Alla inlägg den 19 februari 2008

Av bambi - 19 februari 2008 14:06

Just nu har jag planerat in mycket "eget arbete" för mina elever, i ena kursen så skriver dom ett fördjupningsarbete så dom får klara sig själva... och i andra ämnet så läser dom romaner. Detta har jag planerat in för att:

1.) det inte ska vara så farligt om jag är hemma och sjuk nån dag   2.) för att jag ska få mindre stressigt eftersom barnmorskan har sagt åt mig att inte stressa så mycket   3.)det känns som om det finns viktigare saker i livet just nu än jobb.


Jag vet att eleverna gillar detta eftersom dom kan sitta och spela dataspel istället för att skriva på fördjupningsarbetet eller sitta och snacka istället för att läsa. Kontrollfreak som jag är så gör detta mig frustrerad... och jag känner mig som en dålig lärare som inte har bättre pli på mina elever. Jag är van vid att ha superkoll på varje elev, men det kanske är nyttigt för mig att lära mig att släppa kontrollen lite? Och eleverna lär sig att ta lite eget ansvar? Det kanske kan vara bra för båda parter?

Av bambi - 19 februari 2008 13:34

Föresten! Jag har ju glömt att skriva en recension av våra nya tempur-madrasser! Älsklingen brukar alltid vakna upp med ont i ryggen, men imorse (efter bara en natt) så hade han inte ont i ryggen! Helt otroligt! Trodde inte att man skulle märka en skillnad så fort!


Jag är superkänslig när det gäller att somna/sova, om jag t.ex har ett nytt nattlinne eller nytt täcke så tar det flera nätter tills jag kan somna ordentligt (jag sover därför aldrig bra på hotell eller borta). Så därför tänkte jag att det kommer nog dröja några nätter tills jag vant mig vid allt nytt i sängen, men icke! Jag sov ganska hyfsat, vaknade några gånger... men inte ovanligt mycket! Jag känner mig mycket utvilad efter en natts sömn på tempur-madrasserna. Däremot var nog våra täcken lite väl varma... tyckte vi båda...

Av bambi - 19 februari 2008 13:22

Jag har förstått att min älskling är ovanligt engagerad i graviditeten. Jag har pratat med flera vänner som är/har varit gravida som blir förvånade när dom hör att han följer med till barnmorskan varje gång, att han har helt tagit över hushållsarbetet (jag har inte städat eller lagat mat på över 2 månader) och så prenumerar jag på nyhetsbrev om fostrets utveckling (kommer ett nyhetsbrev i veckan) och den vill min sambo att jag ska vidarbefodra till honom varje vecka så att han kan läsa.


Jag försöker så ofta jag kan visa uppskattning för allt han gör för mig, men det blir inte så ofta som jag skulle vilja eftersom jag alltid är trött och mår ofta illa. Han är verkligen mitt allt och jag märker verkligen nu när vi är i denna nya fas i livet vilken tur jag har haft och hur underbar han är som ställer upp så otroligt mycket för mig :)

Av bambi - 19 februari 2008 12:01

6 dagar till LÖN!

17 dagar tills vi åker på kryssning

37 dagar till ultraljudet

47 dagar tills vi åker till Teneriffa

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards