Alla inlägg den 4 juni 2008

Av bambi - 4 juni 2008 20:23

Aftonbladet har just nu ett klipp om en 15-årig kille som blev ertappad med att röka gräs. Hans pappa kom på en annorlunda bestraffning, han fick stå med ett plakat vid en livigt traffikerad väg.


Det är kanske en bra bestraffning som kommer att göra att han inte gör om det. Men jag som engelsklärare tycker att det är mest sorgligt att dom som bor i ett engelsktalande land inte kan skillnaden mellan to och too!

Av bambi - 4 juni 2008 19:58

SVT1 - 21.00 Guds vänner i USA
21.00-22.00 Amerikansk dokumentär från 2007. Filmaren Alexandra Pelosi åker runt i USA och träffar olika ledare och pastorer inom den kristna högern. Pastor Ted Haggard som är ledare för 30 miljoner medlemmar i den evangelikala kyrkan är en av dem. Han har i sin kyrka strängt fördömt homosexualitet som en synd. Vi får också vara med i söndagsskolan där barnen lärt sig att säga att de inte tror på utvecklingsläran, utan skapelseberättelsen. Jerry Falwell, ledare för Moral Majority, säger att Hillary Clinton måste inse i sin kampanj att hon aldrig kommer att vinna om hon inte har den kristna högern på sin sida. Efter att filmen spelats in, har Ted Haggard fått avgå pga att han köpt sex och droger från en manlig prostituerad. Även i TV1 5/6


Helt sjukt - Pastor Ted Haggard som är ledare för 30 miljoner medlemmar i den evangelikala kyrkan är en av dem. Han har i sin kyrka strängt fördömt homosexualitet som en synd.  Efter att filmen spelats in, har Ted Haggard fått avgå pga att han köpt sex och droger från en manlig prostituerad.

Av bambi - 4 juni 2008 19:47

Jag och älsklingen var ute och åt middag på restaurangen Matkultur ikväll. Det var vårt första besök, men kommer definitivt inte vara vårt sista! Det var otroligt gott!


Till förrätt åt jag en Hallongazpacho med hembakat bröd med färskost till, otroligt god och smakrik gazpacho! Rekommenderas starkt!


Till varmrätt tog jag Pepparbiff med jordgubbssallad, också otroligt gott! Starkt med all peppar, men jordgubbssalladen var en mild kontrast.

Av bambi - 4 juni 2008 19:35

Dom ringde från verkstaden idag och gav mig ett pris på vad det skulle kosta att fixa bilen. 4000 kronor allt som allt, med ny katalysator och arbete. Han sa att dom behövde svetsa dit den eftersom dom köpte en universal katalysator istället för en som är anpassad för vår bil (en sån skulle tydligen kosta över 5000 kr.), så 4000 kronor för katalysatorn och arbetet kändes inte så farligt? Eller vad tror ni?


Jag är alltid orolig att jag ska bli lurad av hantverkare.. för jag har noll koll... men när jag kollade upp vad en katalysator kostade på nätet igår så låg det ju mellan 1000-3000, så då känns ju 4000 kr med arbete (och felsökning) inte så farligt?

Av bambi - 4 juni 2008 19:28

Vi fick vår nya kamera igår! *jippee* Så nu har vi lekt lite och provat lite olika inställningar. T.ex finns det en inställning för passfoton:

 


Och så blev lite andra testfoton:


Vi är väldigt nöjda och glada med den, det känns som det blir bra bildkvalitet speciellt när man filmade med den:

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards