Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av bambi - 13 augusti 2007 21:59

Ok.. idag, sista dagen på sommarlovet 2007 så har jag:


  • spelat dataspel
  • kollat på tv
  • varit till arlanda för att hämta bilen
  • blivit arg i bilkön tillbaka in till stan
  • varit in till gamla stan och gjort illa foten
  • funderat på morgondagen

Vad gäller morgondagen... jag är lite nervös... (jag vet att jag är larvig). Men jag är nervös för:

  • Att träffa mina nya kollegor (8 st.)
  • Stå framför mina nya kollegor och gå igenom intranätet för dom (borde jag ha tränat på detta??)
  • Vad mina kollegor ska säga om min förlovning
  • Vad mina kollegor ska säga om min nya kortklippta frisyr
  • Om mina kollegor ens kommer att se att jag faktiskt har kämpat med vikten i sommar (men jag gick ju upp 3 kg på kryssningen, vilket dom inte har sett... så dom kommer bara att märka en 3 kg minskning... inte en 6 kg minskning som det verkligen är...)
  • Att träffa alla som jag inte har sett på över 2 månader
  • Hur det ska gå med mitt nya schema.. jag är lite orolig att jag inte kommer att ha min mentorsklass i engelska.

Så där ja... nu har jag spytt ut alla oroligheter... så nu behöver jag inte vara orolig eller nervös längre eller hur? :)

*hoppas att jag kan somna ikväll*

Av bambi - 13 augusti 2007 21:52

Nu har tv3 utökat sina dokumentärer om fetma/bantning till polygami...


22.00 Jag älskar dig och dig och dig
22.00-22.55 Brittisk dokumentär från 2006. I dag slutar hälften av alla äktenskap med skilsmässa och 60% av alla par är otrogna. Av den här anledningen söker fler och fler människor efter ett nytt alternativ vad gäller förhållanden. En sådan trend är polygami, d.v.s att vara involverad i flera fasta förhållanden. För många är polygami tabubelagt, men faktum är att det blivit en realitet för nytänkare. I den här dokumentären möter vi två polygamiska familjer som befinner sig på olika stadier i sina relationer.

Av bambi - 13 augusti 2007 20:01

Älsklingen gjorde iordning lite grekisk sallad idag... det var mumsigt... vi satt och kollade på Dr. Phil medans vi åt... det var ett psycho på programmet. Han var blottare, och hade blottat sig för ca 50000 kvinnor (sa han). Han var 46 år och hade alltså blottat sig för ca 50000 kvinnor under 30 år, vilket blir ca 5 om dagen. Han var riktigt busy! Dessutom! Så sa han att ca 20% runkade av honom, ca 20% sög av honom och ca 10% hade haft sex med honom! Yeah right! Som om tjejen som bara går där.. på väg nånstans... ser en killes pille-ville... och blir kåt bara så där?!??! Jag tror ändå att majoriteten av det kvinnliga könet måste vara lite upplagd för sex för att kunna bli tänd... men visst, det finns nog några enstaka som kan bli kåta på en gång så där... men jag tror knappast att han fick nåt 50% av gångerna han blottade sig! (Dessutom gäller det att kvinnorna var singlar, inte hade nåt emot att ha sex på en offentlig plats, och var kåta förstås...)


Dessutom så var han tillsammans med en 18-åring... skumt typ...

Av bambi - 13 augusti 2007 18:39

Nu har jag beställt två böcker från bokus: Egalias döttrar och Saknad av Karin Alvtegen.


Höll på att läsa Extremely loud & incredibly close av Jonathan Safran Foer, men den är så seg och tråkig så jag ger upp efter ca halva boken! Har istället börjat med Marian Keyes Anybody out there? Läst två kapitel.. so far so good...

Av bambi - 13 augusti 2007 18:27

Jepp nu är bilen fixad och klar, bucklan är borta och dörren är nylackad... den är så fin så!  :)


Det är bara listerna på sidan som sitter lite löst... skulle behöva fixa dom, köpa nya clips och sätta dit. Det går knappt att öppna dörren utan att dom lossnar... inte bra.

Av bambi - 13 augusti 2007 08:24

Idag är det sista dagen på detta års sommarlov för min del... men det har nog varit den bästa sommaren i mitt liv! En massa glädje och jag mått så otroligt bra! :)


Bäst denna sommar har varit (ej i någon speciell ordning):


  • Att min älskling friade, så nu är vi förlovade och ska gifta oss nästa sommar!

  • Medelhavskryssningen (som nu har fått en helt egen kategori)

  • Viktminskning och förändringen av mina vanor (gick ju upp 3 kg på ovannämda kryssning, gick sedan ner ca 6 kg på 3 veckor och har nu börjat äta bättre och motionera, känns underbart!)

  • Göteborgsresan, vår lyxweekend i Göteborg var underbart!

  • Tagit det lugnt och fått slappna av... har läst böcker och spelat dataspel (och bloggat en hel del förstås)

  • Shoppat en hel del (måste ju faktiskt erkänna att jag har shoppat ganska mycket i sommar...)

  • Jag och älsklingen har umgåtts och myst mycket (han har för en gångs skull inte jobbat denna sommar, så vi har kunnat sätta oss på uteserveringar och tagit ett glas vin, så udnerbart!)
Av bambi - 13 augusti 2007 00:29

Det är fortfarande ca 20 grader ute... skit varmt!


Jag har suttit i ca 2 timmar och flyttat gamla inlägg i dom nya kategorierna, jag gillar ordning och reda  :)


Men nu är det dags att sova! *god natt*

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards