Alla inlägg under april 2008

Av bambi - 25 april 2008 10:31

Det är så fint väder idag... och riktigt varmt! Jag har tagit på mig min Ichi klänning, men jag funderar på att svänga förbi H&M och köpa lite tunnare strumpbyxor...


Ska posta mitt graviditetsintyg till försäkringskassan idag... så nu vet även myndigheterna att jag är gravid  :)   

Av bambi - 25 april 2008 10:11

Oj, va många fina kommentarer jag hade fått nu när jag loggade in på bloggagratis! Tack så jättemycket, jag blir så glad för alla fina kommentarer!  :)


Idag så börjar jag inte förrän 13.40 så jag har hållt på och städat undan lite här hemma, jag har lite ångest eftersom jag har knappt städat eller lagat mat sen jag blev gravid... sambon har tagit hand om allt, han är en riktig klippa. Jag vet att jag har tur som har en sån underbar sambo, jag är väldigt stolt över honom  :)


Jag har inte så många nationella prov kvar att rätta, men på tisdag kommer en ny hög med läsförståelse och hörförståelse delarna! Inte så roligt, precis när man blir klar så fylls det på med en ännu större hög!

Av bambi - 24 april 2008 11:48

Löning imorgon! Äntligen! Vi lever just nu på våra besparingar... inte så roligt...


Denna månad ska vi lägga 2000 kr. i handpenningbarnvagnen vi ska beställa. Sen nästa månad blir det nog att åka ut till IKEA och köpa spjälsäng och andra små nödvändigheter. Efter det så är det bara en bärsele som vi behöver så har vi allt! För vi köpte denna vecka ett babyskydd (alltså bilbarnstol) på Tradera, den var knappt använd eftersom paret hade ingen egen bil.


Men jag hintade till min mamma att vi önskade oss en bärsele (men jag vet inte om hon förstod vad det var), hon har ju börjat engagera sig mer nu, vilket känns bra. Det vände verkligen när jag sa rakt ut att jag inte trodde att hon brydde sig. Älsklingen blev väldigt förvånad när hon ringde för nån vecka sen och frågade hur det gick för honom med studierna (!), han sa att det var nog första gången!

Av bambi - 24 april 2008 10:02

Idag ska jag luncha med en gammal kompis och så ska vi ha vår första intervju med sökande till min vikarietjänst (när jag ska vara mammaledig).  Det ska bli spännande, jag har aldrig intervjuat nån i anställningssammanhang förut... tror att det är nyttigt, man ser nog vad man ska göra och inte ska göra.


Älsklingen var på "öppet hus" på en advokatbyrå igår kväll, han ska börja söka jobb nu och han blev väldigt intresserad av byrån. Det är egentligen en amerikansk byrå så dom hade en liten annorlunda kultur jämför med andra byråer, t.ex så jobbar dom kanske 1-2 helger om året... medans svenska byråer där jobbar man nästan varannan helg. Och så eftersom det var egentligen en amerikansk byrå så hade dom kontor i Miami och då kunde man ibland få jobba där 6-12 månader. Så jag drömde mig bort lite... att jag skulle ligga på stranden i Miami i ett halvår  :)


Men älsklingen har inte ens sök jobb där än... så drömmen är långt borta. Men jag hoppas verkligen att han får ett bra jobb snart, så att vi klarar oss bra när bebisen kommer! Jag är lite orolig ibland... det är ju lite läskigt att skaffa barn utan att båda av oss har fast tjänst.

Av bambi - 23 april 2008 13:33

Nu tar jag en kort paus i rättandet... har rättat 15 uppsatser!! Men jag har många många kvar.... totalt var det ca 50 st.

Av bambi - 23 april 2008 10:20

Jag sitter här hemma i myskläder och läser uppsatser. Skönt att ha möjlighet att jobba hemma ibland. Solen skiner så jag funderade ett tag på om jag skulle sätta mig ute och rätta... blir kanske senare efter lunch.

Av bambi - 22 april 2008 09:42

Jag mår helt klart bättre idag, när jag har tagit mina tabletter som jag ska... jag kanske har blivit beroende?  :)


Denna vecka består utav mycket rättning, jag har uppsatserna från Nationella Proven och så har jag fler uppsatser från elever om deras böcker som dom har läst. Så därför ska jag sitta hemma imorgon och på fredag och rätta. Här på jobbet blir man störd hela tiden av kollegor som pratar och elever som springer och söker lärare, så jag får mycket mer gjort hemma.


Sen i helgen så ska vi till västerås på poker-fest och så ska vi till min pappa och byta däck på bilen. Är ute i senaste laget, däcken måste ju bytas senast den sista april...

Av bambi - 21 april 2008 20:27

Varje måndag kikar jag på det senaste avsnittet av Desperate Housewives från USA, eftersom dom visas i USA på söndagkvällarna. Det senaste avsnittet som jag straxt ska se på heter "in Buddy's Eyes"... spännande  :)


Om ni vill se klipp från serien i USA och läsa om vad som händer, så kan ni gå in på ABC's hemsida här.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards