Direktlänk till inlägg 16 december 2008

A, B eller C??

Av bambi - 16 december 2008 10:11

Nu när vi har flyttat så har vi börjat handla på PrisXtra som ligger i närheten, vilket är verkligen superbra eftersom t.ex Zacks blöjor är 50 kronor billigare än gamla ICA-butiken vi alltid handlade på. Vilket passar bra nu med alla utgifter för bil och dator.


Så då har vi börjat shoppa saker av B-märket Eldorado. Oftast så märks det inte så stor skillnad, t.ex så köpte vi kokosflingor av B-märket och så hade jag på det på Kärleksmumsen jag bakade förut och det märks ju ingen skillnad.


Men så skulle jag baka Kärleksmums igen igår och så gick jag där på PrisXtra och letade efter alla ingredienser, först så tog jag det vanliga "BLOCK" mörkchoklad som kostar ca 20 kr. Men så hittade jag Eldorados chokladkakor för 4,90!! Wow, tänkte jag! Vilken prisskillnad!!


Så jag stod och bakade och bakade igår... och smälte ner den dära B-chokladen och blandade med vispgrädde som man ska... och tänkte att det blir nog ungefär lika mumsigt som vanligt. Jo, tjenare... jag har en hel plåt med Kärleksmums som inte går att äta! Den dära chokladen var fruktansvärd äcklig.. så jag måste bara varna er alla!! Så nu vet jag inte vad jag ska göra med plåten, ska jag:


a) Slänga hela plåten?

b) Skrapa av chokladen (för den äckliga chokladen användes bara till glasyren)?

c) Äta upp den ändå?


Hmm... om jag väljer A så sparade jag egentligen inga pengar på att köpa B-chokladen... utan snarare tvärtom. Orkar jag göra B eller ska jag bara ta och göra C och stå ut med den äckliga bismaken och fantisera att jag egentligen äter vanliga Kärleksmums?

 
 
Esbe

Esbe

16 december 2008 11:08

Jag skulle nog ha ätit dem och sen aldrig mer gjort på den chokladen...

http://blesselisa.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda fd bakspegeln

16 december 2008 11:38

Jag hade slängt skiten. Livet är för kort för att tvinga i sig äcklig choklad(när det finns så mycket god choklad)-Livet ska vara njutning och glädje tycker jag.

 
Sanna

Sanna

16 december 2008 11:59

Synd att du fick tag på dålig choklad. Den där kör vi mycket med och vi har aldrig fått den dålig. Den brukar vara riktigt god. Otur?

http://cdwoman.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

16 december 2008 12:15

Håller med Linda.
Släng det. Lär av misstagen!

 
Häxmamman

Häxmamman

16 december 2008 14:28

Mm, jag skulle göra godis för 2 år sedan till Jamtli julmarknad och sälja, gjorde en hel massa godis och när vi skulle smaka så gick det inte att äta så det åkte i soptunnorna...

Varför göra choklad som inte smakar bra eller fungerar som det ska, det är ju ingen vits det blir ju en massa svinn för affärerna...

Eller så är det så att folk fösöker handla billigt och man får endera vara utan choklad eller lära sig att äta den *Urk*

VAd tror du, kanske lilla Zack kan lära sig att tycka om den eftersom han är så liten, det är då man kan påverka dom...

HA det gott/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

16 december 2008 20:15

D - ge bort den

 
Ingen bild

Erika

18 december 2008 10:43

Inte så konstigt att det blev äckligt. Man ska inte ha vanlig mjölkchoklad till sånt. Blockchoklad är bäst till bakning. Själv tycker jag att den chokladen är god att äta som godis men jag skulle nog inte ha den på bakverk.

 
Ingen bild

therese

21 december 2008 08:32

ne du kan ju inte jämföra blockchoklad ( som du verkade ha i vanliga fall ) med vanlig choklad som inte är till för att "smälta" ner... sen visst, ä r den chokladen inte den godaste , men blir inte godare att ha i kakor å sånt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bambi - 7 januari 2009 20:33

Nu är det mesta fixat på nya bloggen så ändra gärna i era bokmärken/favoriter/länkar och börja prenumera på den nya bloggen:    http://www.femme.se/bambi/ ...

Av bambi - 7 januari 2009 18:21

Jag blir nästan svettig av att försöka lära mig PhotoShop och blogg.se ... jag håller nämligen på att flytta. Men blogg.se är tusen gånger krångligare än bloggagratis, men detta gör också att det finns tusen fler möjligheter på blogg.se. Men jag måst...

Av bambi - 7 januari 2009 17:30

Nu har det blivit prat om att gå till öppna förskolan i vår föräldrargrupp (vi har en mailinglista). Dom vill gå dit imorgon kl.10 då det är sångstund. Jag skulle gärna vilja komma ut och vara lite social och jag tror att Zack skulle kunna gilla det....

Av bambi - 7 januari 2009 16:59

Så här ser min nybörjar-photoshop bild ut. Det var inte så lätt det där med PhotoShop.. fanns ju miljontals med knappar.   Jag klistrade ihop två bilder, men jag ville egentligen att den ena skulle vara mindre än den andra men fick inte alls till de...

Av bambi - 7 januari 2009 14:33

Så här ser jag ut idag: Vit bastop från Odd Molly (en riktig favorit, vill ha fler i alla färger!)Isblå kofta från Odd MollyJeans från Seven for all mankind  Nu blir det bakad potatis med kycklingröra till lunch (sen lunch eftersom jag gick upp så se...

Presentation

Omröstning

Vem är Zack mest lik?
 Mig
 Sin pappa
 Ingen av oss
 Båda
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards