Alla inlägg den 17 juli 2008

Av bambi - 17 juli 2008 18:33

Jag har ju egentligen inte publicerat några "riktiga magbilder" i bloggen, så som många andra gör. Men här kommer min mage i 35:e veckan (snart 36:e). Hoppas att den inte blir större! Men den kan ju inte bli så mycket större på 36 dagar... eller? (Om han inte kommer ut tidigare!)

Av bambi - 17 juli 2008 15:49

Älsklingen och jag gick och tittade på utställningen med roliga skyltar efter barnmorskebesöket. Givetvis var glass ett måste i solskenet. Här ser ni mig framför en rolig skylt... men min mage ser enorm ut! Jag frågade älsklingen om min mage verkligen är så stor och han svarade "nej"... men han kanske inte vågar svara nåt annat till sin gravida tjej?

Av bambi - 17 juli 2008 15:40

Haha... när jag stod och väntade på bussen för att åka till barnmorskan så ser jag denna bild och tänker "henne känner jag igen" och det är ju min barnmorska (som jag skulle till också!). Marianne heter hon och är jättetrevlig  :)


Hon mätte magen och jag låg på 32-33 cm och allt var normalt. Hon kände även om bebisen har lagt sig med huvudet neråt och redo att komma ut. Och det gjorde han, men hans huvud var "ruckbart" (bedömningen är "rörlig" "ruckbart" eller "fixerad"). Men nu är chansen väldigt liten att han vänder på sig och hamnar med rumpan neråt och det är ju bra! För om bebisen ligger med rumpan neråt så måste man göra kejsarsnitt och det vill jag inte  :(

Av bambi - 17 juli 2008 12:38

Oj, vilken dålig bild det blev (tog med mobilkameran)... skulle alltså ta kort på olycksplatsen i Kista. Det är fortfarande avstängt och så ligger det fortfarande stora betongblock på marken. Läskigt att en person har dött där och att flera är skadade!

Av bambi - 17 juli 2008 09:47

Jag hörde imorse på nyheterna att den största diet-undersökningen som hade gjorts hade visat att man gick ner mest i vikt genom att äta fet men kolhydratfattig mat ā la Atkinsmetoden. Detta går ju helt emot vad livsmedelsverket säger, att man ska äta fettsnålt...


Men som vanligt är livsmedelsverket sega med att uppdatera sig. Jag är fortfarande arg och upprörd över deras rekommendationer när det gäller alkohol och amning, som inte har några som helst vetenskapliga belägg. Och samma gäller deras rekommendationer när det gäller att gå ner i vikt. Livsmedelsverket måste verkligen få sig en ordentlig uppdatering!

Av bambi - 17 juli 2008 09:41

Idag är det barnmorskebesök, sen ska vi nog kolla på utställningen som är i Kungsträdgården. Det är en utställning med roliga vägskyltar.


Jag känner mig så himla stor och otymplig. Det var jobbigt bara att få på sig byxorna imorse. Ändå är har jag inte en megastor mage... kanske tar en magbild sen så får ni se.

pregnancy calendar

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards