Alla inlägg den 23 juli 2007

Av bambi - 23 juli 2007 19:19

Ikväll blev det Grillad kyckling med kikärtssallad, recept från Tasteline (igen).


Kikärtorna tog en evighet att förbereda.. först blötläggas i kallt vatten i 8 timmar, sen kokas i 45 minuter... sen svalna...


Kycklingen grillade jag på vår grill vi har i köket. Det blev riktigt mumsigt!


Och endast 312 kalorier (fast det blev nog liiite mer eftersom vi tog en hel kycklingfilé och i receptet står det 0,5 kg för 4 personer).  Det var väldigt gott! Vi kommer garanterat att äta det igen!  :)

Av bambi - 23 juli 2007 17:18

Jag är arg... för att förut idag så ringde en säljare från ComHem.. vår tv-leverantör och frågade om vi ville uppgradera vårt tv-paket. Man fick en massa film-kanaler och annat för 299 kronor. Jag sa "nej tack" och sa att det var för dyrt...


Men då frågade han hur mycket vi betalade nu får vårt tv-paket.. jag sa "169 tror jag"... och då sa han "men är det inte 179?".. jag sa "kanske det"... och då frågade han om jag inte ville uppgradera till 44 kanaler (vi har typ 20 nu) för bara 20 kronor extra i månaden. Jag funderade ett tag... och blev förvånad över den lilla prisskillnaden. Men det var ju klart att man skulle tacka ja.


Men när jag la på så kollade jag deras hemsida... för det första så betalar vi nu 159 kronor i månaden... så det skulle faktiskt bli 40 kronor extra i månaden. Och bland dessa 44 kanaler fanns inte min favorit kanal National Geographic... så jag känner mig väldigt lurad!


Jag tog mig mod och ringde ComHem och sa att jag ångrade mig... men hon sa att hon inte såg nåt om att vi hade bytt paket... och att det borde synas på en gång... så jag vet inte vad som händer nu?


Jag frågade dessutom den här killen (säljaren) varför vi inte får alla kanaler på tv:n i sovrummet längre (dom försvann för ca 1 vecka sen) och han sa att han skulle fixa det direkt! Men när jag pratade med henne på ComHem, när jag ringde, så sa hon att det kostar 49 kronor extra i månaden att få kanalerna till en extra tv (hade nåt med nedsläckningen av det analoga tv-nätet att göra). Känns ju som om den där säljaren bara snackade skit?!??! *arg arg arg*

Av bambi - 23 juli 2007 17:11

Jag och älsklingen tittade precis på Harsh Times med bland andra Christian Bale och Eva Longoria. Den var riktigt bra.. lite läskig nästan. Handlar om en kille som har varit och krigat i Irak och nu kommit hem och ska försöka bli polis. Han är riktig white-trash som röker på och super hela tiden. Han klarar inte av psykolog-testerna och får inte bli polis... han håller på att bryta ihop och har en massa mardrömmar om kriget. Helt klart sevärd!


Nu börjar jag bli hungrig.. ska nog börja förbereda maten lite...

Av bambi - 23 juli 2007 14:09

... från samma mystiska nummer. Vi hörde aldrig att det ringde eftersom den personen låter ju inte nån signal komma fram... skumt... mycket skumt... så jag vågar inte ringa denna skumma person för att se vem det är.


(Se tidigare inlägg om mystiska missade samtal...och min telefonfobi..)

Av bambi - 23 juli 2007 13:57

Läste Alex Schulmans blogg idag, vilket jag gör lite till och från... och så ser jag att han än en gång har skrivit om sin flygrädsla. För jag minns en morgon på väg till jobbet då jag läste en morgontidning (Metro, .se eller kanske City...minns ej vilken.. tror att det var Metro) och läste hans krönika då om flygrädsla.


Och nu när jag läser hans blogg... tror att han hade skrivit inlägget igår... så har han skrivit i stort samma sak som han gjorde för flera månader sen i morgontidningen. Vad dåligt gjort! Han som ändå skriver för en stor tidning som Aftonbladet nu borde väl inte återanvända material??


Det är lite synd för jag gillade verkligen Alex Schulman när han skrev en gång i veckan i den där morgontidningen, men nu när jag läser hans blogg så tycker jag att han inte alls håller samma kvalitet.  *besviken*

Av bambi - 23 juli 2007 12:57

Jaha... nu uppdaterades det till 51 besökare helt plötsligt... räknaren var kanske lite slö..?

Av bambi - 23 juli 2007 12:56

Det regnar ute och jag är trött och på dåligt humör... känner att jag skulle behöva komma ut och ta en promenad, men jag tror inte att jag vill promenera i regnet  :(


Och varför har jag bara haft 36 besökare idag? Brukar vara många fler  :(

Vart är alla?

Av bambi - 23 juli 2007 12:03

Mitt paket från Nelly kom idag. Jag hade beställt en Svea-tröja för att kunna få mitt "bonus-paket". Men så visade det sig att Svea-tröjan var slut! Så jag fick bara mitt bonus-paket ändå! Utan behöva köpa nåt annat... men jag mailade och frågade om jag skulle betala för frakten eller nåt, för det fanns ingen faktura med i paketet.


Jag blev super-duper glad när jag såg linnet. För det såg ut som om man skulle få ett vitt baslinne av nåt b-märke... men så ser jag att jag har fått ett svart ribbat linne från Koola Anna! *jipee* Assnyggt! Och långt! Älskar långa linnen... och det blir lätt att linnen blir lite korta eftersom jag har stora bröst. Så det var ju verkligen toppen!!!


Sen så fick man ett nummer av tidningen Modette... alltid roligt med en mode-tidning.


Och så ett parfym-prov på Calvin Kleins nya parfym CKIN2U. Jag tog genast ett psrut och nu efter en stund så kan jag säga att det luktar väldigt gott!! Och jag brukar vara kräsen när det gäller parfymer... men jag blir lite sugen på att köpa den! Just nu använder jag Calvin Kleins Euphoria... underbar parfym! :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards