Alla inlägg under januari 2008

Av bambi - 15 januari 2008 07:59

Varje morgon så känner jag i hela kroppen "nej, jag kan inte ta mig till jobbet idag" och så ställer jag mig i duschen och mår illa. Men jag tvingar ändå iväg mig.... idag känns likadant, men jag har sån lust att bara ligga och vila hela dagen. Men det känns lite dumt att dagen efter jag har berättat för chefen så är jag hemma? Börjar kl. 10 idag... men har tre lektioner... vet inte om jag pallar!

Av bambi - 14 januari 2008 16:58

Det är så skönt att äntligen ha berättat för er, mina bloggläsare, så nu kan jag äntligen dela med mig med alla mina funderingar och mit tliv som gravid. Jag har tidigare tänkt att "åh, va skönt att vara gravid då kan man bli tjock och äta vad man vill och folk tycker ändå att man är söt/snygg". Men samtidigt tänker jag att det kommer kanske inte bli så lätt att bli av med allt sen.


Jag har däremot ätit precis vad jag har velat under dessa veckor som jag har vetat om graviditeten. Jag har varit mycket sugen på onyttigheter så som pizza och mc donalds. Jag har dock bara gått upp 2 kg! Men jag läste att man ökar förbränningen med 25% när man är gravid, kan det verkligen stämma? Det är ganska mycket...


Jag har helt slutat med Cola, vilket jag aldrig trodde.... men jag blir så otroligt illamående av kolsyran (när jag rapar av den) så det var verkligen inga problem alls att sluta. Jag kan max ta en cola på mc donalds, ur en sån där automat, för i den är det ändå inte så mycket kolsyra. Så nu dricker jag iste istället, vet inte om det är så mycket bättre.... men gott är det i allafall  :)

Av bambi - 14 januari 2008 14:49

Tack för alla fina kommentarer angående "nyheten" :)  När det gäller bröllopet så vet vi inte riktigt hur vi ska göra... det blir nog framskjutet. Det blir nog enklast så. Fast jag ville gärna vara gift innan vi skaffade barn... men nu blev det som det blev.


Jag är fruktansvärt trött hela tiden. Igår så vaknade jag vid 9 och somnade kl. 8 på kvällen... var alltså vaken bara 11 timmar... det blir korta dagar! Speciellt när jag jobbar 8 timmar så blir det inte mycket vaken tid över.


Jag måste bara berätta om hur underbar älsklingen är!! Han är verkligen världens bästa fästman/sambo!! Han har tagit hand om mig så enormt bra... jag har legat i soffan och han har serverat mig allt jag vill ha. Han har skött hemmet helt själv nu, dammsugit, diskat, osv. Han går till och med upp med mig kl. 6 på morgonen (även om han ska upp två timmar senare) och gör iordning min frukost så att jag kan äta den i sängen (jag mår illa om jag går upp för tidigt så jag äter frukosten liggandes).


Jag tar tabletter mot illamåendet nu och dom hjälper till viss del. Men jag vaknar en timme innan (kl. 5) och tar dom då, så att dom hinner börja verka tills jag ska äta frukost... och då brukar älsklingen sömnigt gå upp och hämta vatten så att jag kan ta min tablett. Han kommer verkligen bli världens bästa pappa!

Av bambi - 14 januari 2008 13:11

Ni kanske har undrat varför jag skriver så sällan på bloggen och varför det inte har blivit några dagens outfit på ett tag... jag har inte alls mått bra på sistonde (och då menar jag fyskiskt) och har varit extremt trött. Allt detta har en förklaring... dagen innan julafton så fick jag nämligen beskedet: jag är gravid! Känns otroligt overkligt! Och det har varit väldigt omvävlande då jag har bytt jobb mitt i allt också...


Men jag är alltså snart i vecka 9 och har idag berättat för min nya rektor och för vår fackliga representant och dom tog det bra. Jag vet att dom inte får diskriminera mig för att jag är gravid, men jag var ändå lite nervös... jag har ju hört en del skräckhistorier. Men jag tyckte att det var bra att dom visste eftersom jag ibland mår extremt illa på morgonen.


Nästa vecka ska jag och älsklingen till barnmorskan för första gången, det kommer att bli spännande! Jag är fortfarande i chock-tillstånd eftersom detta inte alls var planerat.... fast vi visste ju att risken fanns! Men det var svårt att inte skriva nåt på bloggen... man vill ju gärna dela med sig av en sån här nyhet  :)

Av bambi - 14 januari 2008 09:13

Ännu en ny vecka... skulle helst vilja ligga hemma och vila i sängen, men sitter istället på jobbet... blää


Det händer otroligt mycket just nu... återkommer med en massa spännande! ;)

Av bambi - 12 januari 2008 16:38

Jag kan inte sluta skratta....

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards