Alla inlägg den 5 september 2007

Av bambi - 5 september 2007 19:21

Min tur att göra mat ikväll, gjorde kycklingpaj (viktväktarrecept, annars är ju paj så onyttigt). Men jag blir nästan äcklad av kycklingfiléerna, dom är nästan groteskt stora. Ingen kyckling kan väl ha så stora bröstmuskler? Känns verkligen inte naturligt...

Av bambi - 5 september 2007 18:38

Snåla Kalle är i Frankrike just nu, ska plugga där i ett halvår... och så hittade han ett 7-eleven kort i sin plånbok som var fullstämplat = en gratis kaffe (10 kronor). Han hoppades att det fortfarande skulle vara giltigt när han kom hem till Sverige...

Av bambi - 5 september 2007 17:31

Många förknippar kanske Tradera med gamla second-hand kläder, men man kan hitta många fina och helt NYA saker på Tradera också!


Jag brukar handla en del på Tradera och tycker att det är både roligt och spännande att försöka vinna auktionera. Ibland blir jag till och med lite Tradera-beroende  :)


Men jag har hittat några fina saker som finns ute på Tradera just nu (från vänster till höger på bilden):


Jag har även länkat till auktionen, om ni är sugna på att lägga bud  :)


  • Abercrombie & Fitch tröja. Hur snygg som helst! Vill ha! Men tyvärr är dom flesta av Abercrombie & Fitch kläderna på Tradera kopior (men inte alla), jag tror att även denna är en kopia. Men ibland kan kopiorna vara riktigt välgjorda och vara värd pengarna... men det är viktigt att tänka på att det inte är säkert att det är äkta vara! Denna vita fina tröja skulle vara så mysig att ha i vinter och kostar just nu 610 kronor.

  • Pilgrim ring. Jag vet inte om det brukar finnas Pilgrim-kopior på Tradera, men jag tror inte det. Denna ringa var hur fin som helst, i guld och rosa. Jag är väldigt sugen på att lägga bud på den, då den just nu kostar bara 105 kronor.

  • Odd Molly kofta. Odd Molly är ju ett superhett märke, vilekt märks på Tradera. Det finns massor med Odd Molly kläder på Tradera! Mycket nytt också! Jag har länge längat efter en Odd Molly kofta då dom ser så mysiga och fina ut! Men tyvärr blir dom ofta väldigt dyra! Just nu ligger denna fina kofta på 1200 kronor.

  • Burberry plånbok. Jag är i stort behov av en ny plånbok! Men denna är nog tyvärr inte äkta heller, då det finns gott om Burberry-kopior. Men den var fin och helt ny. Ganska billig också, just nu 115 kronor.

  • Philosophy: Raspberry Sorbet. Det finns hel del hårvårdsprodukter och smink att fynda på Tradera, oftast helt nytt och i obruten förpackning. Jag älskar märket Philosophy, det känns så lyxigt och doftar underbart, men tyvärr är svårt att få tag på här i Sverige. Så jag är lite sugen på att köpa denna duschcreme, billig just nu: 169 kronor.

  • Vitt linne från Gestuz. Helt nytt och inköpt på nelly.se. Snygg med metallspännen på axelbanden. Inga bud än så länge och utropspriset är bara 99 kronor.

  • Friis & Co väska. Jag har själv köpt min Friis & Co. väska på Tradera och är såååå nöjd med den. Men jag skulle ju inte säga nej till en till. Denna snygga svarta handväska med hänglås har ett utropspris på endast 99 kronor!

  • Creamefärgad höstjacka från Asos. Jättefin duffeljacka från asos, helt ny! Hur fin som helst! *vill ha* Om man är som mig och älskar asos så kan man hitta en hel del fynd på Tradera, bara söka på "asos". Jackan kostar just nu bara 300 kronor.
Av bambi - 5 september 2007 13:36

Lyxoutlet har fortfarande inte hört av sig angående jeansen... vill dom inte ha tillbaka dom? Eftersom dom inte ens svarar på mail så vågar jag inte lägga ut 130 kronor (eller vad det nu kostar att skicka, så att det går att spåra), för då kommer jag ju aldrig få tillbaka dom pengarna... eftersom dom verkar ha problem att svara på mail från sina kunder... det ger ett extremt oseriöst intryck...


Men däremot så fick jag reklammail från dom igår... så det går tydligen att skicka... hmm....

Av bambi - 5 september 2007 13:11

Tyvärr så vet jag inte exakt vilken modell det är på mina Citizens of Humanity jeans. Jag köpte dom på Tradera för en billig peng (typ 300 kr.) och jag tror att det är en ganska gammal modell. Men jeansen är fortfarande i mycket bra skick. Jag tycker faktiskt att "dyrare" jeans brukar hålla längre, brukar vara bättre kvalite och slits inte lika lätt.


Ett par Citizens of Humanity jeans kostar egentligen mellan 1200 - 2200 kronor. Finns bland annat att köpa på Revolve Clothing. Det är annars ett väldigt ovanligt märke här i Sverige. Vilket jag tycker gör att det är lite kul att ha ett par  :)


Annars så är Citizens of Humanity ett relativt känt märke i USA och det skrivs ofta om märket i tidningar och kändisar har setts med Citizen jeans:



Detta är en utav dom få jeansen som jag tycker att jag får en ganska fin rumpa i, sedd bakifrån. Jag tror att det har nåt med slitningen att göra? Jag har en sån platt rumpa så det är så svårt att hitta jeans som blir snygga bakifrån!


Men dom är även supersköna att ha på sig, det är 2% stretch så det är nog därför! :)    Jag har länge varit supernöjd med mina Citizens of Humanity jeans och skulle gärna köpa en nyare modell!  :)


Dom har bland annat en modell nu med ordet LOVE på ena bakfickan (syns på bilden ovan, i mitten) och många andra snygga modeller! Men här nedanför ser ni mina  :)




Kolla gärna in kategorin: Jeans för fler inlägg om jeans  :)

Av bambi - 5 september 2007 09:48

Onsdagar är härliga...har två lektioner och slutar 11.30 :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards