Alla inlägg den 18 juli 2007

Av bambi - 18 juli 2007 22:18

En jobbarkompis berättade innan sommarlovet att han hade hört om hur Oprah hade tagit upp ett knäckebröd under ett av hennes program och ätit lite och berättat om hur nyttigt och bra det var. Detta orsakade en explosion så att all knäckebröd tog slut i USA och fabrikerna här i Sverige och Tyskland hade svårt att hinna med.


Hittade idag artikeln i Expressen om detta, helt sjukt... Oprah borde bli president, alla älskar ju henne i USA och alla gör exakt som hon säger/gör ändå...

Av bambi - 18 juli 2007 18:49

Har ätit min morot som jag ska äta idag... blev riktigt mätt faktiskt. Men nu är jag hungrig... känner doften av älsklingens kyckling med en massa massa vitlök som han har haft i ugnen... doftar ljuvligt! Men ugnslampan har gått sönder... hur byter man en ugnslampa?


Nu ska jag nog äta lite rostbiff....

Av bambi - 18 juli 2007 18:25

Jag är väldigt glad över att ha hittat Karin Alvtegens böcker för dom är otroligt bra! Man vill inte sluta läsa dom!


Svek är precis som Skam två historier som vävs samman. I Svek så handlar det om Eva som får reda på att hennes make sen 15 år tillbaka är otrogen mot henne. Hon känner att hon måste återfå kontrollen över sitt liv, genom att hämnas. Men hämnden hon planerar går inte alls som hon har tänkt.


Hela tiden så utvecklas historien och man vet inte vad som ska komma. En otroligt spännande bok om relationer och hur människor hanterar konflikter och rädslan att bli ensam och inte bli älskad.


Jag ger den helt klart 5 stjärnor av 5. Läs den!!


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Av bambi - 18 juli 2007 12:38

Paketet från asos med mina "belöningskläder" kom idag... men jag tyckte att kläderna var lite för stora... jag som trodde att dom snarare skulle vara för små...


Men så här såg linnet ut... storlek 38... det satt väl ok.. förutom att det var lite väl djup urringning så brösten nästan ramlar ut, så jag funderar på att sy upp axelbanden lite, så blir den nog perfekt  :)

Munkjackan som jag köpte var lite för stor... storlek 40 och ärmarna och axlarna ser alldeles för stora ut!  :(

Funderar på om jag ska sälja den på Tradera... får se..

 

Obs! Jag är osminkad på bilderna... ignorera det!
Så här "ska" kläderna se ut: http://bambi.bloggagratis.se/2007/07/14/202572-bestallt-fran-asos/

Av bambi - 18 juli 2007 11:29

Det har hänt spännande saker idag vid nya kattmöbeln:

Hera som förut var misstänksam mot den nya möbeln har nu insett att den är ganska rolig, speciellt råttan som hänger i gummiband:

Hon förstod inte riktigt att råttan satt fast, utan trodde att den var som hennes andra råttor som hon har... så hon försökte gång på gång att hoppa ner med råttan.. men det gick ju inte så bra:

Så hon försökte med en annan taktik... angrepp uppifrån kanske skulle fungera bättre?:

Men då kom Ronja och ville vara med...nu när platsen vid råttan var ledig så kunde hon försöka fånga den istället:

Hera vill också vara med:

Men till slut blev båda missar trötta på att råttan aldrig gick att fångas:

BMI

Av bambi - 18 juli 2007 10:56

Nu var det en stund sen jag räknade ut mitt BMI. Så här ser det ut nu enligt Expressens hemsida (började på ett BMI på 25!!):

Av bambi - 18 juli 2007 10:49

Äntligen ändrade vågen sig, efter att ha visat 68 kg nu i 5 dagar (troligen pga mens) så visade äntligen vågen 67,4 kg!  *jipee*


Skönt att den visar lite skillnad i allafall...


Idag blir det fortsatt upptrappning, vilket innebär 3 påsar cambridge + 100 gr. rostbiff + en morot.


Vi ska kanske gå till Eriksdalsbadet idag, men det är lite konstigt väder... lite soligt och lite mulet.. vet inte riktigt om det är badväder. Men jag är väldigt sugen på att sola!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards