Alla inlägg den 16 april 2008

Av bambi - 16 april 2008 15:48

*snyft*  Jag fick mail om att det bara fanns 4 gånger kvar av gravid-vattengympan, sen är det sommaruppehåll. Men vi som ska föda i slutet av sommaren då?  :(


Och så kan jag inte börja förrän 25 maj heller...


Jag som ville börja nästa vecka och gå 10 gånger... men eftersom det är värsta babyboomen nu så tar ju allt slut direkt  :(

Av bambi - 16 april 2008 15:21

Dagens outfit består idag utav:


Top/tunika från Gina Tricot

Mammabyxor från Cocoon


Ganska enkel outfit! :)


Titta gärna på gamla dagens outfit!



Av bambi - 16 april 2008 09:54

Vi var hos barnmorskan igår. Vi pratade lite om olika kurser som vi vill gå, så vi har anmält oss till profylaxkurs och vi ska anmäla oss till föräldrarkurs och visning på BB. Jag mailade och anmälde mig till vattengympa för gravida också. Många olika kurser blir det, och dyrt!


Hon tog en massa prover och det visade sig att jag hade ganska lågt blodsocker (men jag hade inte ätit på ett tag och jag är väldigt känslig, måste äta väldigt regelbundet annars blir jag på dåligt humör och mår dåligt). Hon sa att jag kanske hade hög ämnesomsättning efter mitt blodsocker var lite känsligt... och det kanske stämmer? Jag äter ju ganska mycket.... och gjorde även innan jag var gravid.


Sen så hade jag ett väldigt lågt järnvärde, så hon undrade om jag kände mig trött... och jag har ju känt mig trött hela graviditeten... så jag har inte märkt nån direkt skillnad att mitt järnvärde har sjunkit. Men jag måste i allafall börja äta järntabletter, och så köpte vi blutsaft igår, men det var inte riktigt tillräckligt med vad jag behöver få i mig....


Men annars var allt bra... hon kände på magen och lyssnade på bebisens hjärtljud. Han hade ganska hög puls: 159, men det ska ligga mellan 120-160.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards