Alla inlägg den 21 juli 2007

Av bambi - 21 juli 2007 22:30

Nu är älsklingens snickers-godisar klara... för skojs skull så räknade vi ut hur många kalorier det var i dom... för dom är extremt onyttiga (en hel burk med jordnötssmör, socker, sirap, chocklad, etc). Och i hela satsen är nästan 5000 kalorier!!! Inte klokt ju!!


Men älsklingen delade upp det i 77 bitar... så varje bit är ca 65 kalorier... men det är ganska mycket det också!


Jag har än så länge inte tagit nån bit... men det är jobbigt.. för dom är ju såååå goda...

Av bambi - 21 juli 2007 20:31

Idag så har jag ätit två påsar pulver (Cambridgekuren), 2 morötter, en halv satsumas och en portion Grekiska citronbiffar med bulgur och tsatsiki (se bild). Totalt ca 1000 kalorier (och jag gjorde ju av med ca 1000 kcal idag när vi paddlade!!!).


Dom grekiska citronbiffarna var mycket goda! Jag hittade receptet på Tasteline. En portion innehåller endast 499 kalorier. Men jag tog inte riktigt en hel portion med bulgur (fullkornsbulgur).


Älsklingen håller på och gör Snickers-godisar... ni vet sånna med jordnötssmör och cornflakes med choklad uppepå... jag ska försöka att låta bli och smaka... eller åtminstonde inte ta många!!! Nu testas självdisciplinen!


Av bambi - 21 juli 2007 16:55

Nu har jag och älskingen kommit tillbaka efter 4 timmars kanot-utflykt... varav vi paddlade cirka 3 av dom timmarna... paddlade nästan 1 mil sammanlagt (enligt älsklingen som kollade upp det på GoogleEarth). Vi paddlade från Djurgårdsbron ända till Fjäderholmarna!!!


Enligt denna sida så brände jag cirka 1000 kalorier på detta (kanot fanns inte med, men kajak... nästan samma sak??)


Tror nog att jag bättrade på solbrännan en hel del också... strålande väder! Härligt härligt!


Vi tog ett snabbt dopp för det var ju svinkallt i vattnet.


Det var en otroligt härlig utflykt! Men jag är sååååå trött i armarna nu.. orkar knappt skriva på tagnetbordet...

Av bambi - 21 juli 2007 11:03

Dagens outfit är väldigt enkel eftersom jag och älsklingen ska iväg och paddla kanot i det fina vädret! :)


Så jag har på mig mina älskade jeansshorts från Ichi (använder dom jämt) och ett vitt ribbat baslinne från H&M. Jag tycker att jag faktiskt får lite midja för en gångs skull.. i denna outfit. Och så syns det lite mer att jag har gått ner... men vågen stog fortfarande på 67,4 kg imorse... varför ska vågen fastna så??? Nåja.. jag ska väl vara glad att det åtminstonde inte går uppåt. Men jag tycker att jag kämpat väldigt hårt och ser bara lite lite resultat.


Så nu ska vi snart iväg och paddla i Stockholms skärgård. Tyvärr så blir det inga bilder från vår utflykt eftersom jag inte vågar ta med mig kameran ifall att vi skulle välta eller nåt (risken finns ju)...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards