Alla inlägg under oktober 2007

Av bambi - 25 oktober 2007 08:58

Top/tunika: Gina Tricot (brukar få många komplimanger om att jag passar i denna färg)

Kofta: Gina Tricot

Jeans: Fornarina Cult

Stövlar: Din Sko

Smycken: halsband från asos, armband från Indiska, Calvin Klein klocka och förlovningsring.


Här ser ni hur det ser ut nu när jag har klippt mig... kort! Men det tar alltid ca en vecka att vänja sig efter man har klippt sig.. tycker jag!


Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 24 oktober 2007 17:05

Jag gillar vantar... jag behöver vantar...


I höst verkar det som om det är mycket torgvantar (fingerlösa vantar), men det kan jag inte ha... då fryser man ju om fingrarna!


Jag har hittat några som jag tyckte var fina:

  • Odd Molly har så söta vantar med söta små öglor så att man enkelt kan hänga upp dom  :)
  • Jag har länge varit sugen på att köpa detta set från Kaffe med så söta vantar, mössa och väska! Finns att köpa hos Nelly.se
  • Hos Nelly.se kan man även hitta dessa ursnygga handskar från Friis & Co, med ett hjärta framtill.
  • Hjärtan verkar vara ganska inne, dessa söta hjärt-vantar från Pepe hittar man hos Asos.
  • Vita fluffiga vantar verkar också vara inne, om man tycker att Kaffes vita vantar är för dyra så finns dessa hos Indiska för 59,50 kr.
  • Eller dessa fina vita med bollar hos Ellos för 79,50.
Av bambi - 24 oktober 2007 16:18

Nu har jag precis kommit hem från en fotbehandling. Det var underbart skönt! Man känner sig så extremt bortskämd när någon pysslar om ens fötter! Men jag tänkte ta detta på friskvårdsbidraget jag får via jobbet, annars skulle jag nog inte ha unnat mig denna behandling.


Behandlingen tog ca 60 minuter och det började med ett mjukgörande fotbad som jag fick sitta med en stund. Sen kom hon in och började fila och putsa på fötterna och naglarna. Hon tog fram flera olika filar och knivblad ur engångs-förpackningar, så allt kändes väldigt fräscht. Men jag visste inte att man kunde ha så mycket olika saker till fötterna!


Jag försökte prata med henne om mina intressanta fötter, t.ex att mina lilltå-naglar är så små så det går knappt att klippa dom och så försökte jag berätta att jag väldigt lätt får skoskav... men hon var inte så intresserad. Det gick inte riktigt att få igång en diskussion om mina intressanta fötter... hon måste nog vara lite trött på fötter.


Men efter all filning och skrapning så var det dags för lite fotmassage... och det var underbart! Jag kom på att det kanske var lite fel årstid för en sån här behandling, den passar nog bättre till våren då man ska börja visa fötterna... men det var skönt och mysigt ändå! :)

Av bambi - 24 oktober 2007 12:43

Igår så läste jag ut Ray Kluuns bok En sorts kärlek. Ray Kluun skrev denna bok efter det att hans fru dog i cancer och boken är väldigt självutlämnande.


Romanen handlar om Sten och Carmen som är snygga och framgångsrika och har en underbar dotter på 2 år. Under ytan döljer sig många hemligheter, bland annat att Sten är kroniskt otrogen mot Carmen. Sten älskar verkligen Carmen men kan inte låta bli att vara otrogen...


Men så en dag så får dom beskedet att Carmen har bröstcancer, det blir verkligen kaos i deras fina värld. Hon får cellgifter och tappar håret och måste så småningom amputera bröstet.


Sten har hela tiden kvinnor vid sidan om, mycket för att orka med allt hans familj går igenom. På ett sätt förstår man Sten, men man blir samtidigt väldigt arg på honom.


Det känns som om det är en väldigt ärlig bok. Kluun beskriver hur han måste hjälpa sin fru med toalettbesök och hur han blir förskräckt att se sin fru med ett bröst, han utelämnar ingenting. Dock så kan det ibland lite för mycket detaljer om t.ex uteställen som han går till (för att ragga) och om olika band/musik som han lyssnar på. Men annars så är det en bra bok, jag ger den 3 stjärnor av 5.


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Av bambi - 24 oktober 2007 09:24

Idag så har jag ju egentligen min korta dag, slutar egentligen 11.30 Men jag har en EVK kl.14, den får inte dra över tiden för jag har sen tid för medicinskt fotvård kl.15


Jag har under morgonen gått och nynnat på Kents låt Vy från ett luftslott, den är så bra!


På fredag är det lön, och nästa vecka är det höstlov. Nedräkningen har börjat!


Som lärare jobbar man halva höstlovet, vi ska vara på en konferensanläggning i Bålsta. Jag har blivit tilldelat rum med en kollega som säger att hon snarkar... inte så roligt. Jag är nämligen extremt lättväckt. Jag ska höra om jag kan byta rum med någon som inte är lika lättväckt.

Av bambi - 23 oktober 2007 17:58

Som ni vet så hänger jag ibland på bröllopstorget och deras diskussionsforum... just nu följer jag en tråd som heter "Han vägrar skriva att han är upptagen på Facebook!"


Det är alltså en tjej som har varit ihop med en kille i 2 år och han vill inte skriva på Facebook att han har tjej, han vill inte heller att hans kompisar ska träffa henne och han spelar hellre dataspel än umgås med henne på helgerna. Han behandlar alltså henne som skit... och denna tråd har alltså 257 inlägg och tjejen vill inte fatta att killen är en skit, hur mycket folk än skriver det. Hon försvarar honom om och om igen att han är så gullig och mysig... hoppas att hon vaknar upp snart....

Av bambi - 23 oktober 2007 17:35

Har kikat lite på en sneak preview utav kollektionen Roberto Cavalli har designat åt H&M. Släpps den 8 november, undrar om det kommer att bli samma hysteri som när Viktor & Rolf släppte sin kolelktion på H&M?


Det var i allafall mycket fina kläder och mycket djurmönster. Till och med påsarna och presentaskarna man kommer att få när man handlar utav kollektionen kommer att ha djurmönster inuti.


Jag gillade smyckena mest... men får se... har inte sett hela kollektionen ännu!

Av bambi - 23 oktober 2007 12:28

Blää... jag känner mig så tråkig. Jag har inte skrivit om nåt roligt på bloggen på länge... och även om jag inte ser besöksstatistiken så känns det som om den går ner..


Men så är det när man har mycket att göra på jobbet... så blir det inte så mycket hsopping och annat skoj. Får bli det sen. Men nu msåte jag fortsätta och rätta prov.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards