Alla inlägg den 7 februari 2008

Av bambi - 7 februari 2008 14:02

Ikväll kommer svärföräldrarna på besök. Dom är supersnälla och underbara, så det ska bli trevligt. Tyvärr är det inte så städat hemma hos oss nu för tiden... när jag har mått illa så har älsklingen fått tagit hand om allt helt själv. 

Dom ska bjuda ut oss på resturang, och så måste vi förstås berätta om att vi idag har hört bebisens hjärta slå för första gången!


(Glömde föresten berätta... det blev ett väldigt känslosamt ögonblick där hos barnmorskan när vi hörde bebisens hjärta... barnmorskan fick också tårar i ögonen  :)  )

Av bambi - 7 februari 2008 13:16

Jag är så glad! Det känns så underbart!

I förmiddags var jag och älsklingen hos barnmorskan, tog en massa prover och pratade en massa. Jag berättade att det känns lite overkligt att det lever någon därinne... och att jag är lite orolig att den verkligen fortfarande lever (finns egentligen ingen anledningen till denna oro... bara att jag har läst en hel del om missfall på nätet). Så hon sa att hon kunde försöka lyssna efter hjärtat, men att det inte alls var säkert att vi skulle höra nåt eftersom det är så tidigt och att det kan vara andra orsaker till varför man inte hör hjärtat (moderkakan är i vägen, osv). Så jag var inställd på att vi kanske inte skulle höra nåt, men jag ville försöka. Först hörde vi min puls... sen kort där efter så hörde vi bebisens hjärta slå, jättefort!! Åh, det var så härligt att höra! Jag började gråta och blev så lycklig (jag börjar gråta nästan nu när jag berättar om det...).


Det känns verkligen jättebra att få bekräftat att bebisen lever och att jag inte bara inbillar mig. Ibland har jag trott det... att jag har blivit tjock för att jag äter så mycket.. och att resten är inbillning. Men nu vet jag att det slår ett litet hjärta där inne  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards