Alla inlägg under februari 2008

Av bambi - 25 februari 2008 09:54

Löning idag = jag får shoppa lite kläder!

Blir dock inte så mycket eftersom vi har planerat in kryssning och resa... mm. Så vi behöver spara lite. Men jag är lite sugen på att köpa ett gult Odd Molly linne, dom är så fina och somriga!  :)


Igår så var jag och älsklingen ute och åt på den grekiska resturangen Sonjas Grek, dom har ett superbra erbjudande på söndagar där alla varmrätter kostar 100 kronor! Vi tog även en förrätt som var en tallrik med musslor, räkor, bläckfisk, flera röror, oliver, ostar, mm. Älsklingen tog ett glas rött till maten, jag kunde inte låta bli att lukta på det... luktade riktigt gott.... igår var första gången som jag riktigt saknade vin!


Som varmrätt så tog jag souvlaki som var riktigt mumsigt... speciellt tzatzikin  :)

Av bambi - 24 februari 2008 15:39

1 dag till LÖN!

12 dagar tills vi åker på kryssning

32 dagar till ultraljudet

42 dagar tills vi åker till Teneriffa!

Av bambi - 24 februari 2008 15:36

Idag skulle vi egentligen ha hälsat på en kompis som fick barn för 2 veckor sen, men älsklingen har varit lite förkyld dom senaste dagarna och då är det inte så bra att hälsa på en nyfödd bebis. Så vi har skjutit upp det till på torsdag istället.


Ikväll ska vi gå ut och äta, det var väldigt länge sen vi var ute och åt. Vi försöker verkligen fortsätta och "dejta" även fast vi har varit tillsammans i snart 6 år.


Den kommande veckan är det sportlov, vilket blir väldigt skönt! :)

Av bambi - 22 februari 2008 14:51

"Klass 9A" har blivit ett omdebatterat program, det märker verkligen jag som jobbar som lärare. Ett gäng "superlärare" ska rädda denna klass undan alla IG:n som väntar...


Det jag har hört från kollegor och läst i media är att denna klass var en ganska så "medel"-klass... inte riktigt värstingklassen som dom utmålas till. Sen så skulle jag också göra ett väldigt bra jobb om jag bara hade en klass att fokusera på och hade press på mig att jag är med på tv, så det skulle vara konstigt om lärarna inte hade fantastiska lektioner med denna klass.


En annan viktig sak som jag har hört är att parallell-klasserna också presterade bättre under denna period då "Klass 9A" spelades in. Detta beror på att dom ordinarie lärarna fick mer tid över till dom andra klasserna... så egentligen visar denna dokusåpa att det som hjälper elever mest är inte "superpedagoger" utan mer resurser och mer tid till eleverna för lärarna...

Av bambi - 22 februari 2008 10:59

Nu har jag äntligen fått det överstökat. Jag har berättat att jag är gravid för min mamma, hon är typ den sista som får veta... och nu ångrar jag mig... för hon betedde sig ungefär så som jag förväntade mig.


Jag ringde upp henne på hennes mobil... och jag säger ganska snabbt "vi ska ha barn".. hon blir jätteglad och börjar gråta och frågar när vi ska ha och jag svarar augusti. Hon berättar nyheten för sin sambo och båda är glada. Sekunden senare börjar hon prata om att hon har lärt sig sms:a, och jag skulle gissa vem som har lärt henne det... och hon är inte så bra på att stava rätt alltid, men det är lätt att sms:a med hennes telefon.. osv... sen började hennes mobil pipa att hon hade dåligt med batteri. Så samtalet avslutades och vi pratade kanske i 4 minuter, 2 av dessa handlade om hennes sms:ande.... så det var ungefär lika viktigt som att vi ska ha barn... Så ingen fråga om hur jag har mått eller någon annan fråga förutom när barnet kommer.... hon har fortfarande inte ringt upp igen (hon var hemma och dom har en hemtelefon).  Men det är lika bra det... jag blir bara ledsen av att hon bryr sig så lite.... men hon vet hon i allafall...

Av bambi - 22 februari 2008 09:30

Det var härligt att gå upp imorse när det är fredag, solen skiner och det är över 7 grader varmt ute! Härligt, härligt!  :)


Dessutom är det fredagen innan sportlov! :)


Av bambi - 21 februari 2008 12:37

När man frågar modeller vilken deras favorit designer är så är det många som svarar Betsey Johnson. Hon har även designat klockor och just dessa finns att köpa hos asos för mellan 1200-2000 kr. Riktigt snyggt var leopardmönstret som är inuti armbandet  :)


P.S Just nu får man även £5 rabatt om man skriver in rabattkoden JUSTARRIVED

Av bambi - 21 februari 2008 10:46

4 dagar till LÖN!

15 dagar tills vi åker på kryssning

35 dagar till ultraljudet

45 dagar tills vi åker till Teneriffa

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards