Alla inlägg under oktober 2008

Av bambi - 29 oktober 2008 19:21

Nelly har fått in en massa härliga doftljus från Yankee Candle, älskar deras ljus! Jag skulle vilja ha en Clean Cotton till sovrummet och en Happy Christmas till jul!


Jag gillar även örhängena från Ms Bijoux för bara 89 kronor :)

Av bambi - 29 oktober 2008 17:55

Om man väl har gjort pesto själv så köper man aldrig mer färdiggjord pesto. Det går inte att jämföra! Man kan själv bestämma hur mycket man vill ha utav allt och varje smak för sig blir så förstärkt när det är färska råvaror istället för att det har stått i en burk på en hylla i ICA i ett halvår.


Det är verkligen superenkelt att göra och man kan göra en stor sats och spara ganska länge i kylen. Det är bara att mixa ihop:

  • 4-5 vitlöksklyftor
  • en påse pinjenötter
  • några bitar parmesan (gärna en god sort)
  • färsk basilika
  • lite olivolja (tills det blir bra konsistens, brukar inte behövas mycket)

  • Jag älskar parmesan så som ni ser så är min pesto ganska ljus i färgen... mycket parmesan  ;)

    Av bambi - 29 oktober 2008 16:32

    Igår fick jag en Odd Dolly och fem stycken Odd Molly reflexer. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med allt, nån reflex hamnar väl på jackan men resten vet jag inte.


    Lite kul är ju att dockan (Odd Dolly) föreställer Odd Mollys designer Karin Jimfelt-Ghatan  :)

    Av bambi - 29 oktober 2008 16:05

    Det finns ju så mycket gulligt och fint till dom små.

    Vad sägs om en lusekofta, fast en body, till dom minsta?

    Hur söt som helst!


    Kostar 39 euro och finns att köpa här.

    Av bambi - 29 oktober 2008 14:59

    Av bambi - 29 oktober 2008 14:50

    Nu har vi kommit hem. Det var gott med lite kina-mat. Sen promenerade vi hem via Drottninggatan. Stannade till vid Åhlens City och tittade lite på Odd Molly kläder, dom hade rea på några Odd Molly plagg... men det blev inget köp.


    Sen gick vi vidare till Tegelbacken där vi tog bussen hem, så det blev ingen promenad ända hem... men en liten promenad i allafall. Så nu ska jag unna mig en god cupcake eller två...  :)

    Av bambi - 29 oktober 2008 11:08

    Jag tror att jag börjar lära mig kameran.. känns som om bilderna börjar bli lite bättre..  :) 


    Linne: Odd Molly, Grå #642 Pointele Rib s/less

    Kofta: Odd Molly, Lila #665 Smallville Long Cardigan

    Jeans: H&M

    Halsband: Barncancerfonden


    Ute: Odd Molly jacka & min älskade rosa Odd Molly sjalAdidas på fötterna.


    Titta gärna på gamla dagens outfit!

    Av bambi - 29 oktober 2008 10:04

    Idag ska jag och lillen vara lite sociala. Eftersom vi har varit sjuka nu i ett par dagar så har vi legat i karantän här hemma och knappt gått ut. Men idag ska vi iväg och äta Kina-buffé vid Odenplan. Sen tänkte jag promenera hem, vilket tar ca en timme!


    (Gammal bild som jag inte har haft i bloggen tidigare. Zack sover bara just nu och jag tänkte att en leende Zack är lite roligare än en sovandes...)


    Imorgon blir lilla Zack 8 veckor!

    Presentation

    Omröstning

    Vem är Zack mest lik?
     Mig
     Sin pappa
     Ingen av oss
     Båda
     Vet inte

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10
    11
    12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30 31
    <<< Oktober 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards