Alla inlägg den 25 februari 2008

Av bambi - 25 februari 2008 19:59

Ikväll lagade jag mat för första gången i år! :D

Det blev kycklingfajitas, enkelt och supermumigt. Jag gjorde så här:


Stekte strimlad kycklingfilé, rödlök och röd paprika. Blandade i kryddmix och två burkar salsasås (jag tog en burk vitlökssalsa och en burk ananassalsa). Sen så hade jag i röran i tortillabröd, rullade ihop, satte i en tandpetare och hade på riven ost. Gratinerade i ugnen i ca 8 min.

Av bambi - 25 februari 2008 15:51

Hade ju egentligen bara tänkt köpa det gula linnet... men det blev även en kofta. Men koftan är i färgen chalk, som är ljus-ljus-grå/beige. Bild när jag har dom på kommer senare....

Av bambi - 25 februari 2008 15:40

Idag har jag känt sån energi så jag promenerade hem från Kungsträdgården, där jag annars kliver på bussen. Så det blev en 30-minuters promenad. Det var flera månader sen jag promenerade, men jag har inte haft energin till det.


Känns som om dom senaste månaderna så har jag varit som i en dimma. Men idag har det känts annorlunda, vet inte om det är det fina vädret eller att det är lov eller om det är att jag har kommit in i en ny fas i graviditeten? Jag ska i allafall försöka promenera ett par gånger i veckan i fortsättningen, behöver ju träna upp konditionen till det stora maratonet i augusti (=förlossningen).

Av bambi - 25 februari 2008 15:36

Nu har äntligen paketet från La Redoute kommit! Tyvärr var inte mina rosa sneakers med, dom kommer senare. Det som var med i paketet var:


  • Två stora lakan
  • Sminkpaket från Make Up Store
  • Svarta mammabyxor (dessa vet jag dock inte om jag ska behålla, trodde att dom var mer åt finbyxor hållet... men det visade sig att det var mer som mysbyxor)
  • Prickig klänning
Av bambi - 25 februari 2008 15:33

Köpte denna helt nya pyjamas på Tradera till bebisen för bara 35 kronor med frakt. Tyckte den var supersöt  :)


Sen så läste jag en recension av Katarina Wennstrams bok Smuts så jag var tvungen att köpa den på ICA  :)

Av bambi - 25 februari 2008 13:04

Är på jobbet idag, men ska vara hemma resten av lovet. Har så mycket att göra och är inte ensam om det så det är några kollegor till som är här på jobbet idag. Jag fick en kopp Chigong te av en kollega, hon har varit på Chigong kurs hela helgen. Det är en massa blad som ska sjunka ner till botten av koppen (vilket dom aldrig verkar göra), sen när man har druckit upp teet så kan man äta upp bladen... får se hur det smakar... det ska vara utrensande och nyttigt i allafall!


Tänkte dra hemåt snart... så fort bladen har sjunkit ner och jag kan dricka mitt te. Går nog förbi NK och kikar på Odd Molly kläder på hemvägen...

Av bambi - 25 februari 2008 09:54

Löning idag = jag får shoppa lite kläder!

Blir dock inte så mycket eftersom vi har planerat in kryssning och resa... mm. Så vi behöver spara lite. Men jag är lite sugen på att köpa ett gult Odd Molly linne, dom är så fina och somriga!  :)


Igår så var jag och älsklingen ute och åt på den grekiska resturangen Sonjas Grek, dom har ett superbra erbjudande på söndagar där alla varmrätter kostar 100 kronor! Vi tog även en förrätt som var en tallrik med musslor, räkor, bläckfisk, flera röror, oliver, ostar, mm. Älsklingen tog ett glas rött till maten, jag kunde inte låta bli att lukta på det... luktade riktigt gott.... igår var första gången som jag riktigt saknade vin!


Som varmrätt så tog jag souvlaki som var riktigt mumsigt... speciellt tzatzikin  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards