Alla inlägg den 5 mars 2008

Av bambi - 5 mars 2008 14:58

Hittade denna "intervju" på Mias sida


Märkeskläder eller secondhand?
Märkeskläder, speciellt när det gäller jeans. Äger inte ett par "no märke" jeans (typ H&M jeans), förutom nu när jag är gravid då jag var tvungen att köpa mammajeans på H&M.

Mac eller PC?
PC. Har aldrig använt en Mac.

Liknar du en kändis?
Tror inte det....

Bästa låten i världen?
Jag har många favoriter, mestadels Kent-låtar: Mannen i vita hatten (20 år senare), 747, Vy från ett luftslott, mfl.

Är det ok med vita lögner?
Nja. Det beror ju helt på situationen, om det handlar om någon som frågar "är jag tjock?" eller liknande så tycker jag att det kan vara okej. Men annars inte.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Top Model... haha... mestadels för att få bli sminkad och uppiffad  :)

Hur många timmar sover du per natt?
Jag behöver mycket sömn, typ 7-10 timmar.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Mexikanskt, italienskt och kinesiskt. (ungefär i den ordningen)

Vilket intryck gör du på andra?
Jag tror att jag ger ett ganska pryd och ordentligt intryck... som "duktiga flickan". Tror att det beror på att jag är väldigt ordningsam och har ett bra minne (har koll på allt). Men jag vet inte... kanske inte alls stämmer?  :)

Det här vill jag bli när jag blir stor
Jag har jättemånga drömmar, skulle vilja bli psykolog, egen företagare, ekonom, jurist, mm. mm. Kommer definitvt inte jobba som lärare resten av livet, kommer nog byta yrke ett par gånger.

Detta skulle jag vilja prova på
Jag skulle vilja bila genom USA

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Humor och ärlighet

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Ja, hade några stycken eftersom jag har ett sånt långt namn  :)

Hur var du som barn?
Extremt bortskämd. Fick alltid som jag ville, får jag iofs nu med  :)


Varför bloggar du?
Ser den som en öppen dagbok, men jag skriver definitvt inte allt.... utelämnar väldigt mycket. Men ibland är det skönt att skriva av sig. Det är skönt att få ner tankarna i ord.

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Hänger inte dessa ihop? Jag vet inte om jag skulle kunna känna kärlek till nån som inte var min vän.

Vad kan man leva utan?
Oj, mycket... finns mycket onödigt i världen. Cigaretter, våld, hat, lögner, mm mm.

Vilket är viktigast hos din partner?
Ärlighet, omtänksamhet, intelligens, humor, mm.

Hur ofta lagar du mat hemma?
Oj, nu för tiden... nästan aldrig.

Vad skulle du göra med ett friår?
Läsa en massa böcker. Resa. Kanske starta eget?

Hur svarar du i telefonen?
Svarar med mitt förnamn.

Är du pinsam på fyllan?
Ja, jag gör oftast bort mig... men det bjuder jag på  :)

Vilken var din första konsert?
Minns inte.

Värsta känslan?
Ångest och frustration.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Sova länge. Ligga i sängen och titta på tv och äta frukost. Gå upp och ta en dusch. Sätta sig vid datorn och ta det lugnt och eventuellt titta på tv...

När grät du senast?
För ca en vecka sen tror jag.... är ju lite känslosam utav mig nu...


Är du vidskeplig?
Nja... inte så...

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Nej. Jag tycker att vi ska avskaffa kungafamiljen.

Vart går din drömresa?
Bila i USA eller kanske åka till Australien/Nya Zeeland.

Vem är ditt drömragg?
Min älskade fästman, he's perfect!  :)

När blir man vuxen?
Oj, när man skaffar barn kanske... känns väldigt vuxet  :)

Vad tror du på?
Livslång kärlek, ärlighet och att man blir behandlad så som man låter andra behandla en.

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Lätt - lycklig!

Vad är lycka?
Att känna sig älskad.

Har du någon dold talang?
Vet inte? Har ett bra minne... annars kommer jag inte på nåt...


Har du mobbat någon?
Tror inte det... men jag är inte helt säker. Har i allafall inte öppet mobbat någon...

Vilket djur skulle du vilja vara?
En människa.


Har du någon fobi?
Fästingar.

Har du snattat någon gång?
Ja.

Av bambi - 5 mars 2008 14:07

Senaste cravingen har varit Chili Cheese (från Burger King), dom är så goda! Det är friterade ost och jalapeño bollar.

Igår så köpte jag en portion Chili Cheese och en mellan vanilj milkshake *mums*. Och nyss så kände jag sug igen... så jag gick iväg och köpte två portioner Chili Cheese (= 8 st.) och en mellan vanilj milkshake. Jag ville nästan säga till tjejen i kassan att jag är gravid...

Av bambi - 5 mars 2008 10:29

Kan inte låta bli att kommentera artikeln i aftonbladet när man själv är gravid i fjärde månaden. Det känns tryggt att veta att en sån liten bebis kan överleva trots allt! Och det känns även bra att veta att bebisar i vecka 22-23 oftast överlever, jag är i mitten av vecka 16 och veckorna går snabbt!

Av bambi - 5 mars 2008 08:10

Imorse var första gången på länge som jag klarade av att hela vägen till jobbet från tunnelbanan utan att stanna upp (eftersom jag har mått illa). Jag har mått riktigt bra under morgonen faktiskt! Men jag är väldigt trött om kvällarna... igår somnade jag vid 21 och det är inget ovanligt nu för tiden. Men ikväll vill jag se Top Model så då måste jag hålla mig vaken!


Drömde om min gamla mentorsklass inatt... saknar dom...


Vad är det som har hänt med vädret? Nyss så deklarerade dom att det var vår, efter att ha väntat tills dom fick kalla det "vår", sen nu blir det minusgrader flera morgonar på raken? :(

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards