Alla inlägg den 25 juli 2007

Av bambi - 25 juli 2007 18:48

Håller på och gör köttsoppa... det är så gott med hemmagjord köttsoppa! Men det passar kanske inte så jättebra på sommaren... men men... nu blev det så... det är ju gott och nyttigt (och inte mycket kalorier, vilket är bra eftersom det blir en massa fika imorgon hos mamma & pappa).

Av bambi - 25 juli 2007 15:58

Nu har äntligen mina Sass & Bide jeans kommit! Det var inga problem att komma i dom (storlek 29) *jipee*... men det beror nog på att dom är super stretchiga = assköna!

Jag gillar verkligen färgen... och grått är ju "inne" nu  :)


Men här ser ni mitt problem... jag är ganska smal om man tittar från sidan.. men så bred framifrån.. gillar inte  :(


(Obs! Jag är osminkad och har inte fixat håret... så ignorera det!)


Av bambi - 25 juli 2007 14:18

Mina föräldrar skilde sig när jag var 9 år... och ända sen dess så har min mamma hatat min pappa, medans min pappa inte bryr sig så mycket.


Tidigare i år så fick jag ju en bil av min pappa. Min pappa är sån som väldigt sällan ger bort presenter, men när han väl gör det så är det en ordentlig present. T.ex så har jag fått en cykel av honom när jag fyllde 10, min första dator (vilket var när jag gick på högstadiet, alltså 12-13 år sen... så det var väldigt häftigt då), 10000 kronor till körkortet när jag fyllde 20 (men jag köpte min säng istället...).. osv. Och varje gång jag har fått nån riktigt fin present av min pappa så har min mamma gnällt och sagt "ja, det är ju bra att han ger dig nånting. Jag som har försörjt dig i alla dessa år." ..eller nåt liknande.


Så nu när jag fick bilen så sa min mamma nåt sånt... och sen när hon fick se den så var det bara "jaha, den var ju fin"... det är ju tråkigt att hon inte kan vara glad för min skull...


Men imorgon ska vi först åka och hälsa på min pappa och sen min mamma. När jag ringde till mamma och sa att vi skulle komma förbi men skulle till pappa först så började hon fråga ut mig om hans nya frus matlagning, eftersom hon frågade om vi skulle få mat där. Och frågorna löd "Jaha, vad lagar hon för mat då?" "Är maten god?" "Tycker din pappa om maten?" osv... Dåligt självförtroende? Eller jag vet inte vad det är? Man skulle ju kunna tro att efter att ha varit skilda i 18 år att hon inte skulle bry sig så mycket...


Som ni förstår så har jag inte så stort tålamod när det gäller min mamma... så jag bävar lite för att åka och hälsa på henne imorgon...

Av bambi - 25 juli 2007 12:58

Ok, sista inlägget om Kent (idag).. jag lovar... men jag kunde inte välja ut några enstaka textrader från denna underbara vackra text. Jag var lyckligt lottad och fick höra Jocke Berg sjunga denna akustiskt (hur underbart som helst). Njut!


Utan dina andetag:

Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag

Av bambi - 25 juli 2007 12:52

Ok.. nu kan jag inte släppa Kent...

Jag lyssnar på en massa gamla Kent-låtar... och det som är så underbart med dom är ju inte bara den underbara musiken, texterna är ju som poesi (oftast ganska dyster poesi.. men ändå så vackert)... här är några exempel:


747:

Lyssnar
stel & fastspänd
& när paniken bryter ut
ler Du svagt
och viskar till Mig Du
är värd att dö för
Men mot gummi, glas & metall
betyder ett mirakel inget alls...


Dom som försvann:

Tänd eld på dina tankar
Med dina svarta tysta tårar
Och vi vet och du vet allt tar slut
Långsamt genom rummet går hon ut


En himmelsk drog:

Och då kommer känslan
den smygande känslan
den enda jag inte rår på
Då stänger jag själen
klämmer ihjäl den
hittar en himmelsk drog

Och då kommer känslan
är jag den enda som aldrig förstår...


Hur jag fick dig att älska mig:

Ett under att du ser mig
Att du fortfarande ser mig
Ett under att du ser mig
Som någon som kan ge dig nånting
Som får dig att vilja vara min


Järnspöken:

Var det dig jag såg, som en skugga ur mina drömmar
Var det dig jag såg Dig jag svor att aldrig glömma
Var det dig jag såg som ett spöke från döda drömmar
Var det dig jag såg
Har jag äntligen lyckats glömma?


Kärleken väntar:

Brinn pengar brinn
Jag lovar du betyder nånting
Du orkar ta dig igenom det här
Du räcker till, så var den du är

Brinn pengar brinn
Jag vet att du är värd någonting
Du är hoppet i ett IQ-fritt land
Du är drömmarna jag drömmer ibland


Mannen i den vita hatten (16 år senare):

Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö

Men älskling vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö
Ja, vi ska alla en gång dö


VinterNoll2:

Du är min hjälte för du vågar vara rak
Du är min hjälte för du är precis så svag som jag
och hjälp mig jag behöver dig igen igen igen


Jocke Berg är ett geni.. jag förstår inte hur han kan skriva sånna underbara texter!

Av bambi - 25 juli 2007 12:01

Världens bästa grupp, Kent, släpper ju som ni alla vet (ni borde veta!) ett nytt album: Tillbaka till samtiden den 17 oktober. Sen så ska dom åka på turné...och biljettsläppen till den turnén är nu på fredag kl.9.00 och då är jag och älsklingen på väg till Göteborg... hur ska jag då kunna köpa biljetter? *snyft*


Ska nog ringa ticnet från bilen eller nåt... detta måste ordnas!


För er som inte är så bekanta med Kent... så är det en textrad från deras underbara låt 747 som jag har döpt min blogg efter... älskar Kent!


*nostalgi* Jag minns när jag gick på högstadiet (tror att jag gick i 9:an) så hade vi bildlektion och då fick vi turas om att ta med musik som vi lyssnade på när vi målade/ritade/etc... och så minns jag att någon satte på Kents låt Kräm... oj, va underbar den var! Och jag har inte slutat älska dom sen dess! Dom blir verkligen bättre och bättre också! Helt underbara!!

Av bambi - 25 juli 2007 11:48

Fick en avi idag, tror att det är mina Sass & Bide jeans som äntligen har kommit... men paketet finns inte att hämta ut förrän kl. 15... så jag återkommer om det...


Efter Göteborg, så är det ca 2 veckor kvar av sommarlovet... sorgligt, men sant... så då tänkte jag börja planera mina kurser lite smått... jag har nämligen 5 klasser i engelska (3 Engelska A och 2 Engelska B) och sen bara en ynka klass i psykologi  *snyft* (älskar att undervisa i psykologi)


Jag kommer även att ha en helt ny mentorsklass... så jag har funderat lite på vad jag ska göra för att lära känna dom. Jag pratade lite med älsklingen om det imorse när vi åt frukost, att jag kanske skulle ställa mig i dörren och skaka hand med var och en när dom kommer in i klassrummet första gången... men älsklingen röstade ner det förslaget och sa att han skulle nog tycka att det var konstigt om en lärare gjorde nåt sånt. Men jag vill ju lära känna dom... och jag tänkte att man brukar ju presentera sig och skaka hand när man träffar nån för första gången... men okej... nej... det kanske inte var nåt bra förslag  :(

Av bambi - 25 juli 2007 11:19

Snart dags att åka till göteborg  *längtar*


En gammal vän till mig bor där... så vi ska ut och äta med han och hans flickvän på fredag, det blir trevligt. Har inte träffat henne. Honom har jag känt i över 7 år! Vi har bland annat varit på Kreta tillsammans...


Han har varit en riktigt bra vän genom åren... och även fast vi oftast inte har bott i samma stad så har vi hållt kontakten (även fast den är ganska sporadisk).


Jag började kalla honom för min "ficklampa" då jag ett tag tyckte att han var mitt ljus i mörkret... han var ett bra stöd genom några jobbiga tider! Han lös upp mörkret fint, min ficklampa  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards