Direktlänk till inlägg 22 september 2007

Man måste dejta även fast man är gifta!

Av bambi - 22 september 2007 12:20

Som jag skrev tidigare så var älsklingen ute igår kväll med några kompisar. Barndomsvänner, som han inte har träffat på ett tag. En utav dom är i vår ålder (27-28 år) och har varit gift i ca 2 år och har en son som fyller 3 år.


Denna vän berättade igår att han ser inte sig som gift om 2 år. Deras förhållande är inte bra. När han försöker krama om henne så går hon och sätter sig och kollar på tv. Dom få gångerna då dom har sex så får han inte röra vid henne, ingen oralsex, utan bara "stoppa in den".


Vännen mår inge bra och vill förstås inte skiljas eftersom dom har barn. Men jag minns att han har nästan hela deras förhållande inte varit så lycklig. Dom har varit tillsammans ungefär lika länge som oss (lite över 5 år), men hon är äldre än honom (ca 6-7 år äldre) så hon ville ganska snabbt skaffa barn, vilket jag tror att han inte riktigt var redo för.


Jag minns när dom skulle gifta sig för 2 år sen, hon klagade han öppet på en fest om deras sexliv. Under hela deras förhållande så har han inte fått tillfredställa henne... och det lät som om han egentligen inte ville gifta sig.


Han berättade igår att han har försökt att prata med henne om deras relation, men att hon verkar "nöja sig" med hur dom har det och hon vill till och med att dom ska skaffa ett till barn (så att deras barn får ett syskon). Han har sagt nej till fler barn, vilket är bra. 


Det känns sorgligt att deras förhållande har blivit så här, speciellt när det är ett barn inblandat. Min egen analys av det hela är att hon under hela deras förhållande verkar ha "nöjt sig" eftersom hon inte kan ha njutit så mycket av deras sexliv.. så hon fortsätter att "nöja sig" med det hon har. Det känns lite som om hon har varit den som bestämt i deras förhållande (kanske för att hon är äldre än honom?) och att han bara har hängt med....


Men det känns tragiskt att ännu ett äktenskap ska sluta i skilsmässa, men det verkar nästan som om det är det bästa i detta fall. Även min kusin som är ett år yngre skiljde sig efter ett års äktenskap. Och när jag själv planerar bröllop så blir jag orolig när jag tänker på dessa äktenskap. Varför slutar så många äktenskap i skilsmässa? Är det för att människor slutar att jobba på förhållandet när dom gifter sig? Att dom känner att nu är vi gifta så behöver jag inte bry mig så mycket?


Jag anser att man alltid måste jobba på förhållandet. Man måste alltid visa uppskattning och inte ta varandra för givet! Jag tror att anledningen till att så många småbarnsföräldrar skiljer sig är just för att dom inte orkar jobba på förhållandet, barnet/barnen tar så mycket energi... och det förstår jag. Det är nog kämpigt! Men jag tror starkt på att man måste hitta på saker tillsammans, gå ut och äta, ge varandra komplimanger..osv. Man måste dejta även fast man är gifta!


Vi får se hur det kommer att gå för kompisens äktenskap. Jag hoppas att allt ordnar sig! Men det låter inte så hoppfullt när han säger att han inte ser sig som gift om 2 år....

 
 
L

L

22 september 2007 13:17

Fy vad tragiskt. Låter som de aldrig skulle gift sig till att börja med i mina öron. Jag håller med dig till fullo att kärlek oavsett giftemål etc kräver mycket jobb. man måste SE varann,uppskatta varann,lyssna,ge komplimnager,bekräfta,finnas där och ej ta för givet. Att ta för givet är rena döden för en relation. sex är enormt viktigt i en relation anser jag. Sex är närhet och närhet är näring för en relation. Tror att många blir för slöa efter ett tag i en relation. Att man glömmer att kärleken behöver näring för att växa och ej ruttna och dö. Deras sexliv (vännernas) såsom du beskrev det gav mig rysningar av obehag....FY:(

Läste någonstans att om sex ej fungerar i en relation är det 90% av en relation men om det fungerar och är bra är det bara 10%.

http://bakspegeln.blogg.se

 
evans

evans

22 september 2007 13:27

Jobbigt med förhållanden som inte är något vidare. Det finns inte så mycket man kan göra som kompis alla gånger heller :/ Apropå purjolöken i min brevlåda: eftersom jag skriver en del om böcker i min blogg fick jag ett förhandsexemplar av en bok som kommer ut nu i oktober. Företaget som skickar mig boken skickar också ut en del marknadsföringsprodukter och purjolöken var en sådan. Helskumt, eller hur? :)

http://htpp://evans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards