Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av bambi - 25 augusti 2007 23:42

Det blev att vi såg på film... blev This is England... riktigt bra! Film om 80-talets England och skinheads. Riktigt gripande! Den kändes även väldigt verklig... absolut sevärd!

Av bambi - 25 augusti 2007 20:21

Nu ska vi gå och hälsa på Fred när han jobbar på Filmstaden Söder... ska ta med några muffins till honom och Malin...

Av bambi - 25 augusti 2007 19:33

Jag Blev Utmanad Av Sabina



(*) Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.

(*) Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor.

(*) I slutet av inlägget skriver du 8 personer.



  • Jag är supernojig när det gäller mat och listan på vad jag inte äter kan göras lång! Bland annat äter jag inte: tomater, champinjoner, broccoli, fisk, skaldjur, bläckfisk, kaviar, ananas, russin, mm mm.

  • Jag är perfektionist, skrev min c-uppsats i psykologi om perfektionism... försökte rättfärdiga min egen perfektionism.

  • Jag är superkänslig när det gäller att somna, inget får vara nytt eller störa mig. Om jag köper ett nytt nattlinne så tar det ett par nätter tills jag har vant mig och kan somna "normalt".

  • Jag är väldigt cola-beroende... dricker nästan bara cola, tycker inte att vatten är så gott (en gång när jag var full som tonåring och hade druckit lite för mycket tequila så sa alla åt mig att dricka vatten, men jag sa att jag inte dricker vatten och började hälla i mig vin istället... det slutade inte så bra!). Och så dricker jag inte kaffe.. så när jag dricker cola till frukost så brukar jag jämställa det med att dricka kaffe till frukost.

  • Min favorit "nalle" när jag var liten var en vit kanin som jag kallade Rosie (bodde i USA då, så jag pratade engelska...)

  • Jag är rädd för att det ska börja brinna i vårt hus och drömmer ibland mardrömmar om det, för det brann faktiskt i lägenheten snett nedanför oss i början av året. Det var det läskigaste jag har varit med om... trodde att jag skulle dö... öppnade ytterdörren och trapphuset var full med rök.. usch...

  • Jag tycker om att se på dokumentärer och är lite beroende av dokumentärer som handlar om brott/mord och om flygplanskatastrofer.. vilket har gjort att jag har blivit lite flygrädd.

  • Jag tycker om att spela dataspel, speciellt strategispel som Civilization och C&C.


 Jag utmanar:

Ullis, Jempa, Plupp, Trollpackan, Linda, Alex, Lakrisalen och Sofie.

Av bambi - 25 augusti 2007 18:32

Nu har jag bakat och bakat... goda dumlemuffins med vaniljströssel. Jag bakade tre satser.. tror att det blev 36 stycken muffins. Tänkte bjuda några kompisar på muffins imorgon och så tänkte jag nog ta med några till jobbet på måndag  :)


Det var roligt att baka lite... det var så länge sen!


Nu ska jag sätta mig och rätta lite prov...  *bläää*

Av bambi - 25 augusti 2007 11:17

Nu har vi varit duktiga och skrivit iordning en veckomatsedel så att vi kan åka och storhandla. Har även skrivit upp ingredienser så att jag kan baka lite. Men första ska vi gå till skräddaren så att jag kan lämna in mina Rock & Republic jeans... vill få dom uppsydda så fort som möjligt!


Så här ser vår veckomatsedel ut:

  • Lördag (ikväll): Tortillalasagne (viktväktarrecept)
  • Söndag: Grillad kyckling med kikärtssallad
  • Måndag: Fetaost och oliv- paj
  • Tisdag: Kyckling i sötsursås
  • Onsdag: Baconbiffar med bulgur
  • Torsdag: Köttbullar (hemmagjorda, så klart!) med pasta
  • Fredag: Kycklingpaj

När det gäller pajerna så gör vi alltid pajdeg enligt viktväktarrecpt, där man använder lättfil... så att det inte blir så onyttigt!


Det är så skönt att skriva iordning en veckomatsedel, för då slipper man hålla på varje eftermiddag "vad ska vi äta ikväll?". Och det blir oftast mycket nyttigare och mycket billigare!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards