Alla inlägg den 17 juli 2007

Av bambi - 17 juli 2007 18:35

Det blir nog en promenad idag i allafall.. även fast jag hade tänkt ta det lugnt... men det blir en promenad med älsklingen... så det blir ju trevligt med sällskap  :)


Har börjat läsa i Karin Alvtegens Svek, den är ganska bra...

Min böcker kom alltså idag... och jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken jag skulle börja läsa... så älsklingen fick bestämma och då blev det alltså Svek  :)


Åt mina 100 gr. rostbiff för en stund sen... känner mig hungrig nu... inte så bra! Trodde inte att så lite skulle sätta igång hungerkänslorna! Det var gott i allafall... man kommer ihåg nu hur gott det var med mat  :)


Hittade tidare ett recept på Vinägerkyckling på aftonbladets hemsida som lät väldigt gott och inte alls onyttigt... så det vill jag prova så snart jag är klar med upptrappningen! Det är roligt att planera allt man ska äta när man är klar med pulverdieten.. men man blir så sugen och hungrig!

Av bambi - 17 juli 2007 16:02

Idag vilar jag eftersom jag har sån träningsvärk efter igår... älsklingen är ute och äter lunch med en kompis... och jag har läst ut min bok. Vet inte vad jag ska göra riktigt... jag har blivit så asocial sen jag började med Cambridge.. det är enklare så... slipper man frågor om man ska ta en fika eller luncha eller nåt. Men jag hade tänkt ringa Caroline och Emma snart och höra om vi ska fika eller hitta på nåt... och då blir det nog bara en kopp te för min del.


Jag beställde tre nya böcker från Bokus, hoppas att dom kommer snart. Jag beställde:

Anybody out there? av Marian Keyes
Svek av Karin Alvtegen
Extremely loud & incredibly close av Jonathan Safran Foer


Alla tre verkar otroligt bra... så jag är väldigt sugen på att börja läsa alla tre!

Av bambi - 17 juli 2007 15:49

Har nu läst ut George Orwells Animal Farm. Det är en ganska kort och lättläst bok, som handlar om djur på en bondgård som tar över bondgården och driver den själva. En riktigt klassiker som det ofta refereras till, så det är bra att ha läst den.


Jag gillade dock 1984 mycket mer, så om man ska läsa nån bok av George Orwell så bör man läsa 1984, den är riktigt bra!


Men jag ger denna bok 2 stjärnor av 5, då det inte var allt för spännande handling... och man förstod vart handlingen var på väg... ganska förutsägbar. Men läsvärd.


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Av bambi - 17 juli 2007 11:50

Nu har jag druckit pulver i 17 dagar... åt 100 gr. rostbiff igår och ska göra det idag också.


Vägde mig imorse med vågen står fortfarande på 68 kg. Jag förstår inte... den har stått på 68 kg nu i 5 dagar!! Är det pga mensen som den har fastnat på 68 kg? Det känns inte så roligt i allafall... även fast jag kämpade igår och gick på en riktig långpromenad (har träningsvärk idag) så står ändå vågen fast på 68 kg  :( 


Inte så bra för motivationen....

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards