Alla inlägg den 3 september 2008

Av bambi - 3 september 2008 19:24

Nu har jag fått dropp för värkarna kom inte igång så mycket som dom ville.

Av bambi - 3 september 2008 18:10

Det blev hål av hinnan istället. Så nu har vattnet gått, dom väntar en timme på att värkarna ska komma igång annars blir det dropp. Nu ska

Av bambi - 3 september 2008 17:22

Nu ligger jag med ctg på magen som mäter bebisens hjärtljud. Mitt blodtryck hade stigit ytterligare lite till 105 i undertryck. Så det var

Av bambi - 3 september 2008 16:08

Nu är vi framme på förlossningen. Alla rum är upptagna just nu så vi sitter och väntar i en soffa i köket. Jag hade en del sammandragninga

Av bambi - 3 september 2008 14:47

Allt är packat och taxin är beställd. Jag ska försöka sms-blogga/mms-blogga och uppdatera er. Jag har hört att det kan ta lite tid tills värkarna kommer igång och så... men vi får se... har ju ingen aning om hur det kommer att vara! *pirrigt*

Av bambi - 3 september 2008 13:28

Solen skiner och idag (eller senast imorgon) ska vår son titta ut!


Nu är vi hemma igen efter besöket på Huddinge. Vi fick träffa en otroligt bra läkare och först skulle vi få en tid på fredag. Men han (läkaren) var väldigt lyhörd och förstod om jag ville vänta men han rekommenderade att vi skulle sättas igång idag eller imorgon eftersom mitt undertryck (blodtryck) hade stigit till 100. Jag kände ingen press alls, så därför kändes det helt okej att få en tid redan idag.


Så vi fick tid idag klockan 16.00. Läkaren sa att det antingen kommer bli så att dom tar hål på hinnan så att vattnet går eller så sätter dom i en slang som blåses upp och utvidgar så att det kommer igång på så sätt. Så båda sätten är ju ganska "naturliga" och det känns bra.


Det känns lite nervöst men samtidigt bra. Lillen verkar ju inte vilja komma ut av sig självt, han behöver kanske en liten knuff så att han förstår att han ska ut! Jag längtar så efter att se hur han ser ut och få hålla om honom! Undra om han är mest lik mig eller sambon? :)

Av bambi - 3 september 2008 07:50

Igår kväll hade jag mensvärk och ont i ryggen, somnade runt 21:30. Vaknade sen runt midnatt och hade ganska smärtsamma värkar som höll i sig ganska länge men kom väldigt sällan (var 10:e minut). Vi vakna i ca tre timmar... somnade alltså vid 3 efter några alvedon och mackor. Sen när jag vaknade vid 7 imorse så var värkarna borta (som vanligt!).


Jag vågade förstås inte hoppas på att det var på riktigt... men bebisen var väldigt livlig och det kändes som om han var på väg ut och så gjorde värkarna relativt ont. Jag förstår inte varför värkarna lägger av så fort jag lyckas somna... för så här har det varit många gånger tidigare!


Nåja, idag ska vi iväg till Huddinge för överburenhetskontroll... vi är båda trötta som f-n efter natten... så det blir väl att sova middag när man kommer hem. Men dom varnade mig när jag ringde i måndags att kontrollen kan ta hela förmiddagen!

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards