Alla inlägg den 12 juni 2008

Av bambi - 12 juni 2008 16:42

Nu är vi i stort sett klara med inköpslistan till bebisen: 


  • Barnvagn
  • Skötväska
  • Spjälsäng
  • Sängkläder till spjälsängen
  • Skötbädd
  • Tvättlappar
  • Blöjor
  • Febertermometer
  • Napp (fick gratis i babyboxen)
  • Nappflaska
  • Babygym
  • Babyfiltar
  • Bärsele (ska min mamma köpa)
  • Babyskydd
  • Babysitter
  • Amningskudde
  • Ny digitalkamera
  • Bebiskläder
  • Av bambi - 12 juni 2008 16:38

    Nu har vi bäddat och gjort iordning spjälsängen. Jag gillar verkligen Lundmyrs spjälskydd (det mörkblå-vit rutiga), den är så fin med sina fickor och broderat hjärta!


    Tyvärr är inte sängkläderna dom finaste... IKEA hade inte så mycket att välja mellan... det var antingen blått eller rosa... eller dessa gröna med flodhästar! Vi får nog ta och leta efter några snyggare sängkläder sen!

    Av bambi - 12 juni 2008 10:38

    Usch, jag har knappt vågat titta på hur det har gått för mina aktier... speciellt efter det att dom hamnade under 100 kr.-strecket Enligt Metro så har Odd Molly rasat med 51% i år. Men jag kan trösta mig med att det inte bara är Odd Molly som har rasat, till och med stabila H&M har sjunkit med 15% i år. Jag får väl ha is i magen och hålla ut ett tag till!

    Av bambi - 12 juni 2008 10:20
    Lilypie Expecting a baby Ticker

    Idag så blir älsklingen juridisk sett pappa till bebisen, vi ska nämligen till Stadsdelsförvaltningen och skriva på faderskapsbekräftelse! Jag frågade honom om han inte var nervös för att skriva på papprena innan han ens har sett bebisen... för tänk om det kommer ut en liten pojk som inte alls är lik honom, kanske till och med annan hudfärg? ;)


    Jag läste tidigare i tidningen Fokus att det är ca ett barn på 30 (en i varje klass) som inte har den pappa dom tror att dom har. Läskigt många alltså!


    Jag är i allafall 100% säker på att älsklingen är pappan till mitt barn. Annars skulle jag nog aldrig ha behållt barnet, tänk att leva hela livet med en sån lögn? Och inte veta helt säkert vem som är pappa till ens barn? Om jag var det minsta osäker så skulle jag nog ha sagt att jag inte var redo för barn och gjort abort... För, för mig är det viktigt att mitt barn har en närvarande pappa och så skulle jag aldrig kunna leva med mig själv om jag tvivlade på vem pappan var....


    Idag så ska vi även till barnmorskan, så det är två möten inbokade idag. Förra gången så låg jag mitt på kurvan av hur stor magen ska vara, hon mäter ju magen och ser så att den växer som den ska... jag som känner mig så stor och tjock... trodde att jag skulle ligga lite ovanför!

    Av bambi - 12 juni 2008 10:00

    Snart blir Smurfarna biofilm! Smurfarna var helt klart en favorit när man växte upp. Men nu när jag är lite äldre så funderar jag lite över smurf-samhället, hur jämställt är det egentligen och hur bra förebilder är egentligen smurfarna? Det finns bara en endaste tjej i detta gäng och hon är blond och behöver oftast räddas eller försvaras (från den elaka Gargamel). Hur kunde skaparen bara skapa en endaste tjej, tycker han inte att det behövs fler i ett samhälle?

    Presentation

    Omröstning

    Vem är Zack mest lik?
     Mig
     Sin pappa
     Ingen av oss
     Båda
     Vet inte

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13
    14
    15
    16 17 18 19
    20
    21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30
    <<< Juni 2008 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Skapa flashcards