Alla inlägg under april 2008

Av bambi - 28 april 2008 11:47

Jag är faktiskt hemma idag från jobbet. Mådde inte alls bra imorse (svag, illamående, mm) och var väldigt blek i ansiktet, ringde till barnmorskan och diskuterade mina symtom. Hon tyckte att jag skulle vila idag. Annars hade jag nog åkt iväg till jobbet ändå...


Jag sov till 10.45 så jag behövde nog verkligen vila... men som alltid får jag ångest när jag är hemma, tänker på allt viktigt jag skulle ha gjort och hur mycket pengar man förlorar på att vara hemma...osv...

Av bambi - 28 april 2008 11:20

Usch, det är hemskt att läsa i aftonbladet om hur våld mot lärare blir allt vanligare.


Själv så har jag aldrig utsatts för våld eller känt mig hotad av någon elev, men jag har kollegor som har berättat om hot och våld. Har haft en kollega som blev knuffad åt sidan när en elev inte blev insläppt i klassrummet och har haft flera kollegor som har känt sig hotade.


Det är aldrig roligt att höra detta från sina kollegor. Men man märker tydligt att elever inte alltid har respekt för lärarna, det har t.ex hänt mig tre gånger under mina 4 år som lärare att elever som jag har bett lämna klassrummet inte har gjort det. Och jag vet att jag inte är ensam om detta problem.Jag är dock väldigt envis och skulle aldrig bara låta en elev vara kvar om den inte vill lämna klassrummet, utan då får man hämta en annan lärare eller rektorn som får hjälpa till i situationen.


Men det är inte bara elever som inte vill lämna klassrummet när man ber dom, som är problemet, många elevers sätt att tilltala lärare är också respektlöst. Så fort jag hör några elever prata skit om en annan lärare så brukar jag säga åt dom att inte prata så om en lärare... jag tycker att det är ganska elakt att öppet prata skit om en lärare. Ibland verkar elever inte tro att lärare också är människor med känslor?


Jag har många gånger varit med om elever som tycker att det är dom som bestämmer och som kan säga "Jag ska inte ha frånvaro!" eller "Jag ska få göra si eller så...". Som jag nämnde tidigare så är jag extremt envis och jag gillar inte alls när elever säger sånt, så dom brukar verkligen inte komma nån vart med det...


Grunden till problemet är bristande respekt för lärare, och jag tror att det har mycket med uppfostran och samhället vi lever i. Samhället har kanske blivit "kallare" och barn/ungdomar är vana vid att få som dom vill och ser inte alla andra runt omkring dom... eller vad säger ni..?

Av bambi - 28 april 2008 11:04

Jag hittade ett tips på Familjelivs forum om denna vagn som man kan beställa direkt från England för ca 2000 kr. inkl. frakt. Den kommer direkt hem till dörren på ca 3 dagar.


Den har ungefär samma funktioner som Teutonia vagnen vi tänkte beställa, men den väger mycket mindre (8,5 kg istället för 13,9 kg) och den är svart och kostar 5000 kr. mindre. Känns dock lite läskigt att beställa från England när det gäller säkerhet och garantier och allt det... och så är det ju hemskt tråkigt att den är svart! Och så funderar jag på om vagnen lätt kan blåsa omkull när den väger så lite?


Ja... många funderingar... men det skulle ju vara himla bra att spara 5000 kr! För det vi verkligen vill ha var en vagn som har både en sitt och liggdel (och det har ju båda) och så svängbara framhjul.

Av bambi - 28 april 2008 10:54

Idag är det ett år sedan jag startade bloggen.... grattis grattis...

Av bambi - 27 april 2008 15:48

Vi hyrde två filmer under helgen: Saw IV och Råttatouille.


Vi har ju sett alla tidigare Saw-filmer och äger dom två första så självklart var vi tvugna att se den fjärde filmen också. Och som med dom flesta filmer i en serie så blir filmerna sämre och sämre. Fjärde filmen i Saw-serie var inget undantag. Handlingen var inte särskilt bra och det var mest bara äckel genom hela filmen....


Imorse såg vi på Disney-filmen Råttatouille. Jag har tröttnat lite på Disney-filmer och tycker inte att dom håller samma kvalitét som klassikerna... men Råttatouille var helt klart sevärd!

Av bambi - 27 april 2008 14:05

Här ser ni det som inhandlades i fredags! Jag är supernöjd med den cerisa toppen med knytband, som är en mamma-top... det är svårt att hitta snygga mammakläder!

Av bambi - 25 april 2008 13:25

Jag gick förbi H&M på vägen till jobbet och skulle köpa strumpbyxor som jag är i stort behov av.... det råkade även bli lite annat: leggings (2-pack), mamma-linne i fin persikofärg, cerise mamma-top och så en tunika/klänning från Gina Tricot (som ligger brevid H&M).... vet inte hur det kunde bli så....

Av bambi - 25 april 2008 10:34

Det var ju länge sen jag skrev om ett av mina favoritämnen - Choklad!


Vi köpte ett par askar med vår favoritchoklad Guylian när vi åkte till Teneriffa. Guylian är belgiska praliner i form av sjöfrukter. Tyvärr finns det många många billiga kopior, men det går inte ens att jämföra med äkta varan! Guylian smakar ljuvligt och det är svårt att bara ta en!


Kika gärna i kategorin Choklad för fler inlägg om choklad!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards