kg.. osv... (den är inställd på min längd och ålder). Jag började ju på ca 73 kg.. och som ni ser så tillhör det då kategorin "över"... inte roligt  :(


777

Av bambi - 7 juli 2007 11:04

Läste DN imorse... idag är det ju 070707... och tydligen är det många som gifter sig idag eftersom det tror att 7 är en magisk siffra... får se om nåt "magiskt" händer idag...


och så är det även Dag 7 på Cambridgekuren... lite komiskt  :)


Läste mer om bröllop idag på Aftonbladet och såg detta citat: "070707 är ett kul datum och lätt att komma ihåg." Jag gissade på att det var mannen som sa detta.... och jag hade rätt...


Haha... och vidare kan man läsa: – Vi har haft många förfrågningar speciellt från killar. De tycker att det är lätt att komma ihåg datumet, säger Ulla-Britt De Marchy, byråsekreterare på Ulriksdals Slottskapell.


Hmm... är det utefter sånna kriterier man ska välja bröllopsdag..?

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards