Alla inlägg den 9 juli 2007

Av bambi - 9 juli 2007 20:36

Oj, kolla in Paris Hiltons nya baddräkt!


Vilken rolig solbränna man lä få i den!


Tror ni att detta kommer att bli mode nu??


Och badar hon med solglasögon..? Det kanske man måste göra om man är kändis....

Av bambi - 9 juli 2007 20:20

Sommarvikarie?

Av bambi - 9 juli 2007 20:05

Ibland är de ju kul att se vart folk har hittat min blogg... ofta är det ju en massa google sökningar. Och ni kan tänka er att folk kommer till min blogg när dom söker på ganska konstiga saker eftersom titeln av min blogg innehåller "gummi" ...


Men detta var ju liiite konstigt:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=mat+mot+tunnh%C3%A5righet&meta=


Nån har alltså sökt på "mat mot tunnhårighet" och min blogg kommer överst?

Av bambi - 9 juli 2007 19:01

Jag har tänt vår bikupa som vi har i bokyllan. Det är en aromalampa från Partylite och jag har haft i en AromaMelts med doften Honungsmelon och det doftar så ljuvligt! Det är härligt när doften sprider sig i hela lägenheten. Och så tycker jag att bikupan är sååå söööt, jag blev kär i den direkt när jag såg den, så jag var bara tvungen att ha den!


Bredvid bikupan står ett fotografi av min pappa när han var ung, han låtsas vara Elvis  :)

Av bambi - 9 juli 2007 18:49


Fick hem Ellos katalogen idag... brukar knappt handla nåt därifrån, blir nån enstaka grej per år. Men i år så hittade jag en del fint, jag gillade speciellt jackan på framsidan. Dubbel-knäppningen är väldigt fin! Och den kostar bara 599 kronor!


Man får dessutom ett gratis påslakanset som var riktigt snyggt (hittade tyvärr ingen bild på deras hemsida) om man beställer före den 2 augusti. *whee*


Vi beställde ju kattmöbeln från Ellos och får därför påslakansetet! *whee* Men man kanske ska göra en till beställning... med lite höstkläder?

Av bambi - 9 juli 2007 13:17

Är inne på min nionde dag av Cambridgekuren, dagar går fort! Är lite sjuk, hostar och så, så känner mig lite trött och svag... annars är väl allt okej.


Idag så åkte älsklingen till Västerås där han ska på Handledarkurs med hans föräldrar och hans bror. Älsklingen har inte körkort så han måste gå Handledarkursen så att han kan övningsköra med hans föräldrar. Han kommer nog inte hem förrän onsdag eller torsdag. Lite tråkigt att vara ensam när man är sjuk, men det är även skönt att vara ensam några dagar.

Av bambi - 9 juli 2007 12:45

Igår så läste jag ut Bret Easton Ellis bok American Psycho. Jag hade ganska höga förväntningar då många har sagt att den är väldigt bra och jag gillar filmen.


Boken påminner en del om filmen, men i boken så får man lära känna huvudkaraktären Patrick Bateman bättre och detta gör att man känner lite mer för honom. Han lever i överklassvärlden som är väldigt ytlig och många som känner honom blandar ihop honom med andra (och kallar honom därför ofta vid fel namn). Men Patrick är en kallblodig mördare och Bret Easton Ellis beskriver verkligen varje mord i detalj.


Denna bok kan vara lite magstark, även jag som inte brukar vara så känslig tyckte att det var ganska äckligt när Patrick äter upp sina offer, deras hjärnor och ögon (han gillar att förstöra deras ögon, och författaren beskriver ofta hur ögonen rinner ut över ansiktet på offret). Man blir lite rädd när man tänker på vilken fantasi författaren måste ha för att kommit på allt äckligt.


Vissa kapitel tillägnas bara åt vissa artister/grupper som Patrick gillar, och dessa är ganska tråkiga att läsa (bara en massa fakta).


Detta var kanske inte helt och hållet min sorts bok, men den var verkligen helt okej och om man gillar skräckfilm så ska man nog läsa den. Men jag ger den 3 stjärnor av 5.


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards