Alla inlägg under maj 2008

Av bambi - 8 maj 2008 18:02

Tog med ultraljudsbilderna till jobbet idag för att kopiera dom och skicka till släktingar. Visade även stolt upp dom för arbetskamraterna  :)


Jag hade på mig stödstrumpor idag för jag börjar känna mig mer och mer svullen. Måste nog snart ta av mig förlovningsringen, för det börjar bli lite tajt om fingret  :(


Älsklingen är på bio ikväll med några vänner, så jag har lägenheten helt för mig själv... men först ska jag nog ut och köpa en kebab med bröd  :)

Lilypie Expecting a baby Ticker
Av bambi - 8 maj 2008 17:59

Hade ingen jacka idag, imorse så var det lite småkyligt men nu på eftermiddagen så blev det nästan för varmt! Härligt med sol och värme!


Linne: Odd Molly

Kofta: gammal (över 6 år gammal...)

Jeans: Mammajeans från H&M

Strumpor: knee highs (stödstrumpor) från butik21.com

Mage: vecka 25


Titta gärna på gamla dagens outfit!

Av bambi - 7 maj 2008 20:14

Min önskelista just nu:


  • "the mom necklace" från Dogeared. Supersött halsband i silver, finns hos KyssJohanna för 480 kr.
  • Brazil Nut Body Butter från Body Shop. Älskar doften!
  • Sidentunika i 100% silke från Proud för 895 kr.
  • BBB kit från Mama Mio, innehållandes Tummy Rub Oil, Boob Tube och Wonderful Balm finns hos Accessora för 865 kr.
  • Slush Puppie Tee (nostalgi för mig!) från Famous Forever finns att köpa hos Truffle Shuffle för ca 360 kr.
Av bambi - 7 maj 2008 18:30

Jag och älsklingen är fortfarande lite "höga" efter lyckoruset av att se vår son "live". Han var så söt och log flera gånger  *stolt*


Älsklingen har precis satt in en potatisgratäng i ugnen, till det blir det helstekt fläskfilé. Sen blir det TV hela kvällen med Barnmorskorna och Morgonsoffan  :)

Lilypie Expecting a baby Ticker
Av bambi - 7 maj 2008 17:50

Här ser ni några av bilderna från 3D-ultraljudet som vi gjorde idag!


Bebisen ville bara ha armen för ansiktet hela tiden, så det var lite svårt att få en riktigt bra ansiktsbild (som ni ser på bilderna). Han satt också med fötterna i kors. Vi såg även honom le flera gånger  :)


Allt såg bra ut annars, man kunde se hjärtklaffar och allt!

Av bambi - 7 maj 2008 14:22

Nyss när jag närmade mig vår port så såg jag hur två män stod vid porten och den ena hade mobiltelefonen uppe, så jag förstod direkt att det var några som ville in i porten... så när jag kom fram mot porten så drog den ena upp plånboken och visade en polisbricka och frågade mig om jag bodde i huset och hade bott här länge.


Sedan så började dom fråga om jag hade sett hon tjej i 20-års åldern med svart långt rakt hår och rak lugg som umgick mycket med invandrarkillar. Och det kände jag ju inte igen... dom förklarade då att dom skulle gå runt här i området och knacka dörr och visste inte riktigt i vilken port denna tjej bodde i...


Det var första gången jag blivit utfrågad så där av polisen... det kändes nästan som i en film elelr tv-serie när dom flashade brickan så där...

Av bambi - 6 maj 2008 20:52

Jag beställde ju en babyfilt som man ska brodera för ett par veckor sen. Jag har inte hunnit så långt än så länge... det kommer att ta många många timmar! Men det är mysigt och sitta och brodera framför tv:n!  :)


Som ni ser så är mönstret tryckt på filten, det försvinner sen i tvätten. Jag är klar med dom två översta rutorna med hjärtan.

Av bambi - 6 maj 2008 15:33

Åh, jag längtar så tills imorgon för då är det äntligen dags för 3d-ultraljudet hos Tittut. Vi ska äntligen få se hur vår bebis ser ut!!


Jag hade en knäpp dröm häromdagen. Jag drömde att vår bebis hade ärvt älsklingens mormors näsa (som är jättestor med en stor bula) och jag såg en jättesöt liten bebis med denna jättenäsa... det var lite läskigt  :)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards