Alla inlägg under april 2008

Av bambi - 14 april 2008 19:29

Jag har läst Katarina Wennstam två tidigare böcker - Flickan och skulden och En riktig våldtäktsman och gillade dom mycket eftersom jag är intresserad av sociologi/genusvetenskap/psykologi. Men hennes tredje bok är, till skillnad från dom två första, en roman.


Smuts handlar om en framgångsrik advokat som ska kommentera ett stort rättsfall som handlar om trafficking, men det är bara det att han själv går till prostituerade. Smuts tar upp flera karaktärers perspektiv, bland annat advokatens fru och dotters perspektiv.


Dotterns liv som man får följa tycker jag är väldigt bra och är kanske chockerande för vissa, men väldigt verkligenstroget enligt dom flesta. Man får följa hur hon flörtar med äldre män på nätet och fantiserar om sex, och hur hon sedan känner sig smutsig och äcklad av sig själv som om hon har gjort nåt fel när hon tänker på sex.


Katarina Wennstam tar som vanligt upp väldigt viktiga frågor och är ärlig och chockerande, vilket behövs i dessa frågor! Jag gillade Smuts och ibland var det väldigt spännande, och jag ville inte lägga ifrån mig boken. Jag ger den 5 stjärnor av 5.


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Av bambi - 14 april 2008 12:50

Jag läste ut Den 777:e mannen på ca 5 timmar (på flyget ner till Teneriffa så hann jag börja med den och läsa ut den). Det är alltså en väldigt tunn och lättläst bok.


Man får följa polisens arbete under alla fall och hur dom till slut kom fram till den rätta gärningsmannen, efter 776 DNA-test.


Boken är okej, men inte mycket mer än så. Det är som att läsa en lång artikel i en nyhetstidning, så mycket mer spännande är den inte. Det är en hel del stavfel och särskrivningar i boken, vilket jag störde mig lite på. Kändes som om författarna bara rafsade ihop nåt snabbt för att tjäna pengar!


Men varje överfall är detaljerat beskrivet så man får verkligen en insyn av hur hemsk Hagamannen var. Så om man är intresserad av Hagamannen så kan det vara nåt att läsa. Jag ger den 1 stjärna av 5.


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Av bambi - 14 april 2008 12:19

Första arbetsdagen efter semester har känts okej. Jag har faktiskt känt mig väldigt energifull och glad idag, jag behövde nog verkligen en semester!


Så även fast jag inte har sovit många timmar (vi kom hem vid midnatt och sen har skrikande katt hållt oss vakna, hon var inte nöjd att vi har varit borta en hel vecka!) så har jag alltså inte känt mig alltför trött idag...


Min första lektion imorse så kom en annan lärare in och störde och sa att det brann, jag hade inte hört något brandlarm inne i klassrummet men när han öppnade dörren så hördes det ett larm. Så det var bara att få ut alla elever, men då visade det sig att det bara var ett larm vid en dörr som hade gått (det var också därför inget larm hördes i klassrummet, för brandlarmet hörs ju i överallt).


Jag har 1000 mail att läsa och besvara och massor att göra.... så nu måste jag sätta igång och jobba igen! (Kort från Teneriffa kommer senare)

Av bambi - 13 april 2008 12:36

Mår bättre idag, ingen feberfrossa som igår. Idag åker vi hem, bussen kommer 13.40 och hämtar oss här vid hotellet. Så vi ska straxt gå iväg och äta lite lunch.


Glömde skriva förut om det som hände på flyget hit! Jag såg att en av flygvärdinnorna kom springandes med en sån där stor "first-aid" väska och sen typ 20-30 minuter senare så hör vi i högtalarna att dom frågar om det finns någon läkare ombord planet... läskigt... vet inte vad som hade hänt, men det väntade en ambulans när vi landade!


Gick in i vecka 22 igår, känner bebisen röra sig flera gånger om dagen. I förrgår kände älsklingen bebisen också, han har varit osäker tidigare om han har känt bebisen, men i förrgår var det mer tydligt   :)


Vi har pratat om att vi ska göra ett 3d-ultraljud om ett par veckor. Spännande!  :)


Men nu ska vi iväg och äta, sen väntar en massa timmar med väntan och väntan....

Av bambi - 13 april 2008 12:34

Igår blev det inget bloggande... mådde inte helt bra. Vi solade hela dagen och jag brände mig en del så jag hade typ feberfrossa på kvällen.

Av bambi - 11 april 2008 18:56

Dagarna susar förbi...


Det verkar inte bli någon utflykt till Teide i allafall... biljetterna var slut när vi skulle köpa igår kväll  :(   Men vi har det ändå ganska så skönt med sol och bad och så ser vi Teide från vårt hotell.


Idag har vi legat vid poolen hela dagen och sugit åt oss sol... jag har ätit tre glassar och så har jag nu på eftermiddagen gjort lite enkla spa-behandlingar i vårt badrum på hotellet. Det blev lite hårinpackning, body scrub och ansiktsmask. Det var härligt, känner mig fräsch nu efteråt  :)


Imorgon är sista hel-dagen som vi har kvar, sen åker vid från hotellet vid lunch-tid på söndag. Jag längtar ju inte direkt tillbaka till kalla Sverige... och till jobbet... men men... en vecka på Teneriffa går fort...

Av bambi - 10 april 2008 19:04

Det blev ingen utflykt idag, utflykten till Teide är imorgon så vi ska försöka få biljetter till det under kvällen nu... annars blir det nog en båtutflykt på lördag.


Idag så har det var väldigt soligt och blåsigt. När vi gick ner till stranden efter lunchen så var det nästan folktomt eftersom det blåste så, det gick inte att lägga ifrån sig sina saker på stranden. Så det blev en hel dag vid poolen, där är det lä. Jag har snart läst ut båda mina böcker som jag har med mig!


Det är väldigt skönt att bara ligga och slappa vid poolen, idag blev det bara under ett parasoll så att jag inte ska bränna mig så... Men jag mådde lite illa imorse, vet inte varför jag ibland fortfarande mår illa... trodde att det skulle gå över i vecka 12... men icke...

Av bambi - 9 april 2008 19:43

Dagarna går fort förbi. Idag har det varit väldigt soligt, men blåsigt, så man har ju inte riktigt känt hur stark solen är. Var med på vattengympan idag igen. 


Nu på kvällen känner man att solen har tagit, både jag och älsklingen är röda som kräftor. Vi har spenderat hela eftermiddagen på stranden. Vi hyrde två solstolar och parasoll för ockerpriset 13 euro.


Sen så har vi ätit middag här vid hotellet och nu ska vi ta en skön kvällspromenad. Kanske hitta en present åt vår kattvakt...  Imorgon kanske det blir utflykt... får se  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards