Alla inlägg den 5 februari 2008

Av bambi - 5 februari 2008 19:01

En ny webbutik som säljer bl.a Odd Molly, Dagmar, Calvin Klein, Pepe Jeans, mm. har öppnat! Sid & Sally heter den och du hittar den här.

Av bambi - 5 februari 2008 17:33

Jag är konstant hungrig... till och med när jag mår illa så är jag hungrig. Och om jag inte äter när jag är hungrig så mår jag ännu mer illa!

För att bevisa att jag inte överdriver så tänker jag redovisa vad jag har ätit idag:


  • Frukost. två mackor med ost och ett glas juice
  • Mellanmål: macka från konsum
  • Lunch: Kina-mat
  • Mellanmål: Yoghurt med start
  • Mellanmål (igen): Chicken burger från McDonalds (en sån liten för 10 kr.)
  • Semla

Jag planerar att under kvällen även att äta:

  • en frys pizza (Pizza Ristorante)
  • ett päron
  • praliner från Chokladfabriken

Hmm.... än så länge har jag gått upp 4 kg under graviditeten... hur mycket tippar ni på att det kommer att sluta på?  ;)

Av bambi - 5 februari 2008 17:14

Nu har jag gjort en liten beställning från La Redoute. Det blev ett sminkpaket från Make Up Store (gratis), en mönstrad klänning (135 kr), mammabyxor (203 kr) och rosa sneakers (313 kr).

Av bambi - 5 februari 2008 16:37

Jag har märkt att detta med att vara gravid/skaffa barn är ett område där väldigt många ska tycka till och lägga sig i. Har aldrig varit med om att så många predikar om hur man ska göra, hur man ska vara... osv!


Jag läser en hel del på Familjelivs forum, där är det väldigt många som predikar om hur man ska vara som förälder, att man inte ska lämna bort barnet över natten förrän det är över 1 år.. osv osv... Jag förstår inte vad som gör alla till "experter" i detta område?


Samma sak nu på bloggen... får jag predikningar om hur jag ska vara... jag ska inte berätta för andra att jag är gravid förrän jag är i 12:e veckan... jag ska inte bry mig om vilket kön det är på bebisen... osv osv... Jag vågar inte ens tänka på hur det blir när bebisen kommer!


Det är många på t.ex Familjeliv som får dåligt samvete och känner sig som dåliga föräldrar eftersom dom inte följer alla "experters" råd och regler... jag tycker att det är synd. Alla är vi individer (inklusive barn) och det betyder att alla måste inte göra på exakt samma sätt!

Av bambi - 5 februari 2008 16:34

Supermumsig semla från Chokladfabriken med chokladgrädde och amaretto-mandelmassa! *mums* (+ några praliner ;) )

Av bambi - 5 februari 2008 13:20

Jag blev fundersam på rubriken.. ska det vara två m i den? Men semla stavas med ett? hmm...?


I allafall... idag är det dagen man får äta semlor... jag ska nog stanna till vid Chokladfabriken och köpa deras. Dom brukar ha chokladgrädde i sina och nåt special-grejs i mandelmassan... supergoda (men dyra!).


På torsdag skulle vi få semlor här på jobbet... på torsdag ska jag till barnmorskan igen. Jag är ju i tolfte veckan nu... det flyter på snabbt! Nyss var det vecka 10 och en fjärdedel av graviditet hade gått... men nu är det snart en tredjedel!!! Läskigt! Jag längtar till vecka 18 då man får göra ultraljudet och ta reda på könet.

Av bambi - 5 februari 2008 09:38

När man åker till Teneriffa så måste man ju besöka vulkanen Teide. Min kusins ex-man friade till henne uppe på Teide... men sen höll äktenskapet endast 1 år..


Men när jag läste om utflykterna till Teide så såg jag att gravida och om man har hjärtproblem så får man inte besöka Teide, på grund av den tunna luften där uppe  :(


Så jag får inte besöka Teide.. men älsklingen skulle kanske ta en utflykt dit ändå... jag förstår att han vill besöka vulkanen.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards