Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av bambi - 17 augusti 2007 19:01

Har på mig mina älskade Fornarina Cult jeans, vit top från H&M, sjal från H&M, flera halsband.


Ganska enkel oufit då vi bara ska ut och äta tapas med några vänner. Jag gillar den vita toppen, men den är lite för sexig att ha till vardags.. så jag tyckte att den passade nu. Och så för att få lite färg så har jag min fina sjal  :)


Kolla gärna på mina tidigare "dagens outfit" som finns bland mina kategorier!

Av bambi - 17 augusti 2007 17:50

Paris Hilton har designat en kollektion åt Kitson. Tydligen så har det blivit väldigt populärt. När jag kikade på dom 35 plaggen som hon hade designat så hittade jag kanske 1-2 som jag gillade... det var mycket guld och glitter... och en del var ganska tråkiga. Men eftersom kläderna bär Paris namn så kommer det inte var några problem för Kitson att sälja dom till dom överpriserna dom tar.


Jag har gjort ett litet kollage från hennes kollektion. Från vänster till höger:

  • Paris har själv synts i denna top med en bild på sig själv. Det är ju bra att hon älskar sig själv i allafall! Men jag skulle inte vilja ha Paris ansikte på en top!

  • Denna är top är typ den enda jag gillar. Det är en svart silkestopp med kedja upptill och även som axelband.

  • Guld och glitter... urk.. denna klänning hade Paris på sig under invigningen av hennes kollektion. Själv så tycker jag att den är liiiite för mycket!

  • Jeans... ja.. Paris har designat flera jeans... men dom är ganska tråkiga allihopa. Dessa var dom snyggaste, i lite grå/svart färg.

  • Sen så har vi en top med texten " Luv thy self", finns i flera olika färger. Budskapet är väl bra... och topen ser faktiskt ok ut... jag tror att man kommer att få se en hel del sånna toppar lite överallt.
Av bambi - 17 augusti 2007 16:50

Fick veta idag att vi fick "ok" på vår bokbeställning till Engelskan. Det är alltid jobbigt som lärare att man inte har så mycket resurser... om man t.ex hittar en jättebra bok och så vill man att ens elever ska läsa den så får man oftast inte köpa in den bara så där. Men i början av ett läsår så brukar man få köpa in lite... så i år fick vi köpa in Frank McCourt Angela's Ashes och Mark Haddon The Curious Incident Of The Dog In The Night-Time .


Så det känns kul  :)

Av bambi - 17 augusti 2007 14:27

Jaha... tydligen så ska vi spela biljard med kompisarna ikväll... jag kan inte spela så alla kommer att skratta åt mig... jag röstade ju för bowling!

Av bambi - 17 augusti 2007 07:44

Jippee! Snart helg!


Men efter helgen så kommer eleverna tillbaka *buhu*


Ikväll ska vi träffa två vänner (ett par) och hitta på nåt. Sen imorgon åker vi iväg till Västerås. Ska kanske träffa Ullis idag eller imorgon, medans hon är i Stockholm, och ta en fika. Kul att träffa nån som man lärt känna via bloggen! :)  Ni andra får gärna höra av er också om ni är i huvudstaden nån gång  :)


Sen så jag kanske åka och hälsa på en kompis som bor i Eskilstuna på vägen hem från Västerås... älsklingen kommer att stanna i Västerås, medans jag måste åka hem på söndag.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards