Alla inlägg den 12 juli 2007

Av bambi - 12 juli 2007 21:42

Jag är mycket sugen på att köpa ett par skor med kilklack som är så inne just nu. Men jag hittar inte riktigt några som jag gillar och oftast så är det för hög klack. Varför måste alla skor med kilklack ha en klack på ca 10 cm?? Jag skulle helst vilja ha runt 3-6 cm.


Jag hittade i allafall dessa hos Ellos... rea... jättebilliga... men jag vet inte...?

Av bambi - 12 juli 2007 18:01

Läste detta "må-bra-tips" på ett forum... ska försöka ta till mig det... låter faktiskt väldigt trevligt (och enkelt)!:


2007-07-03 09:18     Superpuman

Ett litet må-bra-tips kommer här:
Kliv upp i ottan och ta en promenad på minst 45 minuter. De första dagarna kommer du förmodligen att hata idén men sen känns det underbart. Nu på sommaren är det så vackert ute tidigt på morgnarna att man blir alldeles lycklig. Att midjemåttet minskar och man känner sig piggare får man på köpet.
Jag kliver upp 5.30 varje morgon, dricker en kopp kaffe (har laddat bryggaren på kvällen så jag behöver bara släpa mig upp och trycka på knappen) och sen går jag snabbt i ca 55 minuter. Jag mår toppen! Har säkert tappat flera kg, jag har inte vägt mig men kläderna börjar sitta löst. Jag äter bättre, sover bättre, är gladare och piggare. Jag går i Hagaparken i sthlm och lyssnar på radio hela vägen, det är den bästa stunden på dagen faktiskt. Sen när jag kommer hem dricker jag ett stort glas vatten, stretchar, duschar och äter frukost. Det var mitt må-bra-tips, lycka till!

Av bambi - 12 juli 2007 17:41

Inte så mycket skoj på tv ikväll... går dock två filmer som man kan se på:

21.55 Ali G Indahouse på Kanal 5. Jag har inte sett den själv, så det är väl dags nu... hoppas att den är rolig, gillar Sacha Baron Cohen.


Sen så går även Phone Booth på TV6 klockan 21.00, men den har jag redan sett 1-2 gånger så det blir Ali G istället, men annars är Phone Booth en helt okej film!

Av bambi - 12 juli 2007 17:27

Inhandlade mera Cambridge idag, för en vecka till. Totalt har tre askar inhandlats = 3 veckor. Mer klarar jag inte, och det rekommenderas att man kör max 3 veckor utan läkares uppsikt. Tror inte att jag kommer att behöva mer, så det kändes skönt att köpa den sista asken. Det kanske blir eventuellt nån mer om jag kör kombinerat kur ett tag, men då får jag åtminstonde äta lite  :)


Jag undrar om jag verkligen klarar av 3 veckor... det är ju 21 dagar (så mycket!!) utan mat! Det blev ju jobbigt idag när älsklingen åt sin pizza, det är ju varit skönt när han varit borta några dagar att slippa doften av mat. Jag tror nog att det har bidragit till att det har gått så bra, jag har inte haft så mycket mat omkring mig, nu när jag har sommarlov så har jag sluppit se arbetskamrater sitta och äta lunch... och älsklingen har ätit minimalt när han har varit hemma (typ 1-2 måltider om dagen... och ja, jag har sagt åt honom att han ska äta mer... men jag är ju inte hans mamma). Så det har gått väldigt bra när jag har sluppit matdofter... det märktes verkligen när han skulle äta pizza idag... vilken skillnad det blev! Det vattnades till och med i munnen!


Nåja... om det nu blir hela 21 dagar på ren kur så har jag 9 dagar kvar (efter idag) så jag har avklarat mer än hälften i allafall... en liten tröst....

Av bambi - 12 juli 2007 16:35

Usch... älsklingen var grym och åt pizza här bredvid mig... *snyft*


Så nu är jag hungrig...    :(

Av bambi - 12 juli 2007 15:55

Nu är älsklingen hemma! Vi har tittat på film: Torkel i knipa, väldigt rolig teknad film där Felix Herngren gör alla röster!


Är redan inne på dag 12, va dagarna går fort! Vägde mig imorse (igen!) och då visade vågen på 68 kg - jämt! *whee*

4,9 kg på 11 dagar.... inte dåligt! Men jag ska fortsätta lite till...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards