Alla inlägg den 29 september 2008

Av bambi - 29 september 2008 15:18

Jag och plutten tog en promenad i detta fina höstväder. Det känns inte så tråkigt att vara föräldrarledig när det är sånt här väder!


Förut så fick jag några frågor om vår barnvagn. Vi beställde den från England. Först hade vi tänkt att köpa en Teutonia Fun eftersom den hade alla funktioner som vi ville ha (t.ex. svängbara framhjul). Men den kostar ju nästan 8000 kr, men så fick vi tipset om denna vagn som har samma funktioner med kostade bara 1700 kr med frakt från England.


Det enda negativa med vagnen är att den är så tråkig. Hatar svarta barnvagnar! Men vi hade då tänkt köpa en färgglad mjuklift för att pigga upp vagnen. Vi hittade en bra mjuklift från Phil & Ted som passade vagnen bra, men tyvärr var den slut i färgen röd (som jag ville ha) så det blev en grå. Blää... supertrist... men det kan väl vara värt att ha en tråkig barnvagn när man har sparat 6000 kr.


Men annars så är barnvagnen alltså toppen (än så länge)! Den är lätt att köra (man kan lätt köra den med en hand), det är lätt att komma på bussar med den... osv... Jag skulle kunna önska mig en större korg under vagnen... men den är liten och smidig och jag skulle verkligen rekommendera den!


Vi köpte vagnen via denna sajt.


Av bambi - 29 september 2008 13:19

Jag har på mig min nya tunika från Gina Tricot, strumpor från Friis & Co.

Ute: stövlar & kofta från Rules by Mary


Zack har på sig en vit body under sina fina hängselbyxor i plysch. (Fin present från min kusin!)

Av bambi - 29 september 2008 10:51

Haha... jag bloggade ju tidigare om Kanal 5s nya dokusåpa Färjan. Nu är det tydligen många som vill stoppa sändningar för att dom har varit otrogna. Det står att 100-tals personer har kontaktat Kanal 5... man börjar ju undra när det är så många om det är mer regel än undantag att vara otrogen på båtarna?

Av bambi - 29 september 2008 10:43

Uggs är ju inne nu igen... och jag kunde inte låta bli att tänka på dom när jag såg dessa boots från danska märket Sugar. Dom var ju lite roligare än uggsen (som jag för övrigt inte gillar särskilt mycket).


P.S När jag var i Kista Galleria förra veckan såg jag rosa mini-uggs för bebisar som kostade 699 kr hos Jackie! Dom var riktigt söta faktiskt!

Av bambi - 29 september 2008 10:14

Äntligen!

Va jag har längtat efter dom nya avsnitten av Desperate Housewives! Och igår hade säsong 5 äntligen premiär i USA, vilket betyder att idag får jag äntligen se vad som händer! Det är oerhört spännande!


Om ni vill veta mer om vad som händer i serien i USA (dom ligger ju något före oss här i sverige) så kan ni kika på ABCs hemsida här. (Varning för spoilers!!)

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards