Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av bambi - 22 augusti 2008 20:25

Jag har inte bloggat på en stund eftersom det har inte funnit så mycket att blogga om... händer inte så mycket konkret. Inga konkreta värkar eller så... bara lite sammandragningar och ont i ryggen...

Av bambi - 22 augusti 2008 16:15

Nu gör det så ont i ryggen så att jag har värmt vetebältet och satt på mig det. Det var verkligen en bra investering, älskar det! Det är så skönt mot det onda och så luktar det lavendel!


Älsklingen har inte mått så bra idag, han känner sig lite sjuk och han har sovit nästan halva dagen så han hoppas att det inte är på gång riktigt än. Jag håller er uppdaterade!

Av bambi - 22 augusti 2008 14:28

... "nu är det verkligen på gång, jag är helt säker!"


Det har varit så många falsk larm den senaste tiden så nu när jag känner något så vågar jag knappt skriva det på bloggen eller säga det till sambon, familj och vänner. Men nu har jag suttit med lite "mensvärk" i en timme ungefär och lite småont i ryggen... men jag vågar inte hoppas för mycket. Samtidigt blir jag också lite rädd, tänk om det verkligen är på gång? Är jag redo? Var har min självsäkerhet tagit vägen?

Av bambi - 22 augusti 2008 13:14

Måste försöka tänka positivt i detta slutskede... detta ser jag fram emot att göra när jag inte har bebis i magen längre:


  • Att kunna ha jeans igen (åh, va jag saknar mina älskade jeans!)
  • Ta ett glas rött
  • Kunna böja mig ner och plocka upp saker utan problem
  • Ta en lååång promenad
  • Sova en hel natt utan att behöva gå upp och kissa (fast jag kanske inte får sova en hel natt av andra skäl...)
  • Äta brieost (saknar det massor, ska nog ta med mig brieost till BB och mumsa i mig så fort han ploppat ut!)
  • Sova på mage
  • Kunna raka benen själv
  • Slippa alla som stirrar på min mage (ja, folk stirrar verkligen på mig som om dom aldrig har sett en gravid kvinna förut!)
  • Rostbiff och äta lite blodigare köttbitar utan att oroa sig över att man har dödat sin bebis...
  • Att kunna kramas med älsklingen utan att ha en stor mage i vägen
Av bambi - 22 augusti 2008 12:29

Höst = tända en massa levande ljus!


Jag ska mysa en massa i höst med levande ljus, bebis och bra böcker. Jag önskar mig då en sån här ljuslykta som lyser upp vardagen med poetiska ord. Finns med olika texter och ord så som: "La vie en rose", "Diamonds are forever" - svart lykta med äkta swarovskikristaller, "Love" och "Light my fire".


Jag skulle gärna vilja ha en av varje! Dom kostar 299 kronor hos InneOnline.

Av bambi - 22 augusti 2008 10:47

BF idag! (BF = beräknad förlossning)


Det hände inte så mycket under natten, förutom att jag låg halvvaken och väntade på att nåt skulle hända. Men imorse så masserade och tryckte älsklingen på akupressurpunkterna och då fick jag flera sammandragningar (som nu har avtagit).


Så dagen kommer att bestå utav massage av akupressurpunkterna, hallonbladste, bloggande, läsning av andra bloggar, hänga på familjeliv, läsning i Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross och tv-tittande.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards