Alla inlägg den 22 juli 2008

Av bambi - 22 juli 2008 15:35

Jag kollade igenom texterna till låtarna på Kents senaste skiva Tillbaka till samtiden och jag hittade ingen fin kärleksfull text. Det är lite synd, men Jocke Berg har ju redan skrivit väldigt många fina kärlekstexter. Han är en riktig poet! Jag är djupt ledsen att jag inte har kunnat se dom på deras turné denna gång  :(


Min favorit låt på senaste skivan är Ett vy från ett luftslott, men den bästa texten på senaste skivan tycker jag är Generation Ex. Den är som en dikt:


Generation ex
Text: J. Berg


Stå vid min olåsta dörr
I rakblad av billjus från gatan
Ditt ansikte blekt, nästan grymt
Det ekar i trapphuset, droppar från fingrarna

Allting går igen, kommer tillbaks
En dag ska alla skulderna betalas

Och du vet jag har rätt, jag har rätt
Du har fel
Har inte tid med all din skit
Ja, ja jag vet vad vi förlorat
Och jag vet att du vet, jag har rätt, jag har rätt
Du har fel
Hur kan det spela någon roll
Framtiden är ändå utom räckhåll för oss

Säg nånting, säg nånting nu
Du vet jag får panik av dina tårar
Gör nånting, gör nånting nu
Förstör nånting, slå mig
Förstör nåt, jag överlever

Jag skulle alltid vara den som stod bakom dig
Jag skulle alltid svara när du kallade på mig
Jag skulle alltid vara den som vaktade din rygg
Jag skulle alltid, alltid, alltid vara

Den som går igen, kommer tillbaks
En dag ska alla skulderna betalas

Och jag vet jag har rätt, jag har rätt
Du har fel
Javisst så längtar vi tillbaks
Till allt vi ljög om att vi gjorde.
Och jag vet att du vet, jag har rätt, jag har rätt
Du har fel
Ja, kan det spela någon roll
Framtiden är ändå utom räckhåll för oss.


Andra exempel på Jocke Bergs poesi finns här.

Av bambi - 22 juli 2008 12:48

Chistian Bale är riktigt het, förutom att spela Batman får han nu rädda världen i den kommande Terminator-filmen!


Jag har tyckt att Christian Bale varit snygg ända sen jag såg honom i American Psycho. Men sen när jag har sett honom i andra filmer så som: The Machinist, Harsh Times, Batman Begins och The Prestige så har jag insett att han är en riktig bra skådis! Han förtjänar verkligen alla bra roller han får!

Av bambi - 22 juli 2008 11:49

Eftersom jag har fått några frågor om hur jag mår och om bebisen så tänkte jag skriva ett inlägg om det istället.


Bebisen har lagt sig med huvudet neråt konstaterade barnmorskan vid senaste besöket. Huvudet var då ruckbart, alltså inte helt fixerat.


Han är så pass stor nu så man känner verkligen hur han ligger, åt vilket håll ryggen och fötterna är. Han rör sig mycket varje dag (vilket han har gjort ända sen jag började känna honom) och ibland sträcker han på sig så man känner hur en fot sticker ut på sidan. Då får jag ta och trycka in foten, eftersom det inte är så bekvämt.


Han hickar 2-3 gånger per dag och det håller på i ca 5 minuter. Det tycker jag är jobbigt eftersom hela magen och ibland även bäckenet hoppar till. Men jag har sagt till sambon att om han blir förväxlad på BB så är det bara att leta efter bebisen som hickar mest.  :)


Jag har börjat få ont i höfterna och ryggen, oftast på kvällen/natten. Så igår kväll låg jag med vetebältet runt höfterna och ryggen. Jag har inte heller någon större aptit, vilket är väldigt ovanligt för mig! Jag brukar kunna äta massor... men nu har jag knappt lust att äta alls. Mår illa gör jag också ibland.. antar att det hänger ihop med matlusten.


Men jag klagar inte så mycket eftersom jag har haft en väldigt bra graviditet. Inga komplikationer och så har jag varit befriad från många vanliga graviditetsåkommor så som: halsbränna, svåra foglossningar, hudbristningar, huvudvärk, förstoppning, sömnproblem, hemorrojder, läckande bröst, kraftiga sammandragningar, etc. Vilket jag är mycket mycket tacksam att jag har sluppit (än så länge... mycket av det kan väl fortfarande komma)!

Av bambi - 22 juli 2008 11:43

..och alltså inte var höggravid, så skulle jag beställa ovanstående från Asos rea! En massa fina klänningar, speciellt den längst upp till höger som är i 100% silke och kostar bara 259 kr!!

En massa fina linnen (älskar linnen, och ha en kofta över) och så en playsuit (som är så inne nu) för bara 155 kr.


Allt på bilden för lite över en tusenlapp, passa på och fynda alla ni som inte är gravida!  :)


*snyft, va shoppingsugen jag är!*

Av bambi - 22 juli 2008 10:22

Aftonbladet har haft nån omröstning om tjejer föredrar snälla killar eller macho killar. Nu har även fotbollsfrun skrivit en krönika om detta. Jag tänker genast på en sak som Dr. Phil har sagt "Man blir behandlad så som man låter andra behandla en." och det stämmer ganska så bra. Om man visar att man skulle aldrig tolerera att en person behandlar en illa så gör den inte det!


Men det gäller förstås att man har ett bra självförtroende och känner att jag är värd att behandlas på ett bra sätt, och det är inte alla som har ett sånt bra självförtroende...


Av bambi - 22 juli 2008 09:46

Igår hyrde vi filmen Utlämnad som handlar om en kille som bor i USA men är född i Egypten. Han är gift och har barn i USA och har bott där i 20 år. Efter en tjänsteresa i Sydafrika så stoppas han av myndigheterna på flygplatsen (i USA) och anklagas för terrorism. Hans fru får inte veta vad som har hänt med honom och hon försöker ta reda på var han är... osv..


Jag ville se denna film när den gick på bio, men det blev aldrig av. Jag blev lite besviken på all amerikanisering av grejer. Dom nämner t.ex inte vilket land han förs till utan dom säger bara "nordafrika". Men den var helt okej!

Av bambi - 22 juli 2008 09:43

...är bebisen beräknad att titta ut. Den 22 augusti. Men det betyder egentligen inte så mycket, eftersom bara 5% av alla barn föds på beräknad dag. Så han kan lika gärna titta ut före eller efter... :)

Lilypie Expecting a baby Ticker

pregnancy calendar

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards