Alla inlägg under april 2008

Av bambi - 3 april 2008 19:51

Ikväll åt vi ceasarsallad här hemma. Supermumsigt är att ha bacon i ceasarsalladen, det är bara att klippa bacon i mindre bitar och steka tills det blir krispigt! Supermumsigt!

Av bambi - 3 april 2008 19:05

Jag har handlat en hel hög med bebiskläder på Tradera, vi har fått 5-6 paket dom senaste 3 dagarna. Jag valde ut mina favoriter att visa för er:


  • Nalle overall (måste inte varje bebis ha en overall med nalle-öron på?)
  • Gammalrosa body med katter på från IdaT (ja, bebiskläder har märken också, det är en hel djungel av märken...)
  • Randiga Lundmyr of Sweden byxor, lägg märke till det söta hjärtat längst ner på vänster ben (detta har nog blivit mitt favoritmärke bland bebiskläderna)
  • Supersöt omlotttröja med kaniner på, som man knyter på sidan, från Walking Baby
Av bambi - 3 april 2008 19:03

Idag kom ett litet brev med godis från gratisgodis (länk finns bland mina länkar), alltid lika trevligt  :)   Tror att detta är mitt tredje eller fjärde brev från dom med godis!  :)

Av bambi - 3 april 2008 12:19

Ni har väl inte missat H&Ms samarbete med Marimekko? Kollektionen släpps i butikerna den 10 april, tyvärr är jag utomlands då men jag får hoppas att det finns nåt kvar när jag kommer hem!


Marimekko är välkänt för sina mönsters utsökta enkelhet. Det var modeikonen Jackie Kennedy som satte Marimekko på den internationella modekartan när hon bar deras klänningar under makens presidentkampanj år 1960.


H&M:s designteam har dykt ner i Marimekkos enorma 1960-talsarkiv och valt ut några av de mest utmärkande mönstren och satt in dem i en modern kontext. Förklädesklänningar, tunikor och shorts är några måsten bland dammodellerna och de andas semesterkänsla. H&M:s designteam har försett plaggen med precis lagom många detaljer - som de tre knapparna på förklädesklänningen i en mix av bomull och siden - så att skärning och färg kan tala för sig själva. För stranden erbjuder kollektionen ”A tribute to Marimekko” både hela baddräkter och bikinis i 50-talsstil, solhattar och mångsidiga scarves som antingen kan viras om huvudet eller enkelt förvandlas till en sarong.


Vad tycker ni om denna första smygtitt på kollektionen?


Av bambi - 3 april 2008 11:59

Älsklingen hittade en mobil förra veckan och kontaktade en person i kontaktlistan och fick sedan tag i ägaren av mobilen. Han lämnade tillbaka den idag och fick en flaska vin av ägaren, det var ju snällt!  :)


Det är bara det att vi dricker ju inte så mycket vin nu för tiden och vi har hunnit samla på oss en hel del alkohol bara nu under graviditeten. Jag fick en stor flaska vin när jag slutade förra jobbet och så fick vi en flaska Absolut av min mamma i julklapp t.ex Så vårt spritförråd är välfyllt! Det blir nog inte så mycket tax-free för vår del denna resa....

Av bambi - 3 april 2008 09:12

Jag har funderat och funderat....


Just nu är jag så där lite halvtjock... och man kan nog inte veta helt säkert om jag är gravid eller bara tjock bara genom att titta på mig.

Så ska jag ta på mig min gravid-baddräkt och gömma magen eller gå runt i bikini och se ut som en tjockis? Det är ju helt klart bäst för solbrännan att ha bikinin på sig...


Jag tar nog med mig både baddräkten och bikinin...

Av bambi - 3 april 2008 09:06

Det verkar föresten som om jag har vunnit striden om bebis-namnet... det blir nog en Zack!  :)

Av bambi - 3 april 2008 08:51

Igår när jag åkte hem från jobbet så var det jättemycket folk på bussen. Jag tog snabbt en ledig plats längst fram, där man bara kan sitta en person. Vid nästa hållplats klev det på fler människor, bland annat en gammal tant. Hon ställde sig längst fram i närheten av mig (eftersom hon inte gå längre bak pga allt folk). Jag väntade en stund och tänkte att dom andra som satt i närheten kanske kunde erbjuda henne sin plats och försökte även med en menande gest (la händerna på magen lite) visa att jag är gravid och sitter helst. Men eftersom ingen verkade bry sig så erbjöd jag tillslut tanten min plats, men hon sa att hon inte skulle så långt... så hon kunde stå.

Men jag blir väldigt irriterad på andra pigga och friska männsikor som inte kan erbjuda en gammal tant sin plats.


Jag brukar även bli lite irriterad att ingen erbjuder mig sin plats, men jag antar att dom inte riktigt ser att jag är gravid. Men när jag står där i den svängiga och trånga bussen och känner hur illamående stiger så blir jag så sur...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards