Alla inlägg den 2 september 2007

Av bambi - 2 september 2007 18:03

Vi ska äta helstekt fläskfilé med potatismos ikväll och så ska jag försöka hinna rätta lite grejer och läsa i Angela's Ashes. Och så lite tv förstås... kvällens tv-tips är:


  • Skvaller tv:

TV400 - 20.00 Kändisars extrema separationer
20.00-21.00 Brittisk dokumentär från 2005. Närmare hälften av alla brittiska äktenskap slutar i skilsmässa. Har attityden till äktenskap förändrats på grund av alla de kändisar som så många beundrar? Kan Brad Pitt överge sin fru, och kan Jude Law lämna sina barn? I programmet undersöker man några av världens mest kända splittringar, och försöker ta reda på orsakerna till varför kändisar inte kan stanna kvar i ett förhållande. Man försöker också svara på frågan alla funderar på, vilka tre kändispar ligger i riskzonen för skilsmässa? Några av de personer programmet tittat närmare på är Madonna och Guy Richie, David och Victoria Beckham, Jennifer Aniston och Vince Vaughn, Heather och Paul McCartney, Kate Moss och Pete Doherty. Från: 2007-08-27. Originaltitel: Extreme: Celebrity Love Splits


  • Film (har inte sett denna, den är kanske rolig?):

TV3 - 21.00 Hitch
21.00-23.15 (Hitch) Amerikansk romantisk komedi från 2005. Will Smith och Eva Mendes spelar tillsammans i denna härligt romantiska komedi. Alex eller Hitch som han kallas (Will Smith) jobbar som dejtingkonsult åt privatpersoner. Han hjälper en av sina klienter, en revisor, att bjuda ut och "dejta" en rik societetsdam. När förhållandet tar fart, får skvallerjournalisten Sara Melas (Mendes) reda på det och på så vis träffar hon så småningom Hitch. Inte helt okomplicerat blir det när de två börjar få känslor för varandra. I rollerna: Will Smith, Eva Mendes, Kevin James, Amber Valletta, m.fl

Av bambi - 2 september 2007 17:52

Bakade lite muffins denna helg också, men denna gång blev det matmuffins! Och ganska nyttiga sånna ocksåm då detta är ett GI recept. Dessa är perfekta som mellanmål eller till en god soppa! Superenkla att göra också!!


4 port.

1 st ägg

1,5 dl grahamsmjöl

0,5 tsk bakpulver

2 dl kesella

4 msk parmesanost, riven

2 msk färsk basilika, grovhackad

1 msk flytande margarin


1. Rör samman alla ingredienser, fördela i 4 muffinsformar.
2. Grädda i 250 graders varm ugn i 20 minuter.

Av bambi - 2 september 2007 16:32

Gick till ICA för att handla lite kesella som vi hade glömt köpa när vi storhandlade, och såg att dom sålde sånna här söta chiliplantor för 34,50/st. Tyckte dom var söta med sina lila blommor och lila chilifrukter.


Det stod ju "ätbar chili" så jag tvingade älsklingen att vara försökskanin och han bet av tippen ena och sa att den inte var s stark.. typ som paprika. Så jag tog den och satte den mot tungan och råkade klämma lite på den så att det kom en massa chilisaft på tungan! Shit va starkt det var! Jag skrek på älsklingen "javisst, som en paprika... skit starkt ju" och tvingade honom att smaka igen, och då när han också fick smaka på saften (det var väl inte så mycket i den lilla tippen han bet av) så gjorde även älskingen chili-dansen med en massa chili-grimaser.


Men man kanske kan använda si så där en halv chili i maten nån gång  :)

Av bambi - 2 september 2007 13:23

Jag äger två par Fornarina Cult, ett par ljusblåa och ett par mörkblåa. Dom mörkblåa har länge varit mina favoritjeans, men dom börjar nu bli för stora.


Jag köpte mitt första pat Fornarina Cult i Rom, Italien. Älsklingen och jag var där för att fira vår 5-års dag (det var i mars detta år) och när vi gick runt där i närheten av Spanska trappan så hittade vi shoppinggatan med en massa designerbutiker och även en Fornarina butik. Jag blev superglad och ville köpa ett par! Man måste ju shoppa kläder när man är i Rom!


Men när vi kommer in så ser jag att dom nästan bara har jeans i små storlekar (alla italienskor är ju supersmala) och jag behövde i allafall ha storlek 30 då, och det fanns nästan bara upp till storlek 29. (Och Fornarina är små i storlekarna!) Så dom jeansen jag egentligen inte ville ha fanns i min storlek. Men jag provade ändå dessa Fornarina Cult, men jag tyckte att dom såg konstiga ut med fickorna så långt nere. Men det var storlek 30 och med 2% stretch i dom så satt dom perfekt. Så jag köpte dom, även om jag inte var 100% säker på att jag gillade dom. Dom kostade ca 1300 kronor. Jag var tveksam i början, för jag var inte alls van vid att ha jeans med fickor så långt nere men till slut så älskade jag dom!


Jag har sån platt rumpa och jag såg på Oprah att då ska man ha antingen sneda fickor eller fickor långt ner för att få fram lite rumpa. Så denna modell är perfekt för mig!


Eftersom jag älskade detta par så mycket så tänkte jag att jag ville ha ett till par, men i en annan färg. Så jag hittade ett par ljusblåa på Tradera för ca 600 kronor i storleken 30. Men när jag fick hem dom så märkte jag att dom satt inte alls lika bra!! Även fast det var samma modell och samm storlek. Jag pratade med Linda på jobbet och hon sa att olika jeanstyg/färg på jeansen kan sitta olika, även om det är samma modell. Men när jag kom hem så såg jag att dom ljusblåa inte hade nån stretch alls i sig, medans mina mörkblåa har 2%. Så det gjorde en stor skillnad!


 


Men nu när jag har gått ner lite i vikt så sitter dom ljusblåa perfekt och dom mörkblåa är lite mer baggy.


 


Det jag älskar med denna modell är att dom gör att jag får en liten rumpa i allafall, dom är smala i modellen och låga i midjan.


Av bambi - 2 september 2007 10:28

Jag har lagt till en ny kategori: Jeans


Alla ni som brukar följa min blogg vet hur mycket jag älskar jeans! Det är verkligen mitt favorit plagg! Och jag tänkte skriva om olika jeansmärken och modeller... och börjar då med dom jeansen jag har. Ska försöka skriva om en modell om dagen och skriva vad som är speciellt för den modellen och mina egna åsikter om jeansmodellen.


Men jag börjar då med dom jeansmodellerna jag själv äger. Jag har 11 par just nu (extremt lite för mig, men efter viktnedgång så har jag sålt bort några på Tradera). Dom märken som jag har (och kommer att skriva om) är: Fornarina, Rock & Republic, Sass & Bide, True Religion, Seven for all mankind, Hudson, Citizens for humanity, French Connection och Viktor & Rolf.


Återkommer senare med den första jeansmodellen jag tänkte skriva om....

Av bambi - 2 september 2007 10:25

Ja, egentligen skulle vi väl ha åkt och storhandlat igår... men det gjorde vi inte (blir idag istället). Så vi hade knappt nån frukost (bara varsin macka) så det blir en dumlemuffin också  :)   Trevlig frukost  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards