Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av bambi - 14 augusti 2008 15:40

Barnmorskan mätte magen och tog blodtryck som vanligt. Jag hade lite högre blodtryck än vanligt. Jag berättade då att jag i tisdags hade sett flimmer för ögonen i 30-40 minuter och att en vän som studerar till läkare sa att det berodde på högt blodtryck. Då blev barnmorskan lite orolig för att jag hade fått havandeskapsförgiftning så hon tog urinprov för det, men allt såg bra ut. Men hon ville ha lite närmade koll på mig så jag ska tillbaka på måndag och kolla blodtryck och sånt.


Jag fick även numret till två stycken angående akupunktur, som hon tipsade om kunde få igång förlossningen. Men jag skulle vänta till den 22:a innan jag testade det. Och det är nåt jag gärna testar!

Av bambi - 14 augusti 2008 12:16

Svea har nu helt ekologiska kläder! Den söta duvan bak visar att klädesplagget har tillverkats i ekologisk fabrik. Dom kallar sina ekologiska plagg för Ecofriendly.


Ett stort problem i textilbranschen har länge varit de gifter som används vid färgning och beredning och både skadar människor som arbetar i fabrikerna samt naturen som resterna släpps ut i. Men Svea kontrollerar alla steg i tillverkningen av sina ekologiska plagg. Tungmetaller, formaldehyd, klorerade fenoler, ftalater, organiska tennföreningar och kemiska bekämpningsmedel är exempel på ämnen som inte alls eller i mycket begränsad omfattning får förekomma i textilen.


Denna enkla men ack så snygga ekologiska toppen finns att köpa hos Nelly för bara 399 kronor (ordinarie pris 679 kr.). Jag tänkte ta och klicka hem en! :) 

Av bambi - 14 augusti 2008 09:37

För ett år sen så började jag jobbet efter sommarlovet och onekligen så känns det lite konstigt att inte börja jobba nu när man läser om "skolstart" överallt. Känns nästan som om jag skolkar från jobbet... jag kommer att ha sån abstinens!


8 dagar kvar till beräknad förlossning... och så barnmorskebesök idag. Vi gör ju inte så mycket hos barnmorskan. Eftersom allt har gått bra under graviditeten så tar hon några tester (blodtryck, mäter magen, blodvärden) och sen är det inget mer.


Vi tittade klart på andra säsongen av Lost igår, det slutade väldigt spännande med Jack, Sawyer och Kate tillfångatagna och Michael och hans son åkte iväg i båten. Så vi ska ta och hyra tredje säsongen och titta vidare. Vi nappade på erbjudandet som CDON har just nu (en månads hyrfilm för 49 kr.) och jag såg att dom hade en massa roliga tv-serier man kunde hyra så som Heroes, Gilmore Girls, Förhäxad, OC, Rome, Medicinmannen, Sex and the city, mfl mfl. (Finns 76 sidor fullt med tv-serier).


Så jag kan verkligen rekommendera att testa en månad för bara 49 kronor.

Erbjudandet går endast att nå via denna länk, den vanliga CDON-besökare får ett erbjudande för 99 kronor istället så passa på!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards