Alla inlägg den 2 augusti 2008

Av bambi - 2 augusti 2008 20:00

Jag är medlem sen länge på Gratis Godis och har fått 3 paket godis ifrån dom. Så nu har jag även blivit medlem på Gratis Bio och hoppas på att få några biocheckar eller presentkort.


Man samlar ihop poäng genom att shoppa via nätet (t.ex. får man 9% på det man beställer hos Ellos, 18% hos Haléns, 9% hos La Redoute, osv) eller genom att värva medlemmar. Så om man ändå shoppar via nätet så kan man ju göra det via dom och få gå på bio gratis eller få presentkort hos H&M t.ex


Du får 50 poäng när du blir medlem och 25 extra poäng om du blir värvad, testa du också.

Av bambi - 2 augusti 2008 17:29

Nu har jag bakat kolasnittar och dom blev sååå mumsiga! Även detta recept är från Leilas bakbok "A piece of cake", jag är verkligen såååå nöjd med köpet av den boken!


Men jag upptäckte nu att jag inte har någon kakburk. Vilket kan bero på att jag inte bakar kakor så ofta. Men det känns så tråkigt att lägga dom i en plastburk. Nån som har nåt tips på var man kan köpa en snygg eller söt kakburk?


Kolla gärna in mina övriga recept! 


100 g mjukt smör

1 dl strösocker

2 msk ljus sirap

2 1/4 dl vetemjöl

1/2 tsk bikarbonat

1 tsk vaniljsocker

1 tsk malen ingefära


1. Sätt ugnen på 175 grader

2. Vispa smör, strösocker och sirap krämigt.

3. Blanda vetemjöl, bikarbonat, vaniljsocker och malen ingefära och vänd ner det i smeten.

4. Dela degen och rulla ut till två längder.

5. Lägg längderna på en plåt med bakplåtspapper och platta till dem lite. Räffla med en gaffel.

6. Grädda längderna gyllene i mitten av ugnen 12-15 minuter.

7. Låt dem svalna en aning och skär sedan längderna på snedden. Låt kolasnittarna svalna på plåten.

Av bambi - 2 augusti 2008 16:45

Som höggravid har inte det varit roligt i värmen, så jag är jätteglad att det äntligen regnar och blir lite svalare! Och så är det ju så mysigt med regn! Älskar att höra smattret mot fönstret!


Jag ska nog ta och baka lite kakor nu när det är sånt här mysväder. Jag försöker baka lite nu innan bebisen tittar ut så att man har nåt att bjuda folk på när dom ska komma och titta på bebisen. Men vi hinner ju äta upp allt på en gång... inte mycket kvar utav morotskakan jag gjorde för några dagar sen... och kladdkakan åt vi upp för läääänge sen!

Av bambi - 2 augusti 2008 12:47

Jag har druckit en hel del smoothies nu under graviditeten och det har varit riktigt mumsigt och känts nyttigt! Så jag är lite sugen på att inhandla någon av dessa böcker:


  • Juicer som håller dig frisk av Owen, Sarah. Den innehåller 100 recept på enkla, goda och nyttiga smoothies. Dom är uppdelade efter ingrediensernas verkan och har rubriker så som energigivare, immunstärkare och humörhöjare.
  • Juicer & smoothies. Här finns recept på juicer och smoothies med antioxidanter och vitaminer, ett gott och billigt alternativ till kosttillskott!
  • 100 härliga hälsodrycker av Ford, Sarah. Här finns recept på smoothies, juicer, soppor, teer och coolers. Närande och snabblagade drycker när man behöver lite extra energi! Lär dig näringsinnehållet i de olika råvarorna och hur de påverkar kroppen.
  • Smoothies & juicer av Beer, Günter.


Alla verkar så bra! Svårt att välja! :)

Av bambi - 2 augusti 2008 11:26

Idag räknas bebisen som fullgången! Jag går in i 38:e veckan (37+0) och då om bebisen kommer ut idag så skulle han inte räknas som för tidigt född, utan som helt normal. Så han får gärna komma ut nu!


Mina känslor inför förlossningen: Jag fick några frågor av Linda angående mina känslor inför förlossningen. Jag har under hela graviditeten känt mig lugn inför förlossningen. Jag har hört både från min mamma och min halvsyster att dom har haft bra förlossningar och inte behövt ta epidural utan klarat sig med lustgas. Jag tror att det kan vara mycket genetiskt hur kroppen klarar av en förlossning, så därför har jag känt mig lugn. Sen tror jag också att inställningen inför förlossningen också påverkar, eftersom jag känner mig lugn så kommer det nog gå bra också.


Jag har tänkt att förlita mig på profylaxandning, avslappning och massage så mycket som möjligt. Jag och sambon har ju gått profylaxkurs tillsammans och jag tror att han kommer att vara en jättebra partner under förlossningen. Han känner mig väl (efter 6,5 år) och jag litar helt på honom. Jag har skrivit i förlossningsplanen att jag vill att vi (jag och sambon) ska klara oss själva så mycket som möjligt, att barnmorskan inte behöver vara med hela tiden (utan så lite som möjligt). Jag känner mig tryggast med honom och jag tror att vi kan klara av det bra tillsammans, vi har båda läst på väldigt mycket inför förlossningen.


Om inte profylaxandning, avslappning och massage inte räcker så hade jag tänkt använda mig utav dusch/bad, akupunktur och eventuellt TENS. Jag älskar att duscha och har i många många år tagit duschar när jag får ont i huvudet istället för att ta en tablett. Jag har även många gånger satt mig i duschen när jag har varit bakis. Så duschen är en av mina bästa vänner när det gäller smärtlindring och avslappning, så den kommer nog vara bra under förlossningen också!


Jag vill gärna att bebisen kommer ut NU! Längtar massor, mest efter att få se hur han ser ut och att få hålla om honom! Så för mig får förlossningen gärna sätta igång så fort som möjligt. Och det blir ju att jag "känner efter" ganska mycket hela tiden, "var det där en värk" och "vad händer nu"...osv... denna väntan är ganska så jobbig... och jag är en ganska otålig person annars!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards