Alla inlägg under juli 2007

Av bambi - 15 juli 2007 15:22

*puh* Jag och älsklingen har hållt på och storstädat och även gjort om i kontoret så att vi sitter vid samma skrivbord, det var ganska onödigt att ha två stora skrivbord i kontoret. Hehe.. jag hittade en dammig kaka bakom min dator!


Jobbigt att städa.. men skönt nu efteråt! :)



Av bambi - 15 juli 2007 11:58

Jag förstår inte att det alltid ska vara så svårt att ta kort på sig själv... denna gång försökte jag ta kort med min mobilkamera men det blev lite suddigt...

Idag har jag på mig mina älsklingsjeans Fornarina Cult, sen ett svart baslinne från Gina Tricot och en ny munkjacka från Ellos (älskar munkjackor).

Av bambi - 15 juli 2007 11:37

Vägde mig imorse och efter 14 dagars ren kur så visade vågen på 68 kg. Så här ser mina siffror ut då:


Startvikt: 72,9 kg.

1 vecka ren kur: 69,1 kg    (-3,8 kg)

2 veckor ren kur: 68 kg      (-1,1 kg)


Totalt: -4,9 kg


Inte så dåligt... jag är ganska så nöjd  :)

Nu ska jag bara köra på i 5 dagar till!  :)

Av bambi - 14 juli 2007 22:13

Jag fick just panik när jag kom på att det är bara exakt en månad kvar av mitt sommarlov! Den 14 augusti börjar jag jobba igen! *hjälp*

Av bambi - 14 juli 2007 21:53

Jippee.. nu har jag beställt topparna från asos.com!

 


Det är faktiskt min första beställning därifrån, jag har många gånger varit sugen på att beställa från dom för att dom har så mycket fint... men det har inte blivit av tidigare. Så det ska bli spännande att få paketet!


Jag var lite osäker på storlekarna så jag beställde den vita munkjackan i storlek 40 (skönt att munkjackor lite större) och det svarta linnet i storlek 38 (tänkte att  det inte gör så mycket om det är lite tajtare).


Älsklingen och jag tittade på Ogifta par som gick på TV4+, den är ganska rolig... och nu ska jag spela lite poker!

Av bambi - 14 juli 2007 16:51

Ikväll ska jag beställa min 2-veckors belöning  *jippee*


För idag har jag gått på ren kur i 14 dagar.. otroligt (trodde inte själv att jag skulle klara det så här länge). Men det blir verkligen lättare och lättare... och nu känns det nästan som om man inte vill sluta... det enda som lockar är lite gott vin... jag har hela våren längtat till att sitta på uteserveringar med ett glas rött och mysa, så det ska jag göra så snart jag får chansen (och jag inte går på ren kur).


Jag har även saknat bröd... lite konstigt... för jag äter inte särskilt mycket bröd annars, bara två maskor till frukost... men just bröd är väl det jag har varit sugen på. Annars så har det förvånansvärt bra... inte mycket sug efter nåt... och inte så mycket hungerkänslor heller...


Jag ska i allafall köra ren kur i max 5 dagar till (efter idag), sen är det upptrappning.


Nåt som har varit till bra stöd under denna diet är detta forum! Jag tycker att det hjälper mycket att läsa andras tankar och att även själv skriva av sig lite... man blir väldigt sporrad!  :)

Av bambi - 14 juli 2007 14:45

Nu har jag och älskligen varit ute och solat lite... orkade inte mer än 1,5 timme.. sen blev det för varmt... det blir så varmt när man inte kan hoppa i vattnet och svalka sig (vi solade i en park).


Jag började läsa George Orwells Animal Farm, jag älskade 1984, vilket jag tycker är en bok som ALLA borde läsa! (En riktigt klassiker och sååå bra!)


Dagen flyter på... ska nog ta min "lunch" om en timme... brukar ta mina påsar ca kl.10-11,  ca kl.16-17  och den sista ca kl. 20-21

Av bambi - 14 juli 2007 12:29

Så här ser jag ut idag... på 14:e dagen med bara pulver... känns inte som om det syns så mycket på mig att jag har gått ner (men det kanske beror på svullenhet pga mensen?)  :(

Känner mig i allafall fortfarande bred om midjan!


Klädd för solning i mitt rosa linne från American Apparel och mina jeansshorts från Ichi  :)

(och osminkad)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards