Alla inlägg under oktober 2007

Av bambi - 29 oktober 2007 08:32

Snart bär det iväg till konferens i Bålsta... klockan 10 går bussen från centralen. Jag ser inte fram emot 48 timmar fullspäckat med information och diskussioner. Och så den obligatoriska "leken"... urk... vill spy... den brukar bara bli en flopp... varför ens försöka?


Förlåt den negativa inställningen... men förra året när vi var i Göteborg på höstlovet så skulle vi leka nån sorts "mordgåta" men vår arbetsgivare hade varit så snål så att vi fick vara två och två på samma "karaktär"... blir inte riktigt samma sak....


Det enda som jag ser fram emot under dessa två dagar är att få ta ett glas rött med mina kollegor...

Av bambi - 28 oktober 2007 15:02

Jepp, imorgon börjar höstlovet. Vilket innebär två dagars konferens i Bålsta, ska sova över där... hoppas att vi kommer att göra nåt vettigt (vilket det aldrig brukar bli... ). Sen på onsdag ska vi vara på jobbet och jobba lite... sen torsdag och fredag är vi lediga!


Jag och en kompis håller på och planerar en hel del, vi funderar på att starta eget företag nämligen. Så det är det enda som finns i mitt huvud just nu. Jag berättar nog mer när det är lite mer fastställt att det verkligen kommer att bli nåt... just nu är det bara på planeringsstadiet.


Ikväll ska jag och älsklingen ut och äta, blir nog grekisk mat... mums! :)

Av bambi - 28 oktober 2007 10:10

Jag blev lite förvånad när jag satte mig vid datorn och klockan visade 09:50, för vi gick ju upp ca 09:50 och åt sen frukost... men sen kom jag på att det är ju vintertid nu ju! Skönt med en timme extra  :)

Av bambi - 27 oktober 2007 12:09

Mår faktiskt helt okej idag... jag och älsklingen drack varsin martini och delade på en flaska vin igår. Jag gjorde även iordning varsin drink till oss... men jag drack knappt nåt utav min. Men jag drack en del vatten innan jag somnade.. så imorse mådde jag helt okej.


Älsklingen var så söt och åkte iväg till Slussen bageriet och köpte en färsk råglimpa till frukost. Nybakat bröd är det bästa som finns till frukost! :)


Igår var det ju löning, vilket innebär att det kliar i mina shoppingfingrar. Jag hade väl egentligen tänkt att gå ut och kika efter nåt. Men jag hade redan spanat in en del Odd Molly kläder på nätet jag ville ha.


Jag frågade älsklingen hur stor shoppingbudget jag kunde få denna månad (brukar inte behöva fråga honom, men om jag inte gör det så vet ni vad som händer....) och han tyckte att 1500 kr. var väl lagom. Så jag inhandlade dessa plagg från ajabajakids.com :



Ett blått Odd Molly linne... perfekt att ha under alla mina Odd Molly koftor! Helst hade jag velat haft ett vitt linne, men dom var slut överallt. Så det var antingen blått eller rött, och jag tror att den blåa passar bäst ihop med min övriga garderob. Kostar 495 kronor.


Sen blev det en till Odd Molly kofta, en lila. Älskar färgen! Jag har fått för mig att jag passar i lila/plommon-aktiga färger, så hoppas att det stämmer. Och så försöker jag ju få lite mer färg i min garderob, och lila är ju het just nu! Tyckte den var supersöt i allafall. Kostar 1095 kronor.


Så jag jag spräckte klädbudgeten lite... och så får jag inte handla något mer denna månad. Hoppas att jag klarar mig!


Men det känns bra att handla Odd Molly kläder, förutom att dom är dösnygga så stödjer jag mina aktier  :)

(Jag vet... jag har blivit besatt av Odd Molly...)

Av bambi - 26 oktober 2007 21:06

Älsklingen fick BA på senaste tentan (näst-högsta betyget) och var lite ledsen... så vi har supit till lite.. så att han ska glömma det jobbiga/tråkiga tenta-resultatet.


Min svärmor ringde under kvällen (för att höra om tentan) och så berättade hon att hon tänkte bjuda mig på spa nästan fredag (då jag är ledig). På Sätra Brunn. Jag har aldrig varit där, men det låter trevligt! Har jag inte världens bästa svärmor?


Nu ska vi fortsätta och dricka och se på Kvarteret Skatan...

Av bambi - 26 oktober 2007 11:52

Som jag har nämnt lite tidigare så har jag kollat runt lite efter ett nytt jobb. Jag sökte ett förra veckan och ska snart på intervju, men när jag ringde och pratade lite med rektorn så kom det fram att det var ju semestertjänst och inte en ferietjänst. Det stod inget om detta i annonsen.


En ferietjänst som jag har nu innebär att jag jobbar 45 timmar i veckan men har ledigt på loven (förutom höstlovet). Men om jag istället tar en semestertjänst så jobbar jag 40 timmar i veckan men har bara 5 veckors semester (jullovet brukar man ta ut kompledigt på sa rektorn). Jag vet inte hur jag ska göra... skulle jag överleva utan alla härliga lov? Kan man överleva med bara 5 veckors semester? Man får väl förstås mer betalt istället... så frågan är väl, vad är viktigast pengar eller ledighet?


Ska fundera på hur jag ska göra...

Av bambi - 25 oktober 2007 18:32

Är trött efter en lång arbetsdag. Även fast jag har en lång sovmorgon (till 10.35) så känns dagen extremt lång eftersom vi har möte i slutet av dagen fram till kl.17


Det känns alltid som om man är hjärntvättad efter alla våra möten... alla ska ha sina synpukter (vi är ca 25 lärare) och vi kommer aldrig fram till något...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards