Alla inlägg den 2 juli 2008

Av bambi - 2 juli 2008 16:03

Förutom dom två klänningarna/tunikorna från Mina UK så blev det lite annat från Nelly-rean:


  • Svart väska i canvas och läder från Saddler.
  • Vitt Paul Frank linne med spetsdetaljer.
  • Halsband med ett stort rosa glashjärta och ett litet silverhjärta från Chandra.
  • Silverkedja med stora lila glaspärlor från Chandra.
  • Rosa/svart rutig scarf från New Fashion.
Av bambi - 2 juli 2008 15:57

Jag har precis upptäckt det härliga trendiga märket Mina UK. Dom har verkligen jättefina klänningar och tunikor. Märket har även blivit populärt hos många kändisar.


Jag har beställt dom två översta klänningarna/tunikor från Nelly eftersom det var rea och dom bara kostade 299 kr./styck! *jippee*

Dock är det onesize, så får se hur dom passar!

Av bambi - 2 juli 2008 15:09

Förra veckan på föräldrakursen så fick vi boken Att föda skriven av barnmorskan Gudrun Abascal som har över 30 års erfarenhet. Hon driver BB Stockholm där vi ska föda.


Boken innehåller all fakta man behöver veta inför förlossningen. Varje kapitel avslutas med 1-2 berättelser ur verkligheten, dessa tyckte jag nog var bäst med hela boken.


Boken har kapitel som handlar om normala förlossningar men även ett kapitel om att föda ett handikappat, sjukt eller dött barn. Jag tycker att det är bra att hon blandar fina solskenshistorier med allvarliga historier.


Sista kapitlet handlar om Födandets Historia, vilket är intressant att läsa. Hur synen på förlossning har gått från att se det som en operation och att allt ska vara sterilt till att det ska vara så naturligt som möjligt.


Det var en mycket intressant och lättläst bok och jag rekommenderar den starkt till alla gravida. Jag ger den 4 stjärnor av 5.


Kolla gärna in mina övriga bokrecensioner.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards