Alla inlägg den 22 juli 2007

Av bambi - 22 juli 2007 20:40

Ikväll visas Skicka Vidare med bla Kevin Spacey på tv3. Jag har inte sett den... så det kanske är nåt att se på ikväll? Har hört att den ska vara bra.


Det är även Intervention ikväll på Kanal5 kl.21.55 Jag har sett flera avsnitt ur den serien. Den är otroligt bra! Det är en dokumentärserie där man får följa missbrukare av olika slag (droger, spelmissbruk, bulimi, etc) och deras vardag. Väldigt bra gjort! Sen så har dom en "intervention" där familj och vänner ber missbrukaren att åka på behandlingshem, om missbrukaren säger "ja" (för det gör dom inte alltid) så åker dom iväg direkt på behandlingshem. En mycket bra dokumentärserie!!

Av bambi - 22 juli 2007 19:54

Nu har jag mumsat i mig lite Kycklingpaj... så nu ska jag sitta och spela lite poker hade jag tänkt!


Imorgon får jag inte glömma att lägga kikärtorna i blöt...


Jag längtar såååå tills vi ska åka till göteborg och mysa! Bara 3 dagar kvar (efter idag)!!!

Av bambi - 22 juli 2007 17:58

tänkte förbereda kvällens måltid: Grillad kyckling med kikärtssallad, men så såg jag att kikärtorna skulle ju ligga i vatten i 8 timmar! Shit.. va krångligt det skulle vara att koka lite kikärter!


Så nu blir det kycklingpaj till middag istället... eftersom vi har tagit fram kyckling ur frysen. Det är en nyttig kycklingpaj (viktväktarrecept) så det ska nog funka ändå...

Av bambi - 22 juli 2007 17:19

..snickers-godis... så det blev en igår och en idag. Men dom är ju såååå goda!  :)


Men nu får det inte bli några fler idag!


Ikväll ska vi äta Grillad kyckling med kikärtssallad! Hoppas att det blir gott!

Av bambi - 22 juli 2007 15:51

Om ni undrar varför jag började blogga så sent idag så beror det på att vi stack till Eriksdalsbadet direkt efter frukosten, eftersom vi såg att det var så fint väder och 22 grader varmt. Och eftersom vi bor i Sverige så måste man ju passa på!


Så vi gick till Eriksdalsbadet (tar ca 15 minuter) och var framme ca 11.30 solade och badade lite... jag simmade 30 minuter.. det var jätteskönt att simma i en stor bassäng ute, men det kändes i armarna efter paddlingen igår!! *helt slut i armarna*


Sen gick vi hem ca 15.00 så lite motion blev det idag:

ca 30 minuters promenad = 142 kalorier

ca 30 minuters simning = 213 kalorier

Totalt = 355 kalorier

Av bambi - 22 juli 2007 15:50

.. att jag faktiskt tog en snickers-godis igår... ville så gärna smaka! Men det belv faktiskt bara en!  :)

Av bambi - 22 juli 2007 15:41

Efter 21 dagar på Cambridgekuren (15 dagar helt ren kur + 6 dagars sakta upptrappning) så väger jag 66,8 kg!!!  *wheee*


Har fortfarande ca 4 kg kvar till mitt mål, men dom ska jag ta lite saktare och dom sista kilona är alltid svårast!


Men så här har viktnedgången sett ut för mig:

Startvikt: 72,9 kg

Efter 1 vecka: 69,1 kg     -3,8 kg

Efter 2 veckor: 68 kg      -1,1 kg

Efter 3 veckor: 66,8 kg   -1,2 kg


Totalt: -6,1 kg

Av bambi - 22 juli 2007 15:37

Imorse så vaknade jag vid 9:30, men älsklingen ville sova en stund till så jag gick upp och förberedde frukost (min första frukost på 22 dagar). Det blev en riktig söndagsfrukost med en massa smarrigt. Det är så mysigt att sitta och äta frukost läääänge.


Men eftersom jag följer en diet så åt jag inte vad som helst eller hur mycket som helst. Ni ser min frukost på vänster sidan, det är Lättyoghurt med linfrön, All-Bran Plus och hallon. Sen även en fullkornsmacka med skinka och paprika (men jag orkade bara halva mackan!!). Allt som allt så blir det 339 kalorier (fick tipset om denna frukost från Tasteline). Kändes som en riktigt bra frukost!  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards