Alla inlägg under juni 2008

Av bambi - 16 juni 2008 21:16

Som ni ser så kan jag faktiskt klämma in mig i mina nya klänningar med min tjocka mage  :). Vet dock inte om jag kommer att använda dessa medans jag är gravid!


Profylaxen var föresten väldigt bra! Fick lära oss en massa om andning och avslappning. Men vi ska träna det varje kväll så att det sitter som berg till förlossningen!

Av bambi - 16 juni 2008 14:12

Har precis kommit hem från universitetet, det var en intressant lektion! Det är kul att själv få vara elev för omväxlingens skull. Vi pratade om föräldrarbalken och avtal, mm. Det känns som om det vi går igenom är nåt som alla borde lära sig, vad man har för rättigheter och skyldigheter! Jag måste läsa ett rättsfall till nästa gång (på onsdag) och läsa lite i kurslitteraturen, så jag har lite läxor att göra nu  :)


Ikväll är det första passet i Profylax-kursen vi ska gå. Jag ser fram emot att älsklingen ska lära sig lite massage  :)

Av bambi - 15 juni 2008 11:45

Nu finns det sandaler med inbyggda gym! FitFlop är en sandal med ett mjukt mittparti som gör att muskulaturen i fötter, ben och lår aktiveras extra när man går i den. Du ökar muskelanvändningen/förbränningen per steg och det ger den extra tränings-effekten. Användare rapporterar om fastare rumpor, slankare benmuskler och träning av muskler i benen som annars är svåra att komma åt.

Märket är tydligen redan en stor succé i USA och England! Finns att köpa hos MrsH för 750 kronor. Jag är sjukt sugen på att beställa ett par, för dom var ju inte bara praktiska men ganska snygga!

Av bambi - 15 juni 2008 11:20

Jag kunde föresten inte låta bli att klicka hem två stycken av dessa smarta klänningar från American Apparel. Kostar bara 289 kronor och man kan variera den på 15 olika sätt. Så jag beställde en vinröd och en beige, fick hem dom för ett par dagar sen och jag fick faktiskt på mig dom även över min gravidmage. Tur att dom är strechiga! :)  Men dom kommer nog att användas mer efter graviditeten!

Av bambi - 15 juni 2008 11:12

Igår när det regnade så mycket så satt jag en hel del i soffan framför tv:n och broderade på babyfilten. Jag har hunnit betydligt längre än sist, vilket var över en månad sen. Men jag broderar lite sporadiskt, ibland flera dagar i veckan ibland inget på över en vecka. Hoppas att jag hinenr klart till augusti bara!  :)

Av bambi - 15 juni 2008 11:00

Beställde lite böcker från Bokus igår:


  • Tusen strålande solar - Khaled Hosseini. Av samma författare som skrev Flyga Drake, vilket jag gillar skarpt! Och denna kostade bara 38 kronor på Bokus just nu!
  • Darkness at noon - Arthur Koestler. Jag älskade George Orwells bok 1984 och jag fick denna rekommenderad av en kollega, att denna skulle påminna lite om 1984.
  • A piece of cake - Leila Lindholm. Det är inte ofta jag köper kokböcker, men jag har hört otroligt gott om denna bok från flera håll och så fort man ser reklam för hennes tv-program så blir man ju sötsugen!
Av bambi - 15 juni 2008 10:53

Idag skiner solen, till skillnad från igår då det bara regnade hela dagen... Mår dock inte tipp topp... mår lite illa, blir lätt andfådd och har ont i höfterna. Vet inte om jag kommer orka ta mig till vattengympan idag, men det är sista gången så det skulle vara roligt att vara med!

Av bambi - 13 juni 2008 09:34

En mamma i USA har blivit stämplad som USAs sämsta mamma bara för att hon lät sin 9-åriga son åka tunnelbana själv i New York.


1.) Som mamma borde man själv kunna bedöma hur mogen ens barn är och veta om han/hon kan klara av att t.ex åka tunnelbana själv.


2.) Finns det inte sämre saker en mamma kan göra mot sitt barn? Eftersom detta var det "sämsta"?

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards