Alla inlägg under april 2008

Av bambi - 15 april 2008 09:37

5 stycken ska vi kalla till intervju av 36 ansökningar... men det blir nog fler eftersom ansökningstiden har inte gått ut än. Men det betyder 5 extra timmar arbete för min del, och säkerligen efter arbetstid då dom flesta inte kan komma på intervju förrän efter 15-16.


Jag var ju lite nervös förut, när jag precis fick veta att jag var gravid och precis hade börjat på ett nytt jobb med 6 månaders provanställning, att arbetsgivaren skulle inte ge mig tillsvidaretjänst. Men det skulle ju i så fall vara diskriminering, men det är skönt att slippa bråka om det.... Skönt också att veta att man har ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten.

Av bambi - 15 april 2008 08:37

Idag så ska tre lektioner betas av... och så ska jag och en kollega gå igenom alla ansökningar till min vikarietjänst då jag ska vara mammaledig. Det är inte klokt va många ansökningar har kommit in, till en vikarietjänst på ett år?!?! Man ska vara glad att man har ett fast jobb, det känner jag! Det är så många kompetenta människor med lång arbetsliverfarenhet som har sökt jobbet.


Sen på eftermiddagen ska vi till barnmorskan och hämta ut lite paket. Jag har ju köpt så mycket saker till bebisen på Tradera, så det har hunnit komma massvis med paket under veckan då vi var bortresta. Vi har bland annat köpt ett babygym som ska hämtas ut vid klarabergsviadukten, eftersom det skickades som bussgods.


Vi har fortfarande inte bestämt oss för den dyraste och kanske viktigaste saken man köper till bebisen, nämligen barnvagnen. Jag har blivit kär i Bugaboo Camelon, vilket är en riktig märkesvagn och kostar ca 8700 kr, men den har en massa bra finesser och är väldigt lättkörd. Jag såg t.ex en pappa imorse gå av bussen med en sån vagn och han hadeanvände bara en hand... gick jättesmidigt! Men det är mycket pengar.... men samtidigt så känner jag att vår son kommer väl kanske få nåt syskon i framtiden och då kan det varit bra att ha investerat i en bra vagn som man kan använda till flera barn.

Av bambi - 14 april 2008 20:29

Så här såg jag ut idag (fast på kortet har jag tvättat av mig sminket!!)... fick många kommentarer om att jag hade blivit brun, tror att jag har blivit lite fräknig också..  :)


Tog på mig ett vitt linne och min gula Abercrombie & Fitch top *love it*

Köpte en bodylotion på apoteket med lätt brun-utan-sol effekt så att man kan hålla solbrännan i lite mer än en vecka kanske  ;)

Den doftade himla gott med oljor av solros och raps, kostade bara 59 kr.


Imorgon ska jag och älsklingen till barnmorskan, hon ska ta en massa prover och lyssna på bebisens hjärta. Vi tror också att vi kommer att få tider till föräldrarutbildning och profylaxkurs, som vi gärna vill gå på (båda två)!

Av bambi - 14 april 2008 20:27

Här är ett kort vi tog andra kvällen på semestern... vi är fortfarande ganska bleka...

 


Sen såg vi ut så här efter en veckas solsemester (på flygplanet):

Av bambi - 14 april 2008 20:23

Här är jag på en av terasserna på hotellet med Teide i bakgrunden... eller?!??!


Det är nämligen så att jag och älsklingen var mycket oense om det verkligen var Teide eller inte som man såg så tydligt från hotellet. så vi var tvungen att fråga en i personalen, en dansk tjej, och hon sa "ja, det är Teide", och älskligen trodde verkligen inte att det var Teide man såg, så han frågade "Menar du till höger eller vänster om det stora berget?" och då svarade hon "nej, det är stora berget". Jag var glad och retade älsklingen för att jag hade haft rätt. Men sen när vi såg bilder på Teide så såg det inte riktigt ut som berget vi såg från hotellet... så vi vet fortfarande inte riktigt om et är Teide eller inte??

Av bambi - 14 april 2008 20:20

Ja, jag ser lite skeptisk ut när jag ska ta mig i poolen... detta beror nog på att det var lite mulet just då så det var inte så där supervarmt. Men poolen var ju uppvärmd (25 grader) så det gick oftast bra att bada även fast det var mulet dom första två dagarna vi var på Teneriffa.

Av bambi - 14 april 2008 20:19

Det var ju väldigt stora vågor på Teneriffa, vilket älsklingen gillade! Här ser ni honom med en luftmadrass när en jättestor våg (om man jämför med hur stor han är) komme remot honom.

Av bambi - 14 april 2008 20:17

Jag är ju helsåld på Dr.Pepper, mycket för att jag drack det en hel del när jag växte upp i USA, så jag blev glad när jag hittade Dr. Pepper Zero på Teneriffa!


Dom hade även roliga läsk som Cherry 7up och Cherry Coke.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards