Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av bambi - 9 augusti 2008 18:50

Ännu ett underbart recept från  Leilas bakbok "A piece of cake". Supergoda Chocolate Chip Cookies, som är ungefär som havrekakor med chokladbitar i! *mums*


Kolla gärna in mina övriga recept! 


125 g mjukt smör

1 dl farinsocker

1 ägg

1 1/2 dl vetemjöl

1/2 dl havregryn

1/2 tsk bakpulver

1/4 tsk salt

100 gr mörk choklad


1. Vispa smör och socker krämigt och rör i ägget

2. Blanda vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt och vänd ner i smeten.

3. Hacka chokladen grovt och blanda med degen

4. Forma degen till en rulle (cirka 5 cm i diameter) och rulla in den i bakplåtspapper eller plastfolie. Frys den sedan i ca en timme.

5. Sätt ugnen på 180 grader

6. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och lägg skivorna på en plåt med bakplåtspapper.

7. Grädda kakorna gyllene i mitten av ugnen i cirka 10 minuter.

Av bambi - 9 augusti 2008 13:07

För ett par dagar sen så blev jag helt klar med babyfilten. Nu är den även tvättad. Jag har lagt ner många timmars arbete på filten, har nog tagit mig ca 4 månader att göra klart (men då har jag haft en del uppehåll).


Det ska bara broderas in namnet och födelsedatum under "Sweet Dreams", men det kan jag ju inte göra ännu!

Av bambi - 9 augusti 2008 12:32

Nej nej, ingen bebis ännu. Jag har bara vilat en hel del. Hade ganska ont igår, skarpa smärtor långt ner i magen. Vet inte om det är livmodertappen som håller på utplånas eller nåt? Ingen aning... ont gjorde det i allafall. Men nu känns allt bra igen.


Vi har kollat på några avsnitt av andra säsongen av Lost... funderar på om jag ska baka lite kakor om jag orkar.


Älsklingen berättade en skum sak... två av hans fastrar har katter och dom heter Zack och Vincent, exakt dom två namnen vi har funderat på till bebisen. Älsklingen hade ingen aning om att dom hette så... och det var ju jag som kom på dom båda namnen... vilken skum tillfällighet!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards