Alla inlägg under oktober 2008

Av bambi - 27 oktober 2008 09:09

Ja, nu är det ju den magiska veckan 44. Som lärare betyder det alltid höstlov. Det känns ju lite konstigt att komma till vecka 44 nu och det inte är någon skillnad. För att annars så räknar man ner till vecka 44 och längtar till vecka 44.


Höstlovet är första andningspauset under läsåret. Oftast så går dagarna och veckorna mycket fortare efter vecka 44 för då är det snart jullov, sen efter det sportlov och påsklov... läsåret bara försvinner efter vecka 44.


Jag älskar vecka 44!

Av bambi - 26 oktober 2008 19:48

Åh, nu har jag äntligen fått tag i en tomtedräkt åt lillen! *jippee* Så det är inte bara nalle jag klär ut honom till, nu ska han kläs ut till tomte också! Hemsk mamma jag är.. jag vet  ;)


Jag hade budat på ett par stycken på Tradera men dom har alltid kommit upp i 70-100 kronor. Jag vann denna för 56 kronor + frakt.


Jag kollade ju på tomtedräkter på H&M som kostade 129 kronor. Men dom var inte lika roliga som denna, dom hade t.ex inget skärp i midjan. Sen så används väl tomtedräkten bara en endaste dag så dom slits ju inte direkt så då kan man lika köpa en begagnad  :)


Det finns en hel del tomtedräkter att fynda på Tradera. Jag sökte bara på "tomtedräkt" under kategorin barnkläder och det kom upp massor!

Av bambi - 26 oktober 2008 19:20

Zack har sovit väldigt mycket dom senaste dagarna. Vi antar att det är för att han har varit förkyld. Han sover fortfarande bra på kvällarna. Denna natt somnade han vid 23, vaknade vid 04 för mat och ville sen "ta dag" vid 08.


Jag kan inte sluta och ta kort på plutten, han är ju så söt vad han än gör  :)

Av bambi - 26 oktober 2008 18:34

Vinnaren i tävlingen där man kunde vinna ett valfritt plagg från maxomorra.com blev Anonitota. Hon valde koftan "Kossa" (artikelnummer: 508-62/68) i storlek 74/80! GRATTIS!



Håll utkik för snart kommer fler tävlingar i bloggen!

Av bambi - 26 oktober 2008 16:32

Idag har jag legat i soffan och sett på filmen Min Brors Flickvän. Det är en söt komedi om en kille som blir kär i en tjej som han möter i bokhandeln som senare visar sig vara hans brors nya flickvän.


Det var en helt okej film att se på en söndag då man vill slappa lite. Man förstår ju hur det hela kommer att sluta, så det som är mest spännande är huvudkaraktärens tre döttrar som alla har sina egna problem.


Jag ger filmen en 2:a av 5. Kika gärna på mina andra filmrecensioner.


CDON har fortfarande sitt superbra erbjudande där man får hyra obegränsat med film i en månad för bara 49 kronor. Erbjudandet går endast att nå via denna länk (kostar 99 kronor annars om man inte går via länken).

Av bambi - 26 oktober 2008 14:25

... i sin röda Bondelid body. Fyndade två helt nya Bondelid bodies på Tradera (i mars, så det var bland dom första kläderna jag köpte till honom). Jag tycker att rött är så himla fint på lillplutten! :)

Av bambi - 26 oktober 2008 13:46

Jag är fortfarande ganska förkyld och jag blöder nästblod till och från.. lite jobbigt. Jag sov till 12 vilket var skönt. Älsklingen fick ta hand om lillplutten. Han gav honom en flaska ersättning så att jag fick sova ut ordentligt.


Många säger att ens förhållande ändras när man får barn och det är ju klart. Man har ju en helt ny person att älska och ta hand om. Jag känner att vi har kommit närmare varandra och man ser nya sidor hos varandra. Det har varit en sån självklarhet för oss att dela på allt med blöjbyten och matning vilket har gjort att vi har aldrig bråkat om nåt sånt. Jag tror att det är väldigt viktigt att man kan avlasta varandra eftersom det är ju väldigt energikrävande med en liten bebis och sömnbrist.


Men det är viktigt att inte glömma varandra och ta tid för varandra och inte bara prata bebis. Det blir lätt stor fokus på bebisen. Speciellt för den som är hemma hela dagarna med bebisen. Men man får inte glömma varandra  :)


Jag älskar min sambo så otroligt mycket. Mycket mer nu efter vår son föddes, då jag märker vilken kärleksfull pappa han är också. Han lyssnar och engagerar sig otroligt mycket i vår son, det känns som om det inte finns en bättre pappa. Han sätter både mig och vår son före sig själv, varje dag. Han förgyller verkligen mitt liv och jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom.

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards