Alla inlägg den 28 juli 2008

Av bambi - 28 juli 2008 21:23

Efter middagen så blev det lite myspys i soffan med film och glass. Vi hyrde filmen eftersom den hade fått så mycket bra betyg, men såååå bra var den inte. Men den var okej. Glassen däremot var supergod! *mums*

Av bambi - 28 juli 2008 21:10

Ikväll var vi och åt middag på Matkultur för att fira vår ett-års-förlovnings-dag. För exakt ett år sen friade älsklingen till mig i göteborg  :)

Här sitter jag med min tjocka mage på uteserveringen:

 


Till förrätt tog jag en supergod Hallongazpacho och älsklingen tog Red Pork (kinesisk långkok på rimmad fläsk).

 


Vi tog båda samma huvudrätt Poule Poussen, som är en ekologisk majsmatad hel vårkyckling varsamt sjuden med fem kryddor och stjärnanisbuljong, ingefärslackad och serverad med sellerisallad dressad med Shaoxing risvin, sichuanstekta jordnötter och vitt ris.


Förrätten är svår att slå... den är helt underbar! Huvudrätten var inte riktigt lika god. Jag åt pepparbiff med jordgubbssallad då vi åt där sist och det var mycket godare.

Av bambi - 28 juli 2008 12:25

Bebisen hade hicka (som vanligt) imorse när jag låg i soffan. Han bökar runt lite också... så älsklingen tog och filmade magen lite... för den som vill se!

Av bambi - 28 juli 2008 12:19

Det finns studier som visar att fler barn föds vid fullmåne, men det är inte vetenskapligt belagt. Trots det så väljer många sjukhus att markera månens gång.


Nästa fullmåne är den 16 augusti, tror ni att den lille tittar ut då?

Av bambi - 28 juli 2008 11:43

Lilypie Expecting a baby Ticker

pregnancy calendar

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards